ALMS308 Dil Felsefesi II

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 6. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ALMS308
Ad Dil Felsefesi II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 6. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Almanca
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. MEHMET IŞIK
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Öğr. Gör. MEHMET IŞIK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Anadil ve diğer diller arasında ortak ve farklı olan bilgileri edinebilme

Dersin İçeriği

Dil ve felsefenin temel konularını kavrama

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Sprachphilosophie: Eine Einführung von Gerald Posselt;Matthias Flatscher | 14. Mai 2018

Notlar

Einführung in die Sprachphilosophie (Philosophie kompakt) von Albert Newen und Markus Schrenk | 23. September 2019


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Antik çağda dil felsefesinin nasıl olduğunu kavrar
ÖÇ02 Wilhelm von Humboldt ve dil çalışmalarını kavrar
ÖÇ03 Ferdinand de Saussure'nin dilbilimine katkısını bilir
ÖÇ04 Dil ve ideoloji bağlantısını bilir
ÖÇ05 Dil felsefesi alanındaki kuramcıları bilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgilerini edinir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanabilir. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci özelliklerine ve kazanımlara uygun öğretim malzemeleri geliştirir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını bilir.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözme becerisi edinir.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel/grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları yerine getirir. 3
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler. 3
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler uygulayabilir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade eder.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir. 2
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. 2
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Antik çağda dil felsefesi Anlatım, soru-cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Dil ve us : Herder Anlatım, soru-cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Etimoloji Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Immanuel Kant ve düşünceleri Anlatım, soru-cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Diller karşılaştırılabilir mi Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Franz Bopp ve dillerin karşılaştırılması Anlatım, soru-cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Wilhelm von Humboldt ve modern dil teorisi Anlatım, soru-cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Wittgenstein ve dil için düşündüğü temel dil yapısı Anlatım, soru-cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Ferdinand de Saussure ve dilbilimin temel unsuru Anlatım, soru-cevap Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 J. L. Austin, J. R. Searle ve söylem analizi Anlatım, soru-cevap Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
12 Dil ve ideoloji Anlatım, soru-cevap Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
13 İnsanlararası iletişimin teorisi ve pratiği Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Kelime kullanımı ve anlamı Anlatım, soru-cevap Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Genel tekrar Anlatım, soru-cevap Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 11.12.2024 07:37