Genel Bilgi
Kod | EFMZ306 |
Ad | Eğitimde Ahlak ve Etik |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. MUSTAFA GÜNAY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Eğitimde etikle ilgili temel kavram, sorun ve kuramları irdelemek.
Dersin İçeriği
Eğitimde etikle ilgili konular, problemler ve görüşler.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Mustafa Günay, Eğitimde Ahlak ve Etik, Çizgi Kitabevi Yayınları, 2020.
Notlar
İoanna Kuçuradi, Ahlaki Etik ve Etikler, Türkiye Felsefe Kurumu Yayınları, 2019.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ahlak, ahlaki ikilem ve ahlaki hassasiyet kavramlarını açıklar. |
ÖÇ02 | Ahlaki ikilemlerde karar verme teorilerini açıklar. |
ÖÇ03 | Ahlaki ikilemlerde karar vermeye etki eden faktörleri açıklar. |
ÖÇ04 | Ahlak ve etik kavramlarını açıklar. |
ÖÇ05 | Etik, etik türleri ve meslek etiğini açıklar. |
ÖÇ06 | Dünyada ve Türkiyede meslek etiği ile ilgili durumları açıklar. |
ÖÇ07 | Öğretmenlik meslek etiğini ve eğitim paydaşlarıyla ilişkilerde etik ilkeleri açıklar. |
ÖÇ08 | Etik kodları açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgilerini edinir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanabilir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci özelliklerine ve kazanımlara uygun öğretim malzemeleri geliştirir. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını bilir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözme becerisi edinir. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel/grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları yerine getirir. | 5 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler uygulayabilir. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade eder. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir. | 5 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | 5 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ahlak | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | |
2 | Ahlak ve etik | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | |
3 | Meslek etiği | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | |
4 | öğretmenlik meslek etiği | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | |
5 | eğitim ve öğrenme hakkı | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | |
6 | Eğitimin paydaşlarıyla etik ilişkiler | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | |
7 | Yöneticiler, veliler ve öğrencilerin etik sorumlulukları | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | |
8 | Ara Sınav | sınava hazırlık | |
9 | Etik liderlik | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | |
10 | okulda etik dışı davranışlar | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | |
11 | Etik ikilemler | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | |
12 | Etik karar verme süreci | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | |
13 | Türkiyede kamu yönetimi ve etik | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | |
14 | Okulda etik eğitimi | Önerilen kitabın ilgili kısımı okunacak | |
15 | Genel değerlendirme | eski konuların gözden geçirilmesi | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |