Genel Bilgi
Kod | ALMZ401 |
Ad | Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. ERDAL KAÇAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. ERDAL KAÇAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör.Dr. ERDAL KAÇAR (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Çocuklara Yabancı Dil Öğretiminde dikkat edilmesi gereken hususlar, yöntem ve uygulamaların açıklanması.
Dersin İçeriği
Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi konusunu yöntem ve ögretbilimsel açıdan irdeleme
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
"Früher Fremdsprachenunterricht" von Ulrich Bliesener und Peter Edelenbos
Notlar
"DaF für Kinder" von Angelika Lundquist-Mog und Beate Widlok
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel kavramlar konusunda genel bilgiler açıkla |
ÖÇ02 | Çocukların dil öğrenme, edinim süreç ve mekanizmalarını fark eder. |
ÖÇ03 | Çocuklara dil öğretiminin gerekçelerini anlar |
ÖÇ04 | Çocuklara hangi yeti ve becerilerin nasıl kazandırılacağını açıklar. |
ÖÇ05 | Çocuklara yabancı dil dersin nasıl yapılacağını uygularlar |
ÖÇ06 | Çocuklara yabancı dil dersinde oyun ve şarkıların önemini kavrar. |
ÖÇ07 | Çocuklara yabancı dil dersinde kullanılacak ders materyallerini tasarlarlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgilerini edinir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanabilir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrenci özelliklerine ve kazanımlara uygun öğretim malzemeleri geliştirir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını bilir. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözme becerisi edinir. | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel/grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları yerine getirir. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler uygulayabilir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade eder. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Öğrenciler, temel kavramlar konusunda genel bilgiler edinime | Belirlenen konuların kaynaklardan okunması ve hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme |
2 | çocuklara dil öğretiminin gerekçelerini ve karşı gerekçelerini öğrenmek | Belirlenen konuların kaynaklardan okunması ve hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Altı Şapka |
3 | çocuklara yabancı dil dersinin müfredat konusunu incelerler | Belirlenen konuların kaynaklardan okunması ve hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme |
4 | çocuklara yabancı dil dersinde uygulanacak yöntemleri tanıma | Belirlenen konuların kaynaklardan okunması ve hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
5 | Çocuklara hangi yeti ve becerilerin nasıll kazandırılacağı konusu | Belirlenen konuların kaynaklardan okunması ve hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay, Problem Çözme |
6 | Çocuklara yabancı dil dersinde işbirliğinin ve devamlıulığın nasıl sağlanacağı konusunu kavrarma önemini öğrenirler | Belirlenen konuların kaynaklardan okunması ve hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
7 | Uygulamalı ders yapma | Belirlenen konuların kaynaklardan okunması ve hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
|
9 | Çocuklara yabancı dil dersinde görselliğin önemini işlenir | Belirlenen konuların kaynaklardan okunması ve hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
10 | Çocuklara yabancı dil dersinde oyunların kullanımını öğrenirler | Belirlenen konuların kaynaklardan okunması ve hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
11 | Çocuklara yabancı dil dersinde şarkıların kullanımını çalışma | Belirlenen konuların kaynaklardan okunması ve hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Altı Şapka, Örnek Olay, Problem Çözme |
12 | Çocuklara yabancı dil dersinde şarkıların kullanımı | Belirlenen konuların kaynaklardan okunması ve hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
13 | Çocuklara yabancı dil dersinde kullanılacak tüm ders materyallerini tanıma | Belirlenen konuların kaynaklardan okunması ve hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
14 | Çocuklara yabancı dil dersinde sınav ve değerlendirme yapmama konusu | Belirlenen konuların kaynaklardan okunması ve hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Benzetim, Beyin Fırtınası, Altı Şapka, Problem Çözme |
15 | Çocuklara yabancı dil dersinde sınav yerine gözlem yapılması gerektiğini konusu | Belirlenen konuların kaynaklardan okunması ve hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |