ALMZ401 Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi

3 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ALMZ401
Ad Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Almanca
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket AE Alan Eğitimi Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. ERDAL KAÇAR
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör.Dr. ERDAL KAÇAR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör.Dr. ERDAL KAÇAR (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Çocuklara Yabancı Dil Öğretiminde dikkat edilmesi gereken hususlar, yöntem ve uygulamaların açıklanması.

Dersin İçeriği

Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi konusunu yöntem ve ögretbilimsel açıdan irdeleme

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

"Früher Fremdsprachenunterricht" von Ulrich Bliesener und Peter Edelenbos

Notlar

"DaF für Kinder" von Angelika Lundquist-Mog und Beate Widlok


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Temel kavramlar konusunda genel bilgiler açıkla
ÖÇ02 Çocukların dil öğrenme, edinim süreç ve mekanizmalarını fark eder.
ÖÇ03 Çocuklara dil öğretiminin gerekçelerini anlar
ÖÇ04 Çocuklara hangi yeti ve becerilerin nasıl kazandırılacağını açıklar.
ÖÇ05 Çocuklara yabancı dil dersin nasıl yapılacağını uygularlar
ÖÇ06 Çocuklara yabancı dil dersinde oyun ve şarkıların önemini kavrar.
ÖÇ07 Çocuklara yabancı dil dersinde kullanılacak ders materyallerini tasarlarlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgilerini edinir. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanabilir.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci özelliklerine ve kazanımlara uygun öğretim malzemeleri geliştirir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını bilir. 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözme becerisi edinir. 2
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel/grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları yerine getirir.
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler uygulayabilir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade eder.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Öğrenciler, temel kavramlar konusunda genel bilgiler edinime Belirlenen konuların kaynaklardan okunması ve hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Örnek Olay, Problem Çözme
2 çocuklara dil öğretiminin gerekçelerini ve karşı gerekçelerini öğrenmek Belirlenen konuların kaynaklardan okunması ve hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Altı Şapka
3 çocuklara yabancı dil dersinin müfredat konusunu incelerler Belirlenen konuların kaynaklardan okunması ve hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Problem Çözme
4 çocuklara yabancı dil dersinde uygulanacak yöntemleri tanıma Belirlenen konuların kaynaklardan okunması ve hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
5 Çocuklara hangi yeti ve becerilerin nasıll kazandırılacağı konusu Belirlenen konuların kaynaklardan okunması ve hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay, Problem Çözme
6 Çocuklara yabancı dil dersinde işbirliğinin ve devamlıulığın nasıl sağlanacağı konusunu kavrarma önemini öğrenirler Belirlenen konuların kaynaklardan okunması ve hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme
7 Uygulamalı ders yapma Belirlenen konuların kaynaklardan okunması ve hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi
9 Çocuklara yabancı dil dersinde görselliğin önemini işlenir Belirlenen konuların kaynaklardan okunması ve hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
10 Çocuklara yabancı dil dersinde oyunların kullanımını öğrenirler Belirlenen konuların kaynaklardan okunması ve hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
11 Çocuklara yabancı dil dersinde şarkıların kullanımını çalışma Belirlenen konuların kaynaklardan okunması ve hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Altı Şapka, Örnek Olay, Problem Çözme
12 Çocuklara yabancı dil dersinde şarkıların kullanımı Belirlenen konuların kaynaklardan okunması ve hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme
13 Çocuklara yabancı dil dersinde kullanılacak tüm ders materyallerini tanıma Belirlenen konuların kaynaklardan okunması ve hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
14 Çocuklara yabancı dil dersinde sınav ve değerlendirme yapmama konusu Belirlenen konuların kaynaklardan okunması ve hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Benzetim, Beyin Fırtınası, Altı Şapka, Problem Çözme
15 Çocuklara yabancı dil dersinde sınav yerine gözlem yapılması gerektiğini konusu Belirlenen konuların kaynaklardan okunması ve hazırlık yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Örnek Olay
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 86
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,44
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 11.12.2024 03:18