ALMZ403 Almanca Ders Kitabı İncelemesi

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ALMZ403
Ad Almanca Ders Kitabı İncelemesi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Almanca
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi NİHAT YAVUZ
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi NİHAT YAVUZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi NİHAT YAVUZ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Almanca ders kitabı incelemesi ve eleştirisi yapabilmek; ders kitabı seçim kriterlerini öğretmek.

Dersin İçeriği

Bu ders kapsamında; ders kitabı araştırmaları ve eleştirisi, öğret- ve yöntembilimsel öğeler, soru kataloglarının irdelenmesi, dört temel beceri, sözcük varlığı, dilbilgisi, telaffuz, görsel materyaller, Almanya görünümü, kullanılan metinler vs. konuları yer almaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Kast, B.,Neuner, G. (Hrsg.) (1998). Zur Analyse, Begutachtung und Entwicklung von Lehrwerken, Berlin und München: Langenscheidt.

Notlar

Ders kitabı çözümlemesi ve değerlendirmesine yönelik soru kataloğu fotokopisi ile Almanca ders kitapları örneklerinin dağıtımı.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Almanca ders kitabı seçim kriterlerini öğrenir.
ÖÇ02 Genel ve yerel (bölgesel) Almanca ders kitaplarını değerlendirir.
ÖÇ03 Soru kataloglarını irdeler (Stockholm - Hermann Funk).
ÖÇ04 Almanca ders kitaplarında dört temel beceriden Dinleme alıştırmalarını yapar.
ÖÇ05 Almanca ders kitaplarında dört temel beceriden Konuşma alıştırmalarıını yapar.
ÖÇ06 Almanca ders kitaplarında dört temel beceriden Okuma alıştırmalarıını yapar.
ÖÇ07 Almanca ders kitaplarında dört temel beceriden Yazma alıştırmalarıını yapar.
ÖÇ08 Almanca ders kitaplarında Sözcük Varlığını araştırır.
ÖÇ09 Almanca ders kitaplarında Dilbilgisi konularını araştırır.
ÖÇ10 Almanca ders kitaplarında Telaffuz konusunu irdeler.
ÖÇ11 Almanca ders kitaplarında Görsel materyaller konusunu irdeler.
ÖÇ12 Almanca ders kitaplarında Almanya ülke bilgisi konusunu araştırır.
ÖÇ13 Almanca ders kitaplarında kullanılan metinleri 34 temel ilke doğrultusunda irdeler.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleyebilir; verileri yorumlayabilir, değerlendirebilir, sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri üretir. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanarak Almanca ile ilgili özgün kaynakları kullanır. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Konu alanına, öğrenci özelliklerine, kazanımlara ve öğrenme koşullarına uygun öğretim malzemelerini değerlendirir, seçer ve geliştirir. 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını bilir ve Almancanın özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel ve grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları etkin bir şekilde yerine getirir; ayrıca kendinin bir birey olduğunun farkındadır ve yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır. 2
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler, değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. 3
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 2
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanatsal ve kültürel etkinliklere katılır; ayrıca farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir ve öğretim ortamına yansıtır. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişimlere duyarlı olur ve izler; ayrıca toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlayabilir ve uygulayabilir. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır ve Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade ederek alanındaki bilgileri kullanır. 2
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. 2
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir. 4
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar;ayrıca çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. 1
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur ve birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders kitabı araştırmaları ve eleştirisi; öğret- ve yöntembilimsel öğeler. Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 8-9. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Genel ve yerel (bölgesel) Almanca ders kitapları değerlendirimi. Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 27-28. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
3 Stockholmer soru kataloğunun irdelenmesi; Herman Funk un soru kataloğunun irdelenmesi. Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 100-108. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
4 Almanca ders kitaplarında dört temel beceri (Dinleme). Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 42-46. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Almanca ders kitaplarında dört temel beceri (Konuşma). Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 46-50. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Almanca ders kitaplarında dört temel beceri (Okuma). Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 50-53. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Almanca ders kitaplarında dört temel beceri (Yazma). Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 53-55. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Sınava hazırlık yapmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Almanca ders kitaplarında Sözcük varlığı. Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 56-66. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
10 Almanca ders kitaplarında Dilbilgisi. Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 66-74. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
11 Almanca ders kitaplarında Telaffuz. Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 74-84. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
12 Almanca ders kitaplarında Görsel materyaller. Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 84-94. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
13 Almanca ders kitaplarında Almanya görünümü. Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 31-42. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
14 Almanca ders kitaplarında kullanılan metinler. Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 155-162. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
15 Almanca ders kitaplarında kullanılan metinlerde 34 temel ilke. Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 155-162. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık yapmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık yapmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 07.05.2024 02:11