Genel Bilgi
Kod | ALMZ403 |
Ad | Almanca Ders Kitabı İncelemesi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi NİHAT YAVUZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi NİHAT YAVUZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi NİHAT YAVUZ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Almanca ders kitabı incelemesi ve eleştirisi yapabilmek; ders kitabı seçim kriterlerini öğretmek.
Dersin İçeriği
Bu ders kapsamında; ders kitabı araştırmaları ve eleştirisi, öğret- ve yöntembilimsel öğeler, soru kataloglarının irdelenmesi, dört temel beceri, sözcük varlığı, dilbilgisi, telaffuz, görsel materyaller, Almanya görünümü, kullanılan metinler vs. konuları yer almaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Kast, B.,Neuner, G. (Hrsg.) (1998). Zur Analyse, Begutachtung und Entwicklung von Lehrwerken, Berlin und München: Langenscheidt.
Notlar
Ders kitabı çözümlemesi ve değerlendirmesine yönelik soru kataloğu fotokopisi ile Almanca ders kitapları örneklerinin dağıtımı.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Almanca ders kitabı seçim kriterlerini öğrenir. |
ÖÇ02 | Genel ve yerel (bölgesel) Almanca ders kitaplarını değerlendirir. |
ÖÇ03 | Soru kataloglarını irdeler (Stockholm - Hermann Funk). |
ÖÇ04 | Almanca ders kitaplarında dört temel beceriden Dinleme alıştırmalarını yapar. |
ÖÇ05 | Almanca ders kitaplarında dört temel beceriden Konuşma alıştırmalarıını yapar. |
ÖÇ06 | Almanca ders kitaplarında dört temel beceriden Okuma alıştırmalarıını yapar. |
ÖÇ07 | Almanca ders kitaplarında dört temel beceriden Yazma alıştırmalarıını yapar. |
ÖÇ08 | Almanca ders kitaplarında Sözcük Varlığını araştırır. |
ÖÇ09 | Almanca ders kitaplarında Dilbilgisi konularını araştırır. |
ÖÇ10 | Almanca ders kitaplarında Telaffuz konusunu irdeler. |
ÖÇ11 | Almanca ders kitaplarında Görsel materyaller konusunu irdeler. |
ÖÇ12 | Almanca ders kitaplarında Almanya ülke bilgisi konusunu araştırır. |
ÖÇ13 | Almanca ders kitaplarında kullanılan metinleri 34 temel ilke doğrultusunda irdeler. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleyebilir; verileri yorumlayabilir, değerlendirebilir, sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri üretir. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanarak Almanca ile ilgili özgün kaynakları kullanır. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Konu alanına, öğrenci özelliklerine, kazanımlara ve öğrenme koşullarına uygun öğretim malzemelerini değerlendirir, seçer ve geliştirir. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını bilir ve Almancanın özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları etkin bir şekilde yerine getirir; ayrıca kendinin bir birey olduğunun farkındadır ve yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır. | 2 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler, değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanatsal ve kültürel etkinliklere katılır; ayrıca farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir ve öğretim ortamına yansıtır. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişimlere duyarlı olur ve izler; ayrıca toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlayabilir ve uygulayabilir. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır ve Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade ederek alanındaki bilgileri kullanır. | 2 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | 2 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir. | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar;ayrıca çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | 1 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur ve birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders kitabı araştırmaları ve eleştirisi; öğret- ve yöntembilimsel öğeler. | Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 8-9. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Genel ve yerel (bölgesel) Almanca ders kitapları değerlendirimi. | Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 27-28. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
3 | Stockholmer soru kataloğunun irdelenmesi; Herman Funk un soru kataloğunun irdelenmesi. | Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 100-108. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Almanca ders kitaplarında dört temel beceri (Dinleme). | Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 42-46. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Almanca ders kitaplarında dört temel beceri (Konuşma). | Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 46-50. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Almanca ders kitaplarında dört temel beceri (Okuma). | Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 50-53. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Almanca ders kitaplarında dört temel beceri (Yazma). | Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 53-55. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık yapmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Almanca ders kitaplarında Sözcük varlığı. | Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 56-66. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
10 | Almanca ders kitaplarında Dilbilgisi. | Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 66-74. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Almanca ders kitaplarında Telaffuz. | Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 74-84. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
12 | Almanca ders kitaplarında Görsel materyaller. | Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 84-94. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
13 | Almanca ders kitaplarında Almanya görünümü. | Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 31-42. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri |
14 | Almanca ders kitaplarında kullanılan metinler. | Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 155-162. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
15 | Almanca ders kitaplarında kullanılan metinlerde 34 temel ilke. | Konuyla ilgili materyal toplama, kaynakları okuma: Kast, B.; Neuner, G.: S. 155-162. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık yapmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık yapmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |