ALMS405 Alman Edebiyatından Seçme Metinler I

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ALMS405
Ad Alman Edebiyatından Seçme Metinler I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Almanca
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MUNİSE AKSÖZ
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. MUNİSE AKSÖZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Alman Edebiyatında yer alan önemli biçemleri ve yazarları tanımak. Türk edebiyatında kullanılan biçemlerle karşılaştırabilmek

Dersin İçeriği

Alman edebiyatından örnek metinlerden yola çıkarak biçem çeşitleri öğretilmekte. Alman ve Türk edebiyatında bu biçemleri kullanan şair ya da yazarlar tanıtılmakta ve karşılaştırma yapılmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Lexikon der Weltliteratur (G. Wilpert) 1,Lexikon der Weltliteratur (G. Wilpert) 2

Notlar

Lexikon der Weltliteratur (G. Wilpert) 3, Lexikon der Weltliteratur (G. Wilpert) 4


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Alman Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini anlar ve açıklar.
ÖÇ02 İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlar.
ÖÇ03 Öğrencilerle etkin iletişimle ilgili uygulamaları açıklar.
ÖÇ04 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
ÖÇ05 Edebiyat eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklar.
ÖÇ06 Almanca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimler.
ÖÇ07 Edebiyatın alanlarını ve işlevlerini anlar ve açıklar. Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar.
ÖÇ08 Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlar. Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanır.
ÖÇ09 Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanır.
ÖÇ10 Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler.
ÖÇ11 Alman diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenir.
ÖÇ12 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurar.
ÖÇ13 Alman Edebiyat eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. Almanca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunur.
ÖÇ14 Alman edebiyatı eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilir.
ÖÇ15 Almanca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü açıklar ve değerlendirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleyebilir; verileri yorumlayabilir, değerlendirebilir, sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri üretir. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanarak Almanca ile ilgili özgün kaynakları kullanır. 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Konu alanına, öğrenci özelliklerine, kazanımlara ve öğrenme koşullarına uygun öğretim malzemelerini değerlendirir, seçer ve geliştirir. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını bilir ve Almancanın özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 2
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel ve grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları etkin bir şekilde yerine getirir; ayrıca kendinin bir birey olduğunun farkındadır ve yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır. 3
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler, değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. 2
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanatsal ve kültürel etkinliklere katılır; ayrıca farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir ve öğretim ortamına yansıtır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişimlere duyarlı olur ve izler; ayrıca toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlayabilir ve uygulayabilir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır ve Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade ederek alanındaki bilgileri kullanır. 1
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. 2
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir. 3
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar;ayrıca çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. 2
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur ve birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Konstellation-Gedicht/Durumsal Şiir Durumsal şiirin araştırlması/ Örnekleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
2 Wachsgedicht/Büyüyen Şiir büyüyen şiirin araştırılması/Örnekleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
3 Durumsal ve Büyüyen Şiir ile ilgili Almanca ve Türkçe uygulama durumsal ve Büyüyen şiirle ilgili örnekler Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
4 Akrostichon/ Akrostiş Şiir ve çeşitleri Akostiş şiirin araştırılması/örnekleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
5 Akrostiş şiir çeşitleri ile ilgili Almanca ve Türkçe uygulama Akrostiş şiirle ilgili örnekler Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Alıştırma ve Uygulama
6 Rondell/Döngüsel Şiir Döngüsel şiirin araştırılması/Örnekleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Döngüsel Şiir ile ilgili Almanca ve Türkçe Uygulama Döngüsel şiirle ilgili örnekle Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
8 Ara Sınav yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Elfchen /On Birlik Şiir On Birlik şiirin araştırılması/Örnekleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 Haiku Haiku şiirin araştırılması/Örnekleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 On Birlik ve Haiku Şiir çeşitleri ile ilgili Almanca ve Türkçe uygulama On birlik ve Haiku şiirle ilgili örnekler Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
12 Konkrete Poesie /Somut Şiir Somut şiirin araştırılması/Örnekleme Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
13 Somut Şiir çeşitleri ile ilgili Almanca ve Türkçe uygulama Somut şiirle ilgili örnekler Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Tartışma
14 Diziliş ve harf ya da hece sayısına göre uyak çeşitleri (Alman ve Türk Edebiyatında) uyak çeşitlerinin araştırılması/Örnekleme Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
15 uyak çeşitleri ile ilgili Almanca ve Türkçe uygulama uyak çeşitleri ile ilgili örnekler Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 07.05.2024 02:11