SHS157 Bilim İnsanları ve Buluşları

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SHS157
Ad Bilim İnsanları ve Buluşları
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. SEDEFGÜL YÜZBAŞIOĞLU ARIYÜREK
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. SEDEFGÜL YÜZBAŞIOĞLU ARIYÜREK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bilim nedir, hangi çalışma bilimsel niteliktedir ve bilim insanılarının taşıması gereken nitelikler üzerinde durularak bilimin tarihsel gelişimi ve bilim devrimi süreci anlatılacaktır.

Dersin İçeriği

Bilim nedir? Bilim insanı kime denir? Bilimsel çalışmanın niteliği. Bilim tarihi ve bilimsel devrim süreci. Sağlık bilimleri alanındaki bilim insanları ve çalışmaları hakkında sunumlar.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ders Slaytları

Notlar

Bilim Tarihi, Colin A. Ronan, TÜBİTAK Akademik Dizi


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bilimin tanımını yapar.
ÖÇ02 Kimlere bilim insanı denebileceğini tanımlar.
ÖÇ03 Bilim devrimi sürecini açıklar.
ÖÇ04 Bilim tarihinde önemli gelişmeleri açıklar.
ÖÇ05 Tarihten bugüne bilimin gelişimini açıklar.
ÖÇ06 İlgi alanlarında buluşları olan bilim insanlarını sunar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan normal yapı ve fonksiyonunun temelini açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hastalıklarının temel özelliklerini listeler.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mikroorganizma ve parazitlerin özellikleri ve yaptıkları hastalıklarla ilgili temel bilgiyi açıklar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dezenfeksiyon, sterilizasyon ve hijyeni tanımlar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Laboratuvar araç ve gereçlerini tanır, ölçüm yöntemlerini sıralar.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ölçümlerin preanalitik, analitik ve postanalitik evrelere ilgili ayrıntılı bilgiyi kullanarak, bu evrelerde yapılacak işlemleri uygular.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hastadan alınan biyolojik materyalleri usulüne uygun olarak alır, kabul eder, analize hazırlar ve gerekiyorsa uygun şartlarda korunmasını sağlar.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Analizlerin iç ve dış kalite kontrol çalışmalarını, günlük kontrol işlemlerini uyguladıktan sonra hasta örneklerinin analizlerini yapar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Materyal analiz sonuçlarını kontrol eder ve laboratuvar uzmanına raporlar.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Laboratuvar cihazlarının kalibrasyon ve bakımlarını düzenli olarak yapar, yaptırır ve takip ederek en verimli şekilde çalışmalarını sağlar.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Laboratuvar eksiklerini belirler.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kritik değerleri bilir, gerektiğinde sonuçları klinisyene en uygun ve hızlı şekilde bildirerek koordinasyonu sağlar.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mezun olduktan sonra öğrendiği bilgileri kendi bilgileri ile eleştirel bir şekilde değerlendirerek kendini ve kariyerini geliştirir. 2
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahip olarak meslektaşları, hastalar ve hekimlerle sağlıklı iletişim kurar.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği En az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek yeterlikte kullanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çalışma ortamında sağlık, biyogüvenlik ve iş güvenliğine ilişkin önlemleri alır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki, teknolojik gelişmeleri izleyerek edindiği kazınımlar ile kariyerini yönlendirir. 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bilim nedir Bilim insanı kime denir Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Bilimsel çalışmanın niteliği Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Bilimin tarihi Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Bilim devrimi Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 İlgi duydukları bilim insanları hakkında öğrenci sunumu 1 Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 İlgi duydukları bilim insanları hakkında öğrenci sunumu 2 Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 İlgi duydukları bilim insanları hakkında öğrenci sunumu 3 Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Yazılı Sınav
9 İlgi duydukları bilim insanları hakkında öğrenci sunumu 4 Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 İlgi duydukları bilim insanları hakkında öğrenci sunumu 5 Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 İlgi duydukları bilim insanları hakkında öğrenci sunumu 6 Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 İlgi duydukları bilim insanları hakkında öğrenci sunumu 7 Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 İlgi duydukları bilim insanları hakkında öğrenci sunumu 8 Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 İlgi duydukları bilim insanları hakkında öğrenci sunumu 9 Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 İlgi duydukları bilim insanları hakkında öğrenci sunumu 10 Sunum Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 17 2 34
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 30 30
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 0 0 0
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 92
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,68
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 25.09.2024 01:27