Genel Bilgi
Kod | ALMZ206 |
Ad | Almanca Öğretim Programları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. ERDAL KAÇAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. Öğr. Gör.Dr. ERDAL KAÇAR (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğretim programı geliştirme ölçütleri, MEB tarafından onaylanmış Almanca öğretim programlarını analiz etme
Dersin İçeriği
Almanca Öğretim Programlarını İnceleme ve Değerlendirme
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
MEB İlköğretim ve ortaöğretim Almanca müfredatı
Notlar
Avrupa dilleri ortak çerçeve programı
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yabancı dil öğretim programı geliştirme ölçütlerini öğrenir. |
ÖÇ02 | Farklı seviyelerdeki Almanca öğretim programlarını tanır |
ÖÇ03 | Yabancı dil öğretim programı değerlendirme ölçütlerini uygular |
ÖÇ04 | Kademelere göre yabancı dil öğretim programı geliştirme ölçütlerini öğrenir. |
ÖÇ05 | İlköğretim kademelerine göre müfredatları analiz edebilir |
ÖÇ06 | Ortaöğretim kademesine göre müfredatı analiz eder |
ÖÇ07 | Almanca dersi öğretim programlarının ilişkisini kurar |
ÖÇ08 | Almanca öğretiminde kullanılabilecek malzemeler geliştirir, hazır malzemeleri uyarlar ve değerlendirir. |
ÖÇ09 | Düzenli olarak günlük plan hazırlar. |
ÖÇ10 | Yıllık planı uygun şekilde hazırlar. |
ÖÇ11 | Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramları öğrenir. |
ÖÇ12 | Güncel Almanca dersi öğretim programının yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı becerileri öğrenir. |
ÖÇ13 | Kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırları, diğer derslerle ilişkisini kavrar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleyebilir; verileri yorumlayabilir, değerlendirebilir, sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri üretir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanarak Almanca ile ilgili özgün kaynakları kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Konu alanına, öğrenci özelliklerine, kazanımlara ve öğrenme koşullarına uygun öğretim malzemelerini değerlendirir, seçer ve geliştirir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını bilir ve Almancanın özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları etkin bir şekilde yerine getirir; ayrıca kendinin bir birey olduğunun farkındadır ve yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler, değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. | 4 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanatsal ve kültürel etkinliklere katılır; ayrıca farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir ve öğretim ortamına yansıtır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişimlere duyarlı olur ve izler; ayrıca toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlayabilir ve uygulayabilir. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır ve Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade ederek alanındaki bilgileri kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar;ayrıca çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur ve birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Öğretim programlarıyla ilgili temel kavramların öğretilmesi ve tartışılması | Öğrenci Konuları evde analiz eder | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Almanca dersi öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişiminin incelenmesi | Öğrenci Konuları evde analiz eder | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
3 | Almanca dersi öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişiminin incelenmesi II | Öğrenci Konuları evde analiz eder | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Almanca dersi öğretim programlarının geçmişten günümüze gelişiminin karşılaştırılması | Öğrenci Konuları evde analiz eder | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Benzetim |
5 | Güncel Almanca dersi öğretim programının yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı becerilerin incelenmesi | Öğrenci Konuları evde analiz eder | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Güncel Almanca dersi öğretim programının yaklaşımı, içeriği, geliştirmeyi amaçladığı becerilerin incelenmesi II | Öğrenci Konuları evde analiz eder | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Öğrenme ve alt öğrenme alanlarının incelenmesi | Öğrenci Konuları evde analiz eder | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Kazanımların sınıflara göre dağılımı ve sınırları, diğer derslerle ilişkisinin tartışılması | Öğrenci Konuları evde analiz eder | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Kademeler arasındaki Almanca dersi öğretim programlarının ilişkisinin tartışılması | Öğrenci Konuları evde analiz eder | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Kullanılan yöntem, teknik, araç-gereç ve materyallerin incelenmesi | Öğrenci Konuları evde analiz eder | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
12 | Ölçme değerlendirme yaklaşımı; öğretmen yeterliliklerinin tartışılması | Öğrenci Konuları evde analiz eder | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Ders programı ile geleneksel yöntemlerin kullanım alanlarını belirleme ve tartışma | Öğrenci Konuları evde analiz eder | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Ders programı ile alternatif yöntemlerin kullanım alanlarını belirleme ve tartışma | Öğrenci Konuları evde analiz eder | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Beyin fırtınası ile son değerlendirme | Öğrenci Konuları evde analiz eder | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |