Genel Bilgi
Kod | BBT224 |
Ad | Bitki Fizyolojisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SELİM EKER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bitkilerin yaşamsal faaliyetlerini fizik ve kimya prensipleriyle incelemek; bu kapsamda, bitki hücre ve organlarında olagelen fiziksel ve kimyasal değişimleri, büyüme ve gelişme olayları ile hareket fizyolojisi konularını ve çevrenin bu olaylara etkisini öğretmektir.
Dersin İçeriği
Bitki hücrelerinin yapısı, bitkilerde su metabolizması, suyun ve besin elementlerinin alınması ve taşınması, bitkilerde su kaybı, fotosentez, bitkilerde azot ve kükürt özümlemesi, fotosentez ürünlerinin taşınması, solunum, bitkilerde büyüme ve gelişme, hormonlar, bitkilerde hareket fizyolojisi, stres fizyolojisi.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır
Kaynaklar
Genel Bitki Fizyolojisi, 2015 Kacar B. S. 576
Notlar
Bitki Fizyolojisi, 2008. Lincoln Taiz ve Eduardo Zeiger. Çeviri editörü: İsmail Türkan
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bitkilerin kimyasal yapısını tanımlar, hücre organellerinin aralarındaki farkları ayırt eder |
ÖÇ02 | Suyun bitki yaşamındaki önemini açıklar |
ÖÇ03 | Bitki besin elementlerinin alınım ve taşınım mekanizmalarını açıklar |
ÖÇ04 | Bitkilerdeki büyüme ve gelişme olaylarında enerji, karbon ve azot metabolizmalarının önemini ortaya koyar ve bu bilgilerle dengeli bir beslemenin ve gübrelemenin sürdürülebilir tarım açısından getireceği avantajları tahmin eder |
ÖÇ05 | Çevresel faktörlerin büyüme ve gelişmedeki önemini ortaya koyar ve bu faktörlerin ürün verimine ve kalitesine olan etkisini kritize eder |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve Ziraat Mühendisliği (Toprak Bilimi ve Bitki Besleme) disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimine sahip olur; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanır. | 3 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanındaki karmaşık problemleri tanımlar, formüle eder ve çözer, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçer ve uygular. | |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toprak Bilimi ve Bitki Beslemede karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlari ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygular. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları seçer ve kullanır, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde yararlanır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında karşılaşılan karmaşık problemlerin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlar, yapar, veri toplar, sonuçları analiz eder ve yorumlar. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi (Toprak Bilimi ve Bitki Besleme) ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışır, bireysel çalışma becerisine sahip olur | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; "başlangıç" seviyesinde yabancı dil bilgisine sahip olur; Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında etkin rapor yazar, yazılı olan raporları anlar, tasarım ve üretim raporları hazırlar, etkin sunum yapar, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık kazanır, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında bilgiye erişir, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etik ilkelerine uygun davranır, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi sahibi olur. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanında proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi sahibi olur, girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık kazanır, sürdürülebilir kalkınmanın önemini kavrar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toprak Bilimi ve Bitki Besleme uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanına yansıyan sorunları hakkında yeterli bilgiye sahip olur, Toprak Bilimi ve Bitki Besleme alanına ait çözümlerin hukuksal sonuçları hakkında farkındalık kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bitki hücrelerinin yapısı, enzimler | ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Su metabolizması, suyun alınımı ve taşınımı | ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Besin elementlerinin alınımı ve taşınımı | ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Bitkilerde su kaybı olayları | ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Fotosenteze giriş ve pigmentler | ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Fotosentezde ışık enerjisi ve reaksiyonlar | ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Bitkilerde azot ve kükürt özümlemesi | ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Genel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Fotosentez ürünlerinin taşınımı ve dağılımı | ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Solunum | ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Solunum ile fotosentezin karşılaştırılması, solunumu etkileyen faktörler | ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Bitkilerde büyüme ve gelişme | ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Bitki büyüme düzenleyiciler (hormonlar), büyümeyi teşvik edici ve engelleyiciler | ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Büyüme-gelişme ile ilgili fizyolojik olaylar ve hareket fizyolojisi | ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Stres (kuraklık, sıcaklık, tuz, soğuk vs) fizyoloisi | ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Genel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 22 | 22 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,00 | ||
AKTS | 4 AKTS |