Genel Bilgi
Kod | HEM814 |
Ad | İntegratif Sağlık Uygulamaları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SONGÜL KARADAĞ |
Dersin Amacı / Hedefi
-Bu dersin amacı; integratif sağlık uygulamaları konusunda bilgi vermek, integratif sağlık uygulamalarını kullanarak bakım becerilerini kazandırmak, holistik bakış açısı ile bakımı planlamak ve uygulamaktır.
Dersin İçeriği
-Bu ders, İntegratif Sağlık Uygulamalarının Tarihçesi, Tanımı ve Önemini, İntegratif Sağlık Uygulamalarıyla İlgili Yasa ve Yönetmelikleri, İntegratif Yöntemleri ( Biyolojik Temel ve Uygulamalar, Manipülatif ve Vücut Temelli Yöntemler, Zihin Bu ders, İntegratif Sağlık Uygulamalarının Tarihçesi, Tanımı ve Önemini, İntegratif Sağlık Uygulamalarıyla İlgili Yasa ve Yönetmelikleri, İntegratif Yöntemleri ( Biyolojik Temel ve Uygulamalar, Manipülatif ve Vücut Temelli Yöntemler, Zihin Beden Uygulamaları, Enerji Terapileri) İntegratif sağlık uygulamaları ve Etik konusunu, İntegratif Sağlık Uygulamalarıyla İlgili Araştırma Sunumlarını içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
-YOK
Kaynaklar
-Konuyla alakalı internetteki tüm kaynaklar
Notlar
Pubmed
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sağlık alanında tamamlayıcı ve destekleyici uygulamaların ve bu uygulamaların hemşirelikte kullanımının açıklayabilir. |
ÖÇ02 | İntegratif sağlık uygulamalarının tarihçesini, tanımını ve önemini kavrayabilme |
ÖÇ03 | İntegratif sağlık uygulamalarıyla ilgili yasa ve yönetmelikleri bilme |
ÖÇ04 | İntegratif sağlık uygulamalarının etik boyutunu kavrayabilme |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik ile ilgili yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşimi kavrar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı için gerekli olan bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşim kurar. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini ve istatistiksel yöntemleri kullanır. | 2 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin Tanımı | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | İntegratif Sağlık Uygulamalarının Tarihçesi, Tanımı ve Önemi | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | İntegratif Sağlık Uygulamalarıyla İlgili Yasa ve Yönetmelikler | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | İntegratif Yöntemler: Biyolojik Temel ve Uygulamalar (Fitoterapi, Aroma terapi, Apiterapi, Hirudo terapi) | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | İntegratif Yöntemler: Biyolojik Temel ve Uygulamalar (Maggot terapi, Ayurveda, Mezoterapi, Ozon tedavi) | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
6 | İntegratif Yöntemler: Manipülatif ve Vücut Temelli Yöntemler (Kinesiyoloji, Şiropraksi, Osteopati) | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
7 | Vize haftası | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
8 | İntegratif Yöntemler: Manipülatif ve Vücut Temelli Yöntemler (Masaj tedavisi, Refleksoloji, Kupa Tedavisi) | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
9 | İntegratif Yöntemler: Zihin Beden Uygulamaları (Hipnoterapi, Nefes terapisi, Reiki, Meditasyon, Müzik terapi) | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
10 | İntegratif Yöntemler: Enerji Terapileri (Magnetik alan tedavisi (Biyoenerji, Biyorezonans, Tuz odası | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
11 | İntegratif Yöntemler: Enerji Terapileri (Akupunktur, refleksoloji, renk terapisi, Akupresür) | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
12 | İntegratif Sağlık Uygulamaları ve Etik | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
13 | İntegratif Sağlık Uygulamalarıyla İlgili Araştırma Sunumları 1 | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
14 | İntegratif Sağlık Uygulamalarıyla İlgili Araştırma Sunumları 2 | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
15 | Dersin değerlendirilmesi | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
16 | Final sınavına hazırlık | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |