HEM812 Yaşlı İstismar ve İhmali

5 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod HEM812
Ad Yaşlı İstismar ve İhmali
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SONGÜL KARADAĞ


Dersin Amacı / Hedefi

-Yaşlı istismarı ve ihmali konusunda bilgi sahibi olma, yaşlı istismarı ve ihmali ile ilgili sorunları saptayabilme, uygun girişimleri yapabilme becerisi kazandırmak

Dersin İçeriği

-Bu ders yaşlı istismarı ve ihmalinin önemi, yaşlı istismarı ve ihmali çeşitleri, yasal düzenlemeleri, vaka örnekleri ve konu ile ilgili yapılmış kanıta dayalı çalışmaları içerir.

Dersin Ön Koşulu

-YOK

Kaynaklar

-Karakovan A. Yaşlı Sağlığı ve Bakım. Akademisyen Tıp Kitapevi. Ankara. 2014 Gülten Kaptan. Geriatrik Bakım İlkeleri. Nobel Tıp Kitapevi. 2013 Gülten Kaptan. Geriatriye Çok Yönlü Bakış. Nobel Tıp Kitapevi. 2017

Notlar

-İnternet Kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Yaşlı ihmal ve istismarını her yönüyle ele alabilir ve önleyebilir.
ÖÇ02 Yaşlı istismarı ve ihmali konusunda önemli olacak araştırmaların planlaması ve yürütülmesi konusunda yeterli bilgi ve görüşü kazanmak
ÖÇ03 Yaşlı istismarı ve ihmali alanında yapılan araştırmaları takip etmek
ÖÇ04 Yaşlı istismarı ve ihmaline ilişkin temel kavramları açıklamak


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik ile ilgili yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası etkileşimi kavrar. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanı için gerekli olan bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası etkileşim kurar.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini ve istatistiksel yöntemleri kullanır. 5
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Yaşlı istismarı ve ihmalinin önemi, Türkiyedeki ve dünyadaki durumu Kaynak tarama ve sunumlara hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 Yaşlı bireylerde fiziksel istisma Kaynak tarama ve sunumlara hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
3 Yaşlı bireylerde psikolojik (duygusal) istismar Kaynak tarama ve sunumlara hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
4 Yaşlı bireylerde cinsel istismar Kaynak tarama ve sunumlara hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
5 Yaşlı bireylerde ekonomik istismar Kaynak tarama ve sunumlara hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
6 Yaşlı bireylerde ihmal Kaynak tarama ve sunumlara hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
7 Vize haftasına hazırlık Sınava hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
8 Ara sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Yaşlı ayrımcılığı (ageism) Kaynak tarama ve sunumlara hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
10 Yaşlı istismarı ve ihmali ile ilgili vaka örnekleri 1 Kaynak tarama ve sunumlara hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
11 Yaşlı istismarı ve ihmali ile ilgili vaka örnekleri 2 Kaynak tarama ve sunumlara hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
12 Yaşlı istismarı ve ihmalini önlemeye yönelik geliştirilen teknolojik ürünler Kaynak tarama ve sunumlara hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
13 Yaşlı istismarı ve ihmali ile ilgili yapılmış kanıta dayalı çalışmalar 1 Kaynak tarama ve sunumlara hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
14 Yaşlı istismarı ve ihmali ile ilgili yapılmış kanıta dayalı çalışmalar 2 Kaynak tarama ve sunumlara hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
15 Dersin genel değerlendirilmesi İşlenen tüm konuların gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
16 Final sınavına hazırlık Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Final sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 20 20
Toplam İş Yükü (Saat) 114
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,56
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 02.10.2024 10:13