Genel Bilgi
Kod | HEM665 |
Ad | Özel Durumlarda Cerrahi Hemşireliği |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SEVBAN ARSLAN |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders ile özel durumlarda cerrahi gereksinimi olan bir hastanın bakım gereksinimlerini belirleyebilme, sorun doğrultusunda çözüm geliştirebilme, uygulayabilme ve cerrahi kliniklerinde gerekli olan hemşirelik becerilerini kazandırabilme amaçlanır.
Dersin İçeriği
Diabetli hastada yaklaşım ; Çocuk hastaya yaklaşım; Yaşlı hastada yaklaşım; Günübirlik cerrahide yaklaşım; Fiziksel engellilerde yaklaşım; Mental engellilerde yaklaşım 9.Hafta Gebelerde yaklaşım;Obez hastalarda yaklaşım; Kanserli hastalarda yaklaşım; İşitme engellilerde yaklaşım; Göçmen hastalarda yaklaşım;Göçmen hastalarda yaklaşım
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır
Kaynaklar
- Kapukaya A. (Ed.) (2016). Geriatrik Ortopedi ve Travmatoloji. Ankara: Akademisyen Kitabevi. - Yurtçu M. (2020). Çocuk Cerrahisi Temel Bilgiler. Ankara: Nobel Tıp Kitabevi.
Notlar
sürekli uluslararası ve ulusal dergiler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Özel durumlarda Cerrahi Hemşireliği alanına özgü güncel ve bilimsel bilgiye ulaşma; literatürü izleme; bilginin doğruluğunu, geçerliliğini ve güvenilirliğini değerlendirme ve bilgiyi uygulama bilgisini açıklar. |
ÖÇ02 | Güncel ve bilimsel bilgiye kullanarak, hastalık durumunda ortaya çıkan belirti ve bulguları değerlendirip, hemşirelik bakımında temel olan kavramları ve ilkeleri açıklar. |
ÖÇ03 | Güncel ve bilimsel bilgiye kullanarak, hastalık durumunda ortaya çıkan belirtileri değerlendirip, hemşirelik bakımında temel olan kavramları ve ilkeleri açıklar. |
ÖÇ04 | Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği etkinlik alanlarında (eğitim, uygulama, araştırma ve yönetim) bilişim ve bakım teknolojilerini kullanır. |
ÖÇ05 | Bir cerrahi hastasının cerrahi hastalıkları hemşireliği alanına özgü kuramsal, kanıta dayalı ve uygulamalı bilgileri kullanarak, bütüncül bir anlayışla ve sistematik bir yaklaşımla perioperatif bakımını verir, verdiği bakımın etkisini değerlendirir ve kaydeder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik ile ilgili yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı için gerekli olan bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşim kurar. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini ve istatistiksel yöntemleri kullanır. | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Diabetli hastada yaklaşım | Anlatım, demonstrasyon, beyin fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Çocuk hastaya yaklaşım | Anlatım, demonstrasyon, beyin fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Yaşlı hastada yaklaşım | Anlatım, demonstrasyon, beyin fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Günübirlik cerrahide yaklaşım | Anlatım, demonstrasyon, beyin fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Fiziksel engellilerde yaklaşım | Anlatım, demonstrasyon, beyin fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
6 | Mental engellilere yaklaşım | Anlatım, demonstrasyon, beyin fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
7 | Mental engellilerde yaklaşım | Anlatım, demonstrasyon, beyin fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Örnek Olay |
8 | Ara Sınav | Anlatım, demonstrasyon, beyin fırtınası | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Gebelerde yaklaşım | Anlatım, demonstrasyon, beyin fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
10 | Obez hastalarda yaklaşım | Anlatım, demonstrasyon, beyin fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Tartışma |
11 | Kanserli hastalarda bakım | Anlatım, demonstrasyon, beyin fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Kanserli hastalarda yaklaşım | Anlatım, demonstrasyon, beyin fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
13 | İşitme engellilerde yaklaşım | Anlatım, demonstrasyon, beyin fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Göçmen hastalarda yaklaşım | Anlatım, demonstrasyon, beyin fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Göçmen hastalara yaklaşım | Anlatım, demonstrasyon, beyin fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |