Genel Bilgi
Kod | HEM641 |
Ad | İletişim Problemi Olan Çocuğa Yaklaşım |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ŞENAY ÇETİNKAYA |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders doktora öğrencisinin, hasta çocuk ve ailesi ile çocuğun büyüme ve gelişme dönemlerini, hastalık, hastaneye yatma, ağrılı ve krizli durumları dikkate alarak iletişim kurabilmesine yardım eder.
Dersin İçeriği
Yenidoğanın Aileye Kabulünde Aileyle İletişim Modelleri. Mental Retarde Çocukla İletişim. Çocukluk Dönemlerine Göre Akut Hastalığı Olan Çocukla İletişim.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Pediatri Hemşireliği. Conk Z, Başbakkal Z, Yılmaz HB, Bolışık B. (Edts). 3. Baskı. 17. Bölüm. Adana: Akademisyen Tıp Kitabevi. 2021. ss. 709-754. ISBN: 978-625-8430-10-3
Notlar
Üniversitenin abone olduğu veritabanları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Doktora öğrencisinin, sağlam ve/veya hasta çocuk ve ailesiyle çocuğun büyüme-gelişme dönemlerine göre, hastalık, hastaneye yatma, ağrılı ve krizli durumları dikkate alarak iletişim kurabilmede bilgi kazandırmaktır. |
ÖÇ02 | Doktora öğrencisinin, sağlam ve/veya hasta çocuk ve ailesiyle iletişim kurabilmesi |
ÖÇ03 | Doktora öğrencisinin, çocuğun büyüme-gelişme dönemlerine göre, hastalık, hastaneye yatma, ağrılı ve krizli durumları dikkate alarak iletişim kurabilmesi |
ÖÇ04 | Bu ders doktora öğrencisinin, hasta çocuk ve ailesi ile çocuğun ağrılı durumlarını da dikkate alarak iletişim kurabilmesi |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik ile ilgili yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı için gerekli olan bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar | 5 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşim kurar. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini ve istatistiksel yöntemleri kullanır. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sağlam Çocuk Muayenesine Hazırlıkta Çocukla ve/veya Aileyle İletişim | İlgili literatürden okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Sağlam Çocuk Muayenesinde Tarama Testlerine Hazırlıkta Çocukla İletişim | İlgili literatürden okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Akraba Evliliği ve Genetik Danışmanlıkta Çocuk ve/veya Aileyle İletişim | İlgili literatürden okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Mental Retarde Çocukla İletişim | İlgili literatürden okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Yenidoğanın Aileye Kabulünde Aileyle İletişim Modelleri. | İlgili literatürden okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Süt Çocuğunun Dil Gelişimi ve İletişim | İlgili literatürden okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Okul Öncesi Çocuğunun Dil Gelişimi ve İletişim | İlgili literatürden okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Okul Çocuğunun Dil Gelişimi ve İletişim | ilgili literatürden okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Çocukluk Dönemlerine Göre Akut Hastalığı Olan Çocukla İletişim | ilgili literatürden okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Çocukluk Dönemlerine Göre Kronik Hastalığı Olan Çocukla İletişim | ilgili literatürden okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Çocukluk Dönemlerine Göre Kronik Hastalığı Olan Çocukla İletişime devam | ilgili literatürden okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Çocuğun Gelişim Dönemlerinde Oyun ve Oyuncağın İletişim Açısından Kullanımı | ilgili literatürden okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Çocuğun Gelişim Dönemlerinde Oyun ve Oyuncağın İletişim Açısından Kullanımına devam | ilgili literatürden okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Terapötik oyun ve önemi | İlgili literatürden okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Portfolyo |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |