Genel Bilgi
Kod | HEM622 |
Ad | Tamamlayıcı Tedaviler ve Hemşirelik |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SEVBAN ARSLAN |
Dersin Amacı / Hedefi
Tamamlayıcı tedavi yöntemlerinin hemşirelikteki yeri ve önemini kavramaktır.
Dersin İçeriği
Tamamlayıcı tedavi nedir, tarihçesi. Biyoenerji, reiki, meditasyon, manevi iyileşme, beslenme ve vitaminler, hipnoterapi, dokunma ve progresif gevşeme egzersizleri, müzikterapi, homeopati, bitkisel tıp, aromaterapi, akupunktur, etik ilkeler.
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır
Kaynaklar
Başer M, Taşçı S. (Ed.). (2015). Kanıta Dayalı Rehberleriyle Tamamlayıcı ve Destekleyici Uygulamalar. Ankara: Akademisyen Kitabevi.
Notlar
sürekli uluslararası ve ulusal dergiler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tamamlayıcı tedaviler konusunda yeterli bilgiye sahip olur ve hangi durumlarda kullanacağını açıklar. |
ÖÇ02 | Tamamlayıcı tedavi yöntemlerini bilir, hasta için tamamlayıcı tedavi uygulamasının uygunluğunu tanılar. |
ÖÇ03 | Tamamlayıcı tedavinin hastanın sağlık durumu üzerindeki etkilerini değerlendirir. |
ÖÇ04 | Tamamlayıcı terapiler konusunda bilimsel çalışmalar yapar, bu yöntemlerin yararları ve olası yan etkilerini araştırır. |
ÖÇ05 | Sağlıklı/hasta birey ve/veya ailesini ve toplumu bilgilendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik ile ilgili yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı için gerekli olan bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. | 1 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşim kurar. | 1 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini ve istatistiksel yöntemleri kullanır. | 2 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tamamlayıcı tedavi nedir, tarihçesi. | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Etik ilkeler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Akupunktur | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay |
4 | Aromaterapi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay |
5 | Bitkisel tıp I | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Örnek Olay |
6 | Bitkisel tıp II | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri, Örnek Olay |
7 | Homeopati | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
8 | Ara Sınav | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
9 | Müzik terapi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
10 | Dokunma ve progresif gevşeme egzersizleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Örnek Olay |
11 | Hipnoterapi | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay |
12 | Beslenme ve vitaminler | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama |
13 | Manevi iyileşme, spiritüel yaklaşım | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
14 | Meditasyon | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
15 | Biyoenerji, reiki | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |