Genel Bilgi
Birim | SAĞLIK BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ |
HEMŞİRELİK (DR) | |
Kod | HEM622 |
Ad | Tamamlayıcı Tedaviler ve Hemşirelik |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SEVBAN ARSLAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. SEVBAN ARSLAN
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Tamamlayıcı tedavi yöntemlerinin hemşirelikte kullanımı ve önemininin kavranmasıdır.
Dersin İçeriği
Tamamlayıcı tedavinin tanımı, tarihçesi,sınıflandırması ve hasta bakımında kullanılan yöntemler.
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır
Kaynaklar
Başer M, Taşçı S. (Ed.). (2015). Kanıta Dayalı Rehberleriyle Tamamlayıcı ve Destekleyici Uygulamalar. Ankara: Akademisyen Kitabevi.
Notlar
sürekli uluslararası ve ulusal dergiler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tamamlayıcı tedavileri ve yöntemleri tanımlar |
ÖÇ02 | Tamamlayıcı tedavi yöntemlerinin hasta kullanımında uygunluğunu açıklar. |
ÖÇ03 | Tamamlayıcı tedavi yöntemlerinin hasta üzerindeki etkilerini değerlendirir. |
ÖÇ04 | Tamamlayıcı tedaviler konusunda bilimsel çalışmaları araştırır. |
ÖÇ05 | Tamamlayıcı uygulamaları hasta bakımında kullanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 3 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Hemşirelik ile ilgili yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 4 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Disiplinler arası etkileşimi kavrar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı için gerekli olan bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tamamlayıcı tedavilerin tanımı, tarihçesi. | konu hakkında ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Tamamlayıcı tedavilerin dünyadaki durumu | konu hakkında ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Tamamlayıcı tedavilerin Türkiye'deki durumu | konu hakkında ön Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Aromaterapi yöntemi ve kullanımı | konu ile ilgili ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay |
5 | Bitkisel tıp yöntemi ve kullanımı | konu ile ilgili ön Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Akupunktur yöntemi ve kullanımı | konu ile ilgili ön Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Homeopati yöntemi ve kullanımı | konu ile ilgili ön Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | konu ile ilgili ön Okuma | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
9 | Müzik terapi yöntemi ve kullanımı | konu ile ilgili ön Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Dokunma ve progresif gevşeme egzersizleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Hipnoterapi yöntemi ve kullanımı | konu ile ilgili ön Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Örnek Olay |
12 | Beslenme ve vitaminler | konu ile ilgili literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama |
13 | Yoga ve kullanımı | konu ile ilgili literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Meditasyon yöntemi ve kullanımı | konu ile ilgili literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Biyoenerji, reiki | konu ile ilgili literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |