Genel Bilgi
Kod | HEM608 |
Ad | Sağlığın Değerlendirilmesi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ZEHRA ESKİMEZ |
Dersin Amacı / Hedefi
-Bu derste, öğrencilerin hemşirelik bakımında sağlığı değerlendirmenin önemini kavraması ve veri tabanı oluşturmada kullanılabilecek yöntemlere ilişkin beceri kazanması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
1. Hemşirelik Bakımında Sağlığı Değerlendirmenin Önemi 2. Fiziksel Değerlendirme Becerileri 3. Fiziksel Değerlendirme İçin Hazırlık 4. Bireyin Genel Değerlendirilmesi 5. Deri ve eklerinin Değerlendirilmesi 6. Baş ve Boynun Değerlendirilmesi 7. Baş ve Boynun Değerlendirilmesi (Göz) 8. Baş ve Boynun Değerlendirilmesi (Kulak ve İşitme) 9. Baş ve Boynun Değerlendirilmesi (Burun, Sinüsler, Ağız ve Farenks) 10. Toraks ve Akciğerlerin Değerlendirilmesi 11. Meme ve Aksillaların Değerlendirilmesi
Dersin Ön Koşulu
Hemşirelik Yüksek Lisans mezunu olmak
Kaynaklar
1. Bates B. (2008) A Guide to physical examination and history taking. 10. ed., Lippincott Williams & Wilkins, USA. 2. Görgülü R.S. (2002) Hemşireler İçin Fiziksel Muayene Yöntemleri. 72 Tasarım Ltd. Şti. Ankara. 3. Perry A.G., Potter P.A. (2006) Clinical Nursing Skills Techniques. 6th edition. Elseiver, st. Louis Missouri, USA. 4. Potter, P.A., Perry, A.G. (2005). Fundamentals of Nursing. 6. Baskı, Mosby-Year Book, Usa.
Notlar
ders notu ve sunular
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | 1. Hemşirelik bakımının planlanmasına temel oluşturacak verileri elde etmenin önemini kavrayabilme, |
ÖÇ02 | 2. Elde edilen verileri analiz edebilme, |
ÖÇ03 | 3. Hemşirelik bakımında fiziksel muayene yöntemlerinin kullanılmasının önemini kavrayabilme, |
ÖÇ04 | 4. Fiziksel değerlendirme için gereken hazırlıkları yapabilme, |
ÖÇ05 | 5. Hemşirelik bakımında kullanılabilecek fiziksel muayene yöntemlerini yorumlayabilme, |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik ile ilgili yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı için gerekli olan bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşim kurar. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini ve istatistiksel yöntemleri kullanır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin ve kaynakların tanıtımı | İlgili literatürün incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Hemşirelik Bakımında Sağlığı Değerlendirmenin Önemi | İlgili literatürün incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Fiziksel Değerlendirme Becerileri | İlgili literatürün incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Fiziksel Değerlendirme İçin Hazırlık | İlgili literatürün incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Bireyin Genel Değerlendirilmesi | İlgili literatürün incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
6 | Deri ve eklerinin Değerlendirilmesi | İlgili literatürün incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Baş ve Boynun Değerlendirilmesi | İlgili literatürün incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Derste işlenen konuların incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
9 | Baş ve Boynun Değerlendirilmesi (Göz) | İlgili literatürün incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | 8. Baş ve Boynun Değerlendirilmesi (Kulak ve İşitme) | İlgili literatürün incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Baş ve Boynun Değerlendirilmesi (Burun, Sinüsler, Ağız ve Farenks) | İlgili literatürün incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Toraks ve Akciğerlerin Değerlendirilmesi | İlgili literatürün incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Meme ve Aksillaların Değerlendirilmesi | İlgili literatürün incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Sinir sisteminin değerlendirilmesi | İlgili literatürün incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | İskelet sisteminin değerlendirilmesi | İlgili literatürün incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Derste işlenen konuların incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Derste işlenen konuların incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |