Genel Bilgi
Kod | MO1710 |
Ad | Pozitif Yönetim ve Uygulamaları(Z) |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AZMİ YALÇIN |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste, öğrencilere, mutluluk ve iyi oluşu artırarak kişinin güçlü yanlarının ve pozitif toplumsal sistemlerin optimal iyi oluşa katkı sağlamadaki rollerini inceleyen pozitif psikoloji kuramlarının aktarılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu derste pozitif psikolojik kuramlar ve araştırmalar kullanarak iyi olma ve mutluluk üzerine yapılan çalışmalar incelenecektir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Otantik Mutluluk, M.Seligman, Akış, M.Csikszentmihalyi, ilgili makaleler
Notlar
Öğrenilmiş İyimserlik M.Seligman, Triumphs of Experience George E. VAILLANT
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Pozitif psikolojinin, psikolojik, biyolojik ve fiziksel unsurlarının birbiri ile etkileşimini ve bu etkileşimin sağlık ve iyi oluş açısından sonuçlarını değerlendirebilmektedir |
ÖÇ02 | Pozitif psikoloji ile ilgili farklı kuramları tanır ve tartışırlar. |
ÖÇ03 | Pozitif psikolojideki farklı kavramları (örn., bilgece farkındalık, otantiklik) tanırlar. |
ÖÇ04 | İyilik hali, mutluluk ve olumlu duygularla ilgili farklı kuram ve ölçüm yöntemleriyle ilgili tartışabilirler. |
ÖÇ05 | Pozitif psikoloji ile ilgili bilgilerini kendi hayatlarına ve çocuklar, yaşlılar gibi özel gruplara uygulayabilirler |
ÖÇ06 | Pozitif psikolojiyle ilgili kavramların iş hayatı ve çok kültürlü topluluklara uyarlanmasına yönelik farklı ve eleştirel bir bakış açısı kazanırlar |
ÖÇ07 | Pozitif psikoloji alanında yürütülecek çalışmalarda kullanılabilecek, deneysel desenlerin de dahil olduğu, farklı araştırma yöntemlerini kullanmaya yönelik beceri geliştirirler. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yönetim ve Organizasyon kavramlarını tanımlayarak birbirleriyle olan ilişkilerini açıklama. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yönetim ve organizasyon alanındaki kuram ve modelleri tanımlama. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yönetim ve organizasyon alanındaki sayısal ve istatistiki yöntemleri açıklama. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntemlerini anlama. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yönetim ve organizasyon alanındaki kuram ve modelleri kullanma | 4 |
PÖÇ06 | Belirsiz | Yönetim ve organizasyon alanındaki sayısal ve istatistik yöntemleri uygulama. | 4 |
PÖÇ07 | Belirsiz | Yönetim ve organizasyon alanındaki araştırma sonuçlarını yorumlama. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İşletme içindeki karşılaştığı yönetim ve organizasyon sorunlarının çözümü için uygun yöntemleri belirleme. | 2 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yönetim sürecinin temel adımlarını izleyerek uygulayabilme. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel nitel ve nicel analiz programlarını etkili bir şekilde kullanma. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Proje yöneticisi veya katılımcısı olarak hedeflere uygun çalışma. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Araştırma ve öğrenme sürecinin hayat boyu devam ettiği bilinci ile güncel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli geliştirme. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Akademik kurallar çerçevesinde bilimsel kaynaklardan elde edilen verilerden yeni bilgiler üreterek bunları etkin biçimde yorumlama. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yönetim ve organizasyon alanında kazandığı bilgileri, farklı alanlardaki bilgilerle ilişkilendirebilme. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Akademik kurallar çerçevesinde alana ilişkin kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezleyerek etkin biçimde sunma. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | İşletmenin tüm temel fonksiyonları hakkında bilim, kurum ve toplum etiğine uygun özgün araştırmalar yapma. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Psikoloji bilimine giriş | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Sosyal psikoloji bilimine giriş 1 | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Sosyal psikoloji bilimine giriş 2 | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Sosyal benlik kavramının gelişimi | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
5 | İkna kavramı ve süreci | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
6 | Pozitif kişilik özellikleri | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Güçlü karakter özellikleri | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | İyimserlik kavramı ve iyimserliğin gelişimi | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
10 | Umut ve akış kavramları | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
11 | Umut ve akış kavramlarının gelişim süreçleri | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
12 | Duygusal zeka kavramı ve gelişimi | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
13 | Dayanıklılık kavramı ve süreci | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
14 | İş dünyasında mutluluk ve başarı süreçleri | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
15 | Genel değerlendirme | İlgili kaynakların okunması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
16 | Yarı yıl sonu sınavı 1 | Sınava hazırlık 1 | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarı yıl sonu sınavı 2 | Sınava hazırlık 2 | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |