Genel Bilgi
Kod | MG57714 |
Ad | Örgütsel İletişim ve Toplum |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. KEMAL CAN KILIÇ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. KEMAL CAN KILIÇ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Günümüzde kullanılan iletişim tanımlarını ortaya koyarak örgütsel iletişimin ne anlama geldiğini belirlemek ve bir bilim dalı olarak temelleri, içeriği ve organizasyonlardaki yerinin anlaşılmasını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Bu derste iletişim kavramından yola çıkılarak iletişim modelleri, organizasyonlarda iletişim konuları ile etkin sunuş ve aktif dinleme konularına değinilecektir.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
İş dünyasında iletişim, Richard Luecke, HBR
Notlar
İş dünyasında iletişim, Richard Luecke, HBR
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İletişim fonksiyonu ve organizasyonlar içerisindeki yerini ve rolünü açıklayabilir. |
ÖÇ02 | İş yazışmaları ve sunumları için gereken etkin iletişim tekniklerini kavrayabilir. |
ÖÇ03 | İletişim alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir. |
ÖÇ04 | İşletmelerde formal ve informal iletişimi kavrayabilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yönetim ve Organizasyon kavramlarını tanımlayarak birbirleriyle olan ilişkilerini açıklama. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yönetim ve organizasyon alanındaki güncel kavram ve modelleri tanımlama. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yönetim ve organizasyon alanındaki kavram ve modelleri kullanarak güncel yönetim sorunlarını analiz etme. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yönetim ve organizasyon alanındaki güncel araştırmaların sonuçlarını yorumlama. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | .İşletme içindeki karşılaştığı yönetim ve organizasyon sorunlarının tespit ve çözümü için uygun yöntemleri belirleme. | 2 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yönetim sürecinin temel adımlarını izleyerek uygulayabilme. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Örgüt analizi için kullanılan modelleri etkili bir şekilde kullanma. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Yönetim alanında proje geliştirerek hayata geçirebilme. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yönetim alanında öğrenme sürecinin hayat boyu devam ettiği bilinci ile güncel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli geliştirme. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Akademik kurallar çerçevesinde bilimsel kaynaklardan elde edilen verilerden yeni bilgiler üreterek bunları etkin biçimde yorumlama. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yönetim ve organizasyon alanında kazandığı bilgileri, farklı alanlardaki bilgilerle ilişkilendirebilme. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Akademik kurallar çerçevesinde alana ilişkin kaynaklardan elde ettiği bilgileri sentezleyerek etkin biçimde sunma. | 2 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yapılan tüm çalışmalarda bilimsel araştırma etiğine bağlı kalma. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İşletme ve diğer örgütlerde etkili iletişimin unsurları | Excellence in Business Communication (s.2-38) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Kültürel farklılar ve iletişim | Excellence in Business Communication (s.39-58) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Yazılı mesajların planlanması | Excellence in Business Communication (s.76-93) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Yazılı mesajların oluşturulması | Excellence in Business Communication (s. 94-115) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Yazılı mesajların düzeltilmesi yöntemleri | Excellence in Business Communication (s. 116-145) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Doğrudan talepleri ve iyi-haber mesajlarını yazma | Excellence in Business Communication (s. 146-169) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | İkna edici ve iyi-haber mesajlarını yazma | Excellence in Business Communication (s. 170-201) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Sınava çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Kısa raporların yazılması | Excellence in Business Communication (s. 232-263) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Uzun raporların planlanması _1 | Excellence in Business Communication (s. 264-293) | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
11 | Uzun raporların hazırlanması _2 | Excellence in Business Communication (s. 294-318) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Özgeçmiş ve iş başvuru mektupları | Excellence in Business Communication (s. 370-399) | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
13 | İş görüşmeleri | Excellence in Business Communication (s. 400-425) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Dinleme süreci ve sözel sunuşlar | Excellence in Business Communication (s. 426-464) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Genel değerlendirme | Konuların çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |