HKU429 Dava Yarışmalarına Hazırlık

4 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod HKU429
Ad Dava Yarışmalarına Hazırlık
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr.Gör.Dr. Erman EKİNGEN
Dersin Öğretim Elemanı Öğr.Gör.Dr. Erman EKİNGEN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders, öğrencilerin farazi dava yarışmalarına hazırlık sürecinde kapsamlı bir şekilde desteklenmelerini sağlamayı amaçlamaktadır. Katılımcılar, hukuki araştırma becerilerini derinleştirme, yazılı ve sözlü hukuki argümanlar üretme, etkili hukuki belge yazımı, dava stratejilerini oluşturma ve sözlü savunma yapma konularında uzmanlaşacaklardır. Ayrıca, ulusal ve uluslararası hukukun farklı alanlarında çalışarak, hukuk İngilizcesi becerilerini geliştirecek ve uluslararası hukukun karmaşıklıklarını anlama yeteneklerini artıracaklardır. Bu ders aynı zamanda öğrencilere, hukukun pratik uygulaması ve yasal argümanların etkili sunumu konusunda güven kazandıracak pratik deneyimler sağlayarak, onları yarışma ortamında başarılı olmaya hazırlayacaktır.

Dersin İçeriği

Bu ders, farazi dava yarışmalarına hazırlık sürecinde katılımcıları desteklerken, katılımcılara farazi dava yarışmalarının önemi ve amacı hakkında genel bir anlayış kazandıracak ve farazi dava senaryolarına ilişkin İngilizce kaynakların incelenmesi ve paylaşımı konusunda deneyim sağlayacaktır. Ayrıca, yazılı aşamaya hazırlık kapsamında, öğrenciler olay özetleri hazırlayacak ve dava sürecine ilişkin dilekçe taslakları oluşturacaklardır. Sözlü sunum aşamasında, öğrencilere sözlü sunum teknikleri ve stratejileri öğretilecek ve savunmaların etkili bir şekilde sunulması için pratik yapılacaktır. Sözlü sunum pratiği sürecinde, dilekçelerin revizyonu ve sözlü sunumlara ilişkin pratik çalışmalar yapılacaktır. Ayrıca, öğrencilere yarışma süreci boyunca geri bildirim sağlanacak ve gelişim alanları belirlenecektir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Peter Huber; Alastair Mulis, The CISG: A New Textbook for Students and Practitioners, 2007, European Law Publishers. Nigel Blackaby, Constantine Partasides, Redfern and Hunter on International Arbitration, 6th Edition, 2015, Oxford University Press.

Notlar

2021 Arbitration Rules - ICC


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kurgusal bir olaydaki çok sayıda hukuksal sorunu tespit etmek
ÖÇ02 Olay içerisindeki hukuki sorunların cevabını takım halinde bulmak için bağımsız araştırma yapmak.
ÖÇ03 Kurgusal olayın iki tarafı lehine de argüman geliştirmek
ÖÇ04 Kurgusal olay hakkında iki taraf için de dava dilekçesi yazma ve müvekkilini tutarlı ve esaslı hukuksal gerekçeler ile savunmak
ÖÇ05 Geliştirilen argümanları sınırlı bir süre içinde, ikna edici, net ve anlaşılır şekilde sözel olarak aktarmak


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hukukun temel kavram ve ilkelerini açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel hukuk disiplinlerini ve içeriklerini (her alana ilişkin yasal düzenlemeleri, yargı organlarının kararları ve bilimsel değerlendirmeleri) bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak değerlendirir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hukuki problemleri teşhis eder. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hukukun ve hukuk normlarının tarihsel ve sosyolojik gelişim süreçlerini tanır.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hukuk biliminin araştırma, analiz ve yorum yöntemlerini kavrar. 4
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tespit edilen hukuki problemlere çözüm üretebilmek için uygun hukuki yorum yöntemlerini kullanır. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Edindiği bilgileri kullanarak karşılaştığı hukuki problemleri çözer. 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Hukuki problemlerin çözümlerini olan (de lege lata) ve olması gereken hukuk (de lege ferenda) bakımından ayrı ayrı ortaya koyar.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Hukuk uygulamasında karşılaşılan problemler karşısında çözüm geliştirmek için ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal ve hukuki sorunlara karşı duyarlı olur.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Teknik hukuk bilgisini gerek Türkçe gerek İngilizce olarak sözlü veya yazılı şekilde kullanır. 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Belirli bir hukuki meseleye ilişkin kişisel görüş ve değerlendirmesini sözlü ya da yazılı olarak ikna edici şekilde anlatır. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Hukukla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Evrensel hukuk ilkeleri doğrultusunda hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını içselleştirir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Hukuki gelişmeleri ulusal ve uluslararası düzeyde takip eder. 4
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Demokratik, laik ve sosyal bir hukuk devletini benimser. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Derse Giriş ve Tanışma Bu hafta için herhangi bir önhazırlık belirlenmemiştir. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
2 Farazi Dava Yarışmalarına Giriş Kaynaklardan okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Farazi Dava Yarışmalarına İlişkin Ana Kuralların İncelenmesi Kaynaklardan okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 İlgili Farazi Dava Yarışmasına İlişkin Hukuki Kaynakların İncelenmesi I Kaynaklardan okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 İlgili Farazi Dava Yarışmasına İlişkin Hukuki Kaynakların İncelenmesi II Kaynaklardan okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Yazılı Aşamaya Hazırlık I Kaynaklardan okuma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 Yazılı Aşamaya Hazırlık II Kaynaklardan okuma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınavlar Bireysel çalışma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Sözlü Aşamaya Hazırlık - İlk Adımlar Sözlü pratik Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 Sözlü Aşamaya Hazırlık - Pratik Çalışmalar Sözlü pratik Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 Davacı Dilekçesinin Son Haline Getirilmesi İlk kopya üzerinde çalışma Öğretim Yöntemleri:
Problem Çözme
12 Sözlü Sunum Tekniklerinin Geliştirilmesi Kaynaklardan okuma; video izleme Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 Davalı Dilekçesinin Hazırlanması argüman araştırması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Problem Çözme
14 Davalı Dilekçesinin Son Haline Getirilmesi İlk kopya üzerinde çalışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Problem Çözme
15 Genel Değerlendirme ve Sonuçlar Bu hafta için herhangi bir önhazırlık belirlenmemiştir. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Bireysel çalışma Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Bireysel çalışma Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 3 45
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 15 3 45
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 3 5 15
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 0 0 0
Toplam İş Yükü (Saat) 110
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,40
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 22.11.2024 05:11