Genel Bilgi
Kod | HKU429 |
Ad | Dava Yarışmalarına Hazırlık |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr.Gör.Dr. Erman EKİNGEN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr.Gör.Dr. Erman EKİNGEN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, öğrencilerin farazi dava yarışmalarına hazırlık sürecinde kapsamlı bir şekilde desteklenmelerini sağlamayı amaçlamaktadır. Katılımcılar, hukuki araştırma becerilerini derinleştirme, yazılı ve sözlü hukuki argümanlar üretme, etkili hukuki belge yazımı, dava stratejilerini oluşturma ve sözlü savunma yapma konularında uzmanlaşacaklardır. Ayrıca, ulusal ve uluslararası hukukun farklı alanlarında çalışarak, hukuk İngilizcesi becerilerini geliştirecek ve uluslararası hukukun karmaşıklıklarını anlama yeteneklerini artıracaklardır. Bu ders aynı zamanda öğrencilere, hukukun pratik uygulaması ve yasal argümanların etkili sunumu konusunda güven kazandıracak pratik deneyimler sağlayarak, onları yarışma ortamında başarılı olmaya hazırlayacaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders, farazi dava yarışmalarına hazırlık sürecinde katılımcıları desteklerken, katılımcılara farazi dava yarışmalarının önemi ve amacı hakkında genel bir anlayış kazandıracak ve farazi dava senaryolarına ilişkin İngilizce kaynakların incelenmesi ve paylaşımı konusunda deneyim sağlayacaktır. Ayrıca, yazılı aşamaya hazırlık kapsamında, öğrenciler olay özetleri hazırlayacak ve dava sürecine ilişkin dilekçe taslakları oluşturacaklardır. Sözlü sunum aşamasında, öğrencilere sözlü sunum teknikleri ve stratejileri öğretilecek ve savunmaların etkili bir şekilde sunulması için pratik yapılacaktır. Sözlü sunum pratiği sürecinde, dilekçelerin revizyonu ve sözlü sunumlara ilişkin pratik çalışmalar yapılacaktır. Ayrıca, öğrencilere yarışma süreci boyunca geri bildirim sağlanacak ve gelişim alanları belirlenecektir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Peter Huber; Alastair Mulis, The CISG: A New Textbook for Students and Practitioners, 2007, European Law Publishers. Nigel Blackaby, Constantine Partasides, Redfern and Hunter on International Arbitration, 6th Edition, 2015, Oxford University Press.
Notlar
2021 Arbitration Rules - ICC
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kurgusal bir olaydaki çok sayıda hukuksal sorunu tespit etmek |
ÖÇ02 | Olay içerisindeki hukuki sorunların cevabını takım halinde bulmak için bağımsız araştırma yapmak. |
ÖÇ03 | Kurgusal olayın iki tarafı lehine de argüman geliştirmek |
ÖÇ04 | Kurgusal olay hakkında iki taraf için de dava dilekçesi yazma ve müvekkilini tutarlı ve esaslı hukuksal gerekçeler ile savunmak |
ÖÇ05 | Geliştirilen argümanları sınırlı bir süre içinde, ikna edici, net ve anlaşılır şekilde sözel olarak aktarmak |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hukukun temel kavram ve ilkelerini açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel hukuk disiplinlerini ve içeriklerini (her alana ilişkin yasal düzenlemeleri, yargı organlarının kararları ve bilimsel değerlendirmeleri) bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak değerlendirir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hukuki problemleri teşhis eder. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hukukun ve hukuk normlarının tarihsel ve sosyolojik gelişim süreçlerini tanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hukuk biliminin araştırma, analiz ve yorum yöntemlerini kavrar. | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tespit edilen hukuki problemlere çözüm üretebilmek için uygun hukuki yorum yöntemlerini kullanır. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği bilgileri kullanarak karşılaştığı hukuki problemleri çözer. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Hukuki problemlerin çözümlerini olan (de lege lata) ve olması gereken hukuk (de lege ferenda) bakımından ayrı ayrı ortaya koyar. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Hukuk uygulamasında karşılaşılan problemler karşısında çözüm geliştirmek için ekibin bir üyesi olarak sorumluluk alır. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumsal sorumluluk bilinci ile sosyal ve hukuki sorunlara karşı duyarlı olur. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Teknik hukuk bilgisini gerek Türkçe gerek İngilizce olarak sözlü veya yazılı şekilde kullanır. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Belirli bir hukuki meseleye ilişkin kişisel görüş ve değerlendirmesini sözlü ya da yazılı olarak ikna edici şekilde anlatır. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Hukukla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili bir şekilde kullanır. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Evrensel hukuk ilkeleri doğrultusunda hukukçu olmanın gerektirdiği dürüstlük, adalet ve etik anlayışını içselleştirir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Hukuki gelişmeleri ulusal ve uluslararası düzeyde takip eder. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Demokratik, laik ve sosyal bir hukuk devletini benimser. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Derse Giriş ve Tanışma | Bu hafta için herhangi bir önhazırlık belirlenmemiştir. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
2 | Farazi Dava Yarışmalarına Giriş | Kaynaklardan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Farazi Dava Yarışmalarına İlişkin Ana Kuralların İncelenmesi | Kaynaklardan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | İlgili Farazi Dava Yarışmasına İlişkin Hukuki Kaynakların İncelenmesi I | Kaynaklardan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | İlgili Farazi Dava Yarışmasına İlişkin Hukuki Kaynakların İncelenmesi II | Kaynaklardan okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Yazılı Aşamaya Hazırlık I | Kaynaklardan okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Yazılı Aşamaya Hazırlık II | Kaynaklardan okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Bireysel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Sözlü Aşamaya Hazırlık - İlk Adımlar | Sözlü pratik | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Sözlü Aşamaya Hazırlık - Pratik Çalışmalar | Sözlü pratik | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Davacı Dilekçesinin Son Haline Getirilmesi | İlk kopya üzerinde çalışma | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme |
12 | Sözlü Sunum Tekniklerinin Geliştirilmesi | Kaynaklardan okuma; video izleme | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Davalı Dilekçesinin Hazırlanması | argüman araştırması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Problem Çözme |
14 | Davalı Dilekçesinin Son Haline Getirilmesi | İlk kopya üzerinde çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Problem Çözme |
15 | Genel Değerlendirme ve Sonuçlar | Bu hafta için herhangi bir önhazırlık belirlenmemiştir. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bireysel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bireysel çalışma | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 3 | 45 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 3 | 45 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 3 | 5 | 15 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 0 | 0 | 0 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 110 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,40 | ||
AKTS | 4 AKTS |