Genel Bilgi
Kod | FRAZ109 |
Ad | Fransızcanın Yapısı 1 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Fransızca |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. VOLKAN KOÇKAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. VOLKAN KOÇKAR
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Fransızca Dilbilgisi kurallarını, sözcük türlerini, sözcükler arasındaki bağıntıları ve sözdizisel bağlamda bu ilişkileri anlamlandırma.
Dersin İçeriği
Fransız dilinin temel dil yapıları, sözdizim ve biçim bilgisi, anlam ve anlatım becerileri.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Glaud L. & Muriel, L. (2020). Exercices de Grammaire & conjugaison du français A2. Paris : Didier Akyüz, A., Bazelle-Shahmaei, B., Bonenfant, J., & Gliemann, M.-F. (2006). Les 500 Exercices de Grammaire A2. Paris : Hachette Huor-Caumont, C., Perboyer-Rafele, F., & Poisson-Quinton, S. (2014). Grammaire du français A2. Paris : Maison des Langues Akyüz, A., Bazelle-Shahmaei, B., Gliemann, M.-F., & Bonenfant, J. (2019). En Contexte : Exercices de grammaire A2. Paris : Hachette
Notlar
Grégoire, M., Thiévenaz, O., Franco, E., & Kostucki, A. (2017). Grammaire progressive du français - Niveau intermédiaire (A2/B1). Paris : Clé International
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Fransızcanın Yapısı 1 dersinin ders içeriklerini, hafta hafta konu dağılımını ve bu derste neler öğreneceğini bilir. |
ÖÇ02 | Fransızca'daki iyelik sıfatlarını ve iyelik adıllarını bilir ve kullanır. Bu dilbilgisel sözcük türlerinin anadilindeki karşılıklarını bulur ve karşılaştırır. |
ÖÇ03 | Fransızca'daki soru ve kişi adıllarını öğrenir, arasındaki farkları anlar ve adıl kullanımlarını kavrar. |
ÖÇ04 | Fransızca'da belirtili nesne değerine sahip olan kişi adıllarını bilir. |
ÖÇ05 | Fransızca'da datif değerine sahip olan kişi adıllarını bilir. |
ÖÇ06 | Fransızca'da ve Türkçe'de farklı edatlar alan fiillerden kaynaklanan aküzatif ve datif değerli zamirlerin kullanımını bilir. |
ÖÇ07 | Fransızca'da belgisiz adılları bilir ve edatları tanır. Türkçe ile kıyaslama yapabilir. |
ÖÇ08 | Fransızca'da 3. gruba ayrılan mastar fiillerin şimdiki zamanını ve geniş zamanını bilir ve kullanır. Ayrıca yakın gelecek zaman diye adlandırılan yapıyı öğrenir ve kullanır. |
ÖÇ09 | Fransızca'daki geçmiş zamanlardan passé composé ve edebi karşılığı olan passé simple olarak adlandırılan iki zamanı öğrenir ve kullanır. Passé composé ve passé simple arasındaki farkı kavrar. |
ÖÇ10 | Fransızca'da geçmiş ve gelecek zamanlarda fiillerdeki zaman uyumunu bilir. |
ÖÇ11 | Fransızca'daki yalın ilgi adıllarını öğrenir (que, qui, dont, où), bunları iki basit cumleyi birleştirip tek bir cümle yaparken bu ilgi adıllarından faydalanmayı bilir. |
ÖÇ12 | Fransızca'da edat alan fiillerle kullanılan bileşik ilgi adıllarını öğrenir ve bunları daha önce öğrenmiş olduğu yalın ilgi adılları ile kıyaslayarak farklılıklarını ve kullanıldığı yerleri bilir. |
ÖÇ13 | Fransızca'daki bileşik ilgi adıllarını ve daha komplike cümle yapılarını bilir. |
ÖÇ14 | Fransızca'da etken ve edilgen, edilgen ve etken cümle dönüşümlerini bilir ve kullanır. |
ÖÇ15 | Fransızca'da çift zamirli fiillerde bulunan "se" zamirinin farklı değerlerini öğrenir ve bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yabancı dil olarak Fransızca öğrenimi ve öğretiminin kavram ve ilkelerini açıklar | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alan bilgisini destekleyen dilbilim, yazın, çeviribilim, iletişim ve kültürlerarasılık yan alanlarının temel kavram ve terimlerini açıklar | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Orta öğretim Fransızca programını ve ortaöğretim yönetmeliğinin alanı ile ilgili kısımlarını açıklar | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yabancı dil öğretiminde yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi etkenlere ilişkin bilgiye sahiptir | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak öğretimi planlar, uygular ve değerlendirir | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eğitsel içerik ve materyalleri eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, gerektiğinde bunları uyarlama ve geliştirme becerisi sergiler | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenci kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok boyutlu değerlendirebilir | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili başlıca nicel ve nitel bilimsel yöntemleri uygular | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Fransızca öğretiminde karşılaşılan sorunları betimleyebilir ve bu sorunların çözümünde bireysel ve takım içinde sorumluluk alır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kendi mesleki performansı üzerinde düşünür ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmek için girişimde bulunur | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fransızca öğretmenliği alanında bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini kişisel ve mesleki gelişimi için kullanır | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Fransızca öğretmenliği alanı ile ilgili bilimsel ve mesleki bilgiye ve genel olarak bilgiye ulaşma yollarını etkin biçimde kullanır | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda kendini sürekli geliştirir | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilimsel, kültürel ve sanatsal etkinlikler ile ulusal ve uluslararası güncel olayları izleyerek kişisel değerlendirmeler yapar | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Fransızca öğretmenliği alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve karşılaşılan sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şeklide paylaşır | 1 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Öğretmenlik mesleğinin toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere duyarlık ve korumadaki evrensel önemine uygun davranış sergiler |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dilbilgisi I dersinin dönem program, amaçlarının tanıtımı,tanımlıkların kullanımı | Önceden işlenmiş konuların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme |
2 | İyelik sıfatları ve adılları Gösterme sıfatları ve adılları | Önceden işlenmiş konuların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Problem Çözme |
3 | Soru ve kişi adılları | Önceden işlenmiş konuların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
4 | Kişi adılları (2. pronoms personnels (COD) | Önceden işlenmiş konuların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Kişi adılları (3. pronoms personnels (COI) | Önceden işlenmiş konuların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma |
6 | Kişi adılları (4. özel fiil yapıları ile kullanımları) | Önceden işlenmiş konuların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma |
7 | Belgisiz adıllar (pronoms indefinis). Edatlar (biçim ve kullanımı) | Önceden işlenmiş konuların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Geçmis zaman (di-li yakın geçmiş ve şimdiki zamanın hikayesi) | Önceden işlenmiş konuların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
10 | Zaman uyumu (geçmiş ve gelecekte) | Önceden işlenmiş konuların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
11 | Basit ilgi adılları (qui-que-dont ) | Önceden işlenmiş konuların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
12 | Değerlendirme. Bileşik ilgi adılları | Önceden işlenmiş konuların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
13 | Bileşik ilgi adılları | Önceden işlenmiş konuların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
14 | Zamanların değerleri | Önceden işlenmiş konuların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
15 | Kipler ve zamanlar | Önceden işlenmiş konuların tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 16 | 16 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 16 | 16 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 104 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,16 | ||
AKTS | 4 AKTS |