FRAZ109 Fransızcanın Yapısı 1

4 AKTS - 3-1 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FRAZ109
Ad Fransızcanın Yapısı 1
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Fransızca
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. VOLKAN KOÇKAR
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. VOLKAN KOÇKAR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Fransızca Dilbilgisi kurallarını, sözcük türlerini, sözcükler arasındaki bağıntıları ve sözdizisel bağlamda bu ilişkileri anlamlandırma.

Dersin İçeriği

Fransız dilinin temel dil yapıları, sözdizim ve biçim bilgisi, anlam ve anlatım becerileri.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Glaud L. & Muriel, L. (2020). Exercices de Grammaire & conjugaison du français A2. Paris : Didier Akyüz, A., Bazelle-Shahmaei, B., Bonenfant, J., & Gliemann, M.-F. (2006). Les 500 Exercices de Grammaire A2. Paris : Hachette Huor-Caumont, C., Perboyer-Rafele, F., & Poisson-Quinton, S. (2014). Grammaire du français A2. Paris : Maison des Langues Akyüz, A., Bazelle-Shahmaei, B., Gliemann, M.-F., & Bonenfant, J. (2019). En Contexte : Exercices de grammaire A2. Paris : Hachette

Notlar

Grégoire, M., Thiévenaz, O., Franco, E., & Kostucki, A. (2017). Grammaire progressive du français - Niveau intermédiaire (A2/B1). Paris : Clé International


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Fransızcanın Yapısı 1 dersinin ders içeriklerini, hafta hafta konu dağılımını ve bu derste neler öğreneceğini bilir.
ÖÇ02 Fransızca'daki iyelik sıfatlarını ve iyelik adıllarını bilir ve kullanır. Bu dilbilgisel sözcük türlerinin anadilindeki karşılıklarını bulur ve karşılaştırır.
ÖÇ03 Fransızca'daki soru ve kişi adıllarını öğrenir, arasındaki farkları anlar ve adıl kullanımlarını kavrar.
ÖÇ04 Fransızca'da belirtili nesne değerine sahip olan kişi adıllarını bilir.
ÖÇ05 Fransızca'da datif değerine sahip olan kişi adıllarını bilir.
ÖÇ06 Fransızca'da ve Türkçe'de farklı edatlar alan fiillerden kaynaklanan aküzatif ve datif değerli zamirlerin kullanımını bilir.
ÖÇ07 Fransızca'da belgisiz adılları bilir ve edatları tanır. Türkçe ile kıyaslama yapabilir.
ÖÇ08 Fransızca'da 3. gruba ayrılan mastar fiillerin şimdiki zamanını ve geniş zamanını bilir ve kullanır. Ayrıca yakın gelecek zaman diye adlandırılan yapıyı öğrenir ve kullanır.
ÖÇ09 Fransızca'daki geçmiş zamanlardan passé composé ve edebi karşılığı olan passé simple olarak adlandırılan iki zamanı öğrenir ve kullanır. Passé composé ve passé simple arasındaki farkı kavrar.
ÖÇ10 Fransızca'da geçmiş ve gelecek zamanlarda fiillerdeki zaman uyumunu bilir.
ÖÇ11 Fransızca'daki yalın ilgi adıllarını öğrenir (que, qui, dont, où), bunları iki basit cumleyi birleştirip tek bir cümle yaparken bu ilgi adıllarından faydalanmayı bilir.
ÖÇ12 Fransızca'da edat alan fiillerle kullanılan bileşik ilgi adıllarını öğrenir ve bunları daha önce öğrenmiş olduğu yalın ilgi adılları ile kıyaslayarak farklılıklarını ve kullanıldığı yerleri bilir.
ÖÇ13 Fransızca'daki bileşik ilgi adıllarını ve daha komplike cümle yapılarını bilir.
ÖÇ14 Fransızca'da etken ve edilgen, edilgen ve etken cümle dönüşümlerini bilir ve kullanır.
ÖÇ15 Fransızca'da çift zamirli fiillerde bulunan "se" zamirinin farklı değerlerini öğrenir ve bilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yabancı dil olarak Fransızca öğrenimi ve öğretiminin kavram ve ilkelerini açıklar 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alan bilgisini destekleyen dilbilim, yazın, çeviribilim, iletişim ve kültürlerarasılık yan alanlarının temel kavram ve terimlerini açıklar 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Orta öğretim Fransızca programını ve ortaöğretim yönetmeliğinin alanı ile ilgili kısımlarını açıklar 1
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yabancı dil öğretiminde yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi etkenlere ilişkin bilgiye sahiptir
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak öğretimi planlar, uygular ve değerlendirir
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eğitsel içerik ve materyalleri eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, gerektiğinde bunları uyarlama ve geliştirme becerisi sergiler
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenci kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok boyutlu değerlendirebilir
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili başlıca nicel ve nitel bilimsel yöntemleri uygular
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Fransızca öğretiminde karşılaşılan sorunları betimleyebilir ve bu sorunların çözümünde bireysel ve takım içinde sorumluluk alır
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kendi mesleki performansı üzerinde düşünür ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirmek için girişimde bulunur
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Fransızca öğretmenliği alanında bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini kişisel ve mesleki gelişimi için kullanır
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Fransızca öğretmenliği alanı ile ilgili bilimsel ve mesleki bilgiye ve genel olarak bilgiye ulaşma yollarını etkin biçimde kullanır
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda kendini sürekli geliştirir
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bilimsel, kültürel ve sanatsal etkinlikler ile ulusal ve uluslararası güncel olayları izleyerek kişisel değerlendirmeler yapar
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Fransızca öğretmenliği alanı ile ilgili konularda düşüncelerini ve karşılaşılan sorunlara ilişkin çözüm önerilerini yazılı ve sözlü olarak etkili bir şeklide paylaşır 1
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Öğretmenlik mesleğinin toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerlere duyarlık ve korumadaki evrensel önemine uygun davranış sergiler


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dilbilgisi I dersinin dönem program, amaçlarının tanıtımı,tanımlıkların kullanımı Önceden işlenmiş konuların tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Problem Çözme
2 İyelik sıfatları ve adılları Gösterme sıfatları ve adılları Önceden işlenmiş konuların tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Benzetim, Problem Çözme
3 Soru ve kişi adılları Önceden işlenmiş konuların tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
4 Kişi adılları (2. pronoms personnels (COD) Önceden işlenmiş konuların tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Kişi adılları (3. pronoms personnels (COI) Önceden işlenmiş konuların tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
6 Kişi adılları (4. özel fiil yapıları ile kullanımları) Önceden işlenmiş konuların tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösterip Yaptırma
7 Belgisiz adıllar (pronoms indefinis). Edatlar (biçim ve kullanımı) Önceden işlenmiş konuların tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Geçmis zaman (di-li yakın geçmiş ve şimdiki zamanın hikayesi) Önceden işlenmiş konuların tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
10 Zaman uyumu (geçmiş ve gelecekte) Önceden işlenmiş konuların tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
11 Basit ilgi adılları (qui-que-dont ) Önceden işlenmiş konuların tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
12 Değerlendirme. Bileşik ilgi adılları Önceden işlenmiş konuların tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
13 Bileşik ilgi adılları Önceden işlenmiş konuların tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
14 Zamanların değerleri Önceden işlenmiş konuların tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma
15 Kipler ve zamanlar Önceden işlenmiş konuların tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 16 16
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 16 16
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 104
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,16
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 07.05.2024 09:13