ALMZ402 Almanca Öğretiminde Ders İçeriği Geliştirme

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ALMZ402
Ad Almanca Öğretiminde Ders İçeriği Geliştirme
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Almanca
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi NİHAT YAVUZ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Dr. Öğr. Üyesi İLKER ÇÖLTÜ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi İLKER ÇÖLTÜ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Okullarda okutulan Almanca derslerine yönelik yaşa, seviyeye, öğrenme koşullarına vs. uygun malzeme geliştirmek, uyarlamak ve değerlendirmek.

Dersin İçeriği

Bu derste öğretmen adayları, faklı öğrenen grupları için ders içeriği geliştirmeye yönelik ilke ve yöntemleri öğrenecek ve bunları uygulamaya dökerken kullanılabilecek materyallere yaklaşımı bilip uygulayacaklardır. Bu doğrultuda öğretmen adaylarından ders içeriği ve uygun materyal geliştirilmesi beklenecektir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Baurmann, J., von Brand, T., Menzel, W., Spinner, K.H. (2016). Methoden im Deutschunterricht. Exemplarische Lernwege für die Sekundarstufe I und II. Seelze: Kallmeyer in Verbindung mit Klett Friedrich Verlag.

Notlar

Ders içeriği hazırlamada ihtiyaç duyulan ders kitapları, ek materyalleri ve farklı araç-gereçlerin nasıl etkin kullanılabileceğinin aktarıldığı makalelerin elden dağıtımı.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Toplumsal ve mesleki sorumluluk bilincine sahip olur.
ÖÇ02 Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
ÖÇ03 Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanır.
ÖÇ04 Dil öğretmeye ilişkin kavram ve süreçleri anlamaya ve çözümlemeye yönelik bilgiye sahip olur.
ÖÇ05 Yaşam boyu öğrenme sürecinin gerekliliği bilincine sahip olur.
ÖÇ06 Her türlü ders araç ve gereçleri, bilimsel ve teknolojik esaslara ve yeniliklere, çevre ve ülke ihtiyaçlarına göre sürekli olarak geliştirir.
ÖÇ07 Almanca öğretiminde ders içeriği ve gereçlerinin tasarımına yönelik teori ve ilkeleri tanımlar.
ÖÇ08 Almanca derslerine en uygun ders kitabı ve ek materyalleri belirler.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleyebilir; verileri yorumlayabilir, değerlendirebilir, sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri üretir. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanarak Almanca ile ilgili özgün kaynakları kullanır. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Konu alanına, öğrenci özelliklerine, kazanımlara ve öğrenme koşullarına uygun öğretim malzemelerini değerlendirir, seçer ve geliştirir. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını bilir ve Almancanın özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. 5
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. 5
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel ve grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları etkin bir şekilde yerine getirir; ayrıca kendinin bir birey olduğunun farkındadır ve yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır. 1
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler, değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. 3
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sanatsal ve kültürel etkinliklere katılır; ayrıca farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir ve öğretim ortamına yansıtır. 2
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişimlere duyarlı olur ve izler; ayrıca toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlayabilir ve uygulayabilir. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır ve Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade ederek alanındaki bilgileri kullanır. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir. 4
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar;ayrıca çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. 1
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur ve birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Almanca dersi MEB müfredatı ve amaçları üzerine genel bir inceleme. Her kademe için MEB Almanca ders müfredatını araştırır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
2 MEB Almanca Ders kitaplarının konu ve içeriklerine genel bir bakış. Her kademede MEB Almanca ders kitaplarının içerik ve konularını araştırır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
3 Almanca ders kitaplarını yaşa göre inceleme. Öğrenci, içerik geliştirmede yaş etkeninin önemi hakkında genel araştırma yapar. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
4 Almanca ders kitaplarını seviyeye göre inceleme. Öğrenci, içerik geliştirmede dil seviyesinin önemi hakkında genel araştırma yapar. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
5 Almanca çalışma kitaplarını yaşa ve seviyeye göre inceleme. Öğrenci, içerik geliştirmede yaş ve dil seviyesinin önemi hakkında genel araştırma yapar. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
6 İçerik hazırlamada eğitimde fırsat eşitliği ve yaşam boyu öğrenme kavramları Yaşam boyu öğrenme ve eğitimde fırsat eşitliği kavramlarını araştırır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
7 Öğrenme ve öğretme stratejileri ve içerik hazırlamaya etkisi. Öğrenme ve öğretme stratejileri hakkında bilgi sahibidir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Sınava hazırlık yapmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Almanca öğrenme ve öğretme yaklaşımlarına uygun içerik hazırlama. Almanca öğrenme ve öğretme yaklaşımları hakkında bilgi sahibi olur. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
10 İçeriğe uygun materyal hazırlama. Almanca öğretiminde materyal hazırlama konusunda bilgi sahibidir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
11 İçeriğe uygun materyal hazırlamada eski teknolojiler: Derste Portfolyo, Tepegöz vb. kullanımı. Almanca dil öğretiminde teknolojik gelişmeler hakkında bilgi sahibidir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
12 İçeriğe uygun materyal hazırlamada yeni teknolojiler: Bilgisayar destekli öğretim ve uygun materyal hazırlama. Almanca dil öğretiminde teknolojik gelişmeler hakkında bilgi sahibidir. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Örnek Olay
13 Mobil öğrenme ve uzaktan eğitime yönelik ders içeriği hazırlama. Mobil öğrenme ve uzaktan eğitim hakkında araştırmalar yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
14 Mobil öğrenme ve uzaktan eğitime yönelik içerik hazırlamada kullanılabilecek teknoloji temelli uygulamalar. Teknoloji temelli Almaca öğretiminde kullanılabilecek uygulamalar hakkında araştırma yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
15 Genel tekrar. Geçmiş öğrenmelerini gözden geçirir. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık yapmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık yapmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 08.05.2024 07:43