Genel Bilgi
Kod | ALMS406 |
Ad | Alman Edebiyatından Seçme Metinler II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Almanca |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MUNİSE AKSÖZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Alman Edebiyatında yer alan önemli biçemleri ve yazarları tanımak. Türk edebiyatında kullanılan biçemlerle karşılaştırabilmek
Dersin İçeriği
Alman edebiyatından örnek metinlerden yola çıkarak biçem çeşitleri öğretilmekte. Alman ve Türk edebiyatında bu biçemleri kullanan şair ya da yazarlar tanıtılmakta ve karşılaştırma yapılmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Lexikon der Weltliteratur (G. Wilpert) 1,Lexikon der Weltliteratur (G. Wilpert) 2
Notlar
Lexikon der Weltliteratur (G. Wilpert) 3, Lexikon der Weltliteratur (G. Wilpert) 4
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Alman Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini anlar ve açıklar. |
ÖÇ02 | İlk ve ortaöğretim öğrencilerinin gelişim özelliklerini anlar. |
ÖÇ03 | grup çalışmasını öğrenme, grup içerisinde bilgi paylaşımında bulunur, farklı fikirlere saygı duyar, tartışmaya açık olur. |
ÖÇ04 | Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. |
ÖÇ05 | Edebiyat eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklar. |
ÖÇ06 | Almanca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimler. |
ÖÇ07 | Edebiyatın alanlarını ve işlevlerini anlar ve açıklar. Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar. |
ÖÇ08 | Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlar. Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanır. |
ÖÇ09 | Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanır. |
ÖÇ10 | Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler. |
ÖÇ11 | Alman diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenir. |
ÖÇ12 | Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir Öğrencileriyle, meslektaşlarıyla, okul yönetimi ve ailelerle sağlıklı iletişim kurar. |
ÖÇ13 | Alman Edebiyat eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. Almanca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunur. |
ÖÇ14 | Alman edebiyatı eğitimiyle ilgili olarak çevresinde, ülkesinde ve dünyada olup biteni izleyerek çözümleyebilir. |
ÖÇ15 | Almanca öğretmenliği ile ilgili gelişmeleri bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak çok yönlü açıklar ve değerlendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgisine sahiptir. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur; bilimsel yöntem ve tekniklerle inceleyebilir; verileri yorumlayabilir, değerlendirebilir, sorunları tanımlayabilir, analiz edebilir, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri üretir. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanarak Almanca ile ilgili özgün kaynakları kullanır. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Konu alanına, öğrenci özelliklerine, kazanımlara ve öğrenme koşullarına uygun öğretim malzemelerini değerlendirir, seçer ve geliştirir. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını bilir ve Almancanın özelliklerini ve kazanımlarını dikkate alarak en uygun öğretim strateji, yöntem ve tekniklerini uygular. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları etkin bir şekilde yerine getirir; ayrıca kendinin bir birey olduğunun farkındadır ve yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanır. | 5 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler, değerlendirir ve yaşam boyu öğrenmeye açıktır. | 2 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sanatsal ve kültürel etkinliklere katılır; ayrıca farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir ve öğretim ortamına yansıtır. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişimlere duyarlı olur ve izler; ayrıca toplumsal sorumluluk bilinciyle yaşadığı sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler planlayabilir ve uygulayabilir. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilerle paylaşır ve Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade ederek alanındaki bilgileri kullanır. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir. | 3 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Güvenli okul ortamının oluşturulması ve sürdürülebilmesi amacıyla kişisel ve kurumsal etkileşim kurar;ayrıca çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Milli Eğitim Temel Kanunu´´nda ifade edilen ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur ve birey olarak görev, hak ve sorumlulukları ile ilgili yasa, yönetmelik ve mevzuata uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ses yineleme biçemleri | Ses yineleme biçemlerinin araştırılmas/örneklemeler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Ses yineleme biçemleri ile ilgili uygulama | Ses yineleme biçemleri örnekleri | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
3 | Sözcük yineleme Biçemleri | Sözcük yineleme Biçemlerinin araştırılması/örneklemeler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Sözcük yineleme Biçemleri ile ilgili uygulama | Sözcük yineleme biçemleri örnekleri | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
5 | Cümlede sıralanış şekline göre Biçemler | Cümlede sıralanış biçemlerinin araştırılmas/örneklemeler | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
6 | Sıralanış şekline göre olan biçemlerle ile ilgili uygulama | Cümlede sıralanış biçemleri örnekleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Sıralama yinelemesi biçemleri | Sıralama yineleme Biçemlerinin araştırılması/örneklemeler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sıralama yinelemesi biçemleri ile ilgili uygulama | Sıralama Biçemleri örnekler | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
10 | Sözcük sıralama Biçemleriler | Sözcük sıralama Biçemlerinin araştırılması/örnekleme | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
11 | Sözcük sıralama Biçemler ile ilgili uygulamalar | Sözcük sıralama biçemleri örnekleri | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
12 | Anlamsal biçemler | Anlamsal Biçemlerin araştırılması/örneklemeler | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
13 | Anlamsal biçemler ile ilgili uygulamalar | Anlamsal biçem örnekleri | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
14 | Anlamsal biçemlerin devamı | Diğer Anlamsal Biçemlerin araştırılması/örneklemeler | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
15 | Diğer anlamsal biçemler ile ilgili uygulamalar | Diğer Anlamsal biçem örnekleri | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | yazılı sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |