ALMS406 Alman Edebiyatından Seçme Metinler II

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ALMS406
Ad Alman Edebiyatından Seçme Metinler II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Almanca
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MUNİSE AKSÖZ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Prof. Dr. MUNİSE AKSÖZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Alman Edebiyatında yer alan önemli biçemleri ve yazarları tanımak. Türk edebiyatında kullanılan biçemlerle karşılaştırabilmek

Dersin İçeriği

Alman edebiyatından örnek metinlerden yola çıkarak biçem çeşitleri öğretilmekte. Alman ve Türk edebiyatında bu biçemleri kullanan şair ya da yazarlar tanıtılmakta ve karşılaştırma yapılmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Lexikon der Weltliteratur (G. Wilpert) 1,Lexikon der Weltliteratur (G. Wilpert) 2

Notlar

Lexikon der Weltliteratur (G. Wilpert) 3, Lexikon der Weltliteratur (G. Wilpert) 4


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Alman Dili Eğitimi programını ve bu programın öğretiminde kullanılan öğretim yöntem, teknik ve stratejilerini anlar ve açıklar.
ÖÇ02 grup çalışmasını öğrenme, grup içerisinde bilgi paylaşımında bulunur.
ÖÇ03 Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun teknikleri kullanır.
ÖÇ04 Edebiyat eğitiminin temel kavram ve ilkelerini açıklar.
ÖÇ05 Almanca öğretmenliğini etkileyebilecek kültürel unsurları karşılaştırmalı olarak betimler.
ÖÇ06 Edebiyatın alanlarını ve işlevlerini açıklar. Yabancı dil eğitiminde bilimsel bilgi üretmenin yöntemini açıklar.
ÖÇ07 Bireysel farklılıkları ve konu alanını dikkate alarak öğretme - öğrenme sürecini planlar. Hem öğretimi planlama hem de öğrenme sürecinde bilgi teknolojilerini etkili olarak kullanır.
ÖÇ08 Öğrencilerin bireysel ve kültürel farklılıklarını dikkate alarak öğrenci merkezli bir öğretim için gerekli yöntem ve teknikleri etkili bir şekilde kullanır.
ÖÇ09 Farklı ölçme ve değerlendirme yöntem ve teknikleri kullanarak öğrencilerin gelişimini izler.
ÖÇ10 Alman diliyle ilgili karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk üstlenir.
ÖÇ11 Kendi kendine öğrenme becerisi kazanarak, öğrendiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
ÖÇ12 Alman Edebiyat eğitimiyle ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkin kullanır. Almanca öğretmenliğindeki yeterliliği üzerinde düşünme ve sürekli gelişim için girişimde bulunur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili kavramları ve kavramlar arası ilişkileri kavrar. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilginin üretimiyle ilgili yöntemleri kavrar. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancanın öğretimi için gereken yöntem, strateji ve teknik ile ölçme ve değerlendirme bilgilerini edinir. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almanca öğrenenlerin öğrenme özellikleri ve güçlüklerinin bilgisine sahip olur. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Almancayla ilgili olay ve olguları kavramsallaştırma becerisine sahip olur. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel araştırma yöntem ve tekniklerden yararlanabilir.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenci özelliklerine ve kazanımlara uygun öğretim malzemeleri geliştirir. 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerin gelişim özelliklerini ve bireysel farklılıklarını bilir. 2
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlköğretim ve ortaöğretim öğrencilerinin kazanımlarını çok yönlü değerlendirir.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretmenlik Uygulamalarında karşılaşılan sorunları çözme becerisi edinir. 1
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel/grup çalışmalarında aldığı sorumlulukları yerine getirir. 4
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Almanca öğretiminde güncel gelişmeleri ve gereksinimleri izler.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Farklı kültürlere ve değerlere karşı farkındalık ve duyarlılık geliştirir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sosyal çevre için mesleki proje ve etkinlikler uygulayabilir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Almanca sözlü ve yazılı olarak kendini günlük ve meslek yaşamında ileri düzeyde ifade eder. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alman dili eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toplumsal ve mesleki yaşam alanlarında etik değerlere yönelik bilgi ve beceri edinerek uygun davranış geliştirir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çevre koruma ve iş güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Ulusal ve evrensel duyarlıkların bilincinde olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ses yineleme biçemleri Ses yineleme biçemlerinin araştırılması/örneklemeler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
2 Ses yineleme biçemleri ile ilgili uygulama Ses yineleme biçemleri örnekleri Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
3 Sözcük yineleme Biçemleri Sözcük yineleme Biçemlerinin araştırılması/örneklemeler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
4 Sözcük yineleme Biçemleri ile ilgili uygulama Sözcük yineleme biçemleri örnekleri Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
5 Cümlede sıralanış şekline göre Biçemler Cümlede sıralanış biçemlerinin araştırılmas/örneklemeler Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
6 Sıralanış şekline göre olan biçemlerle ile ilgili uygulama Cümlede sıralanış biçemleri örnekleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
7 Sıralama yinelemesi biçemleri Sıralama yineleme Biçemlerinin araştırılması/örneklemeler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Sıralama yinelemesi biçemleri ile ilgili uygulama Sıralama Biçemleri örnekler Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
10 Sözcük sıralama Biçemleriler Sözcük sıralama Biçemlerinin araştırılması/örnekleme Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
11 Sözcük sıralama Biçemler ile ilgili uygulamalar Sözcük sıralama biçemleri örnekleri Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
12 Anlamsal biçemler Anlamsal Biçemlerin araştırılması/örneklemeler Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
13 Anlamsal biçemler ile ilgili uygulamalar Anlamsal biçem örnekleri Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
14 Anlamsal biçemlerin devamı Diğer Anlamsal Biçemlerin araştırılması/örneklemeler Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
15 Diğer anlamsal biçemler ile ilgili uygulamalar Diğer Anlamsal biçem örnekleri Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları yazılı sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 11.12.2024 12:03