Genel Bilgi
Kod | MM0036 |
Ad | Kentsel Mimari ve Arayüzler |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HAVVA ALKAN BALA |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Kentin yaşayan bir organizma olarak bileşenlerinin ve dönüşümlerinin irdelenmesini, mimarlık ve şehircilik, bina ve kent, iç ve dış, kamusal ve özel arasında etkileşim ve geçişim rolündeki kentsel mekanların tanımlanması ve analizini, kentsel arayüzlerin analizini, kentsel arayüzlere dönük kentsel dönüşümlerin kent mekanları üzerine etkilerini tartışmayı amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Kentsel mekan ve tasarım kavramlarını tasarım sürecinde kullanabilme becerisi kazandırmaya yönelik olarak kent ve yapı arakesitini kuramsal olarak açıklamak
Dersin Ön Koşulu
lisansüstü seçmeli önşartı bulunmamaktadır
Kaynaklar
Alexander, C. 1977. Building Edge, A Pattern Language, New York.Ashihara, Y. 1983. The Aesthetic Townscape, Mans sachusetts Institute of Technology, MIT Press.Bacon, N.1982. Design of Cities, The Viking Press, New York. Bumin, K. 1998. Demokrasi Arayışında Kent.İz Yayıncılık, İstanbul. Corbusier,L. 1971. The City of Tomorrow and It’s Planning, tranlated by Frederick Etchells, MIT Cullen, G. 1975. Townscape. Van Nostrand Reinhold Company, New York. Curran, R. 1983. Architecture and Urban Experience, Van Nostrand Reinhold Company, New York. Elliot, C., Stean, J.1994. Designing America Creating Urban Identity, Van Nostrand Reinhold. Ford, L.R. 2000. The SpacesBetween Buildings, The Hopkins University Press, Iliunois. Gehl, J.1977. The Interface Between Public Private Territories In residential Areas, Melbourne University. Gehl, J.1987. Life Between Buildings: Using Public Space, Van Nostrand Reinhold, New York. Günay, B. 1999. Urban Design is a Public Policy, METU Faculty of Architecture Press, Ankara. Jacobs, J. 1984. The Death & Life of Great American Cities, Penguin Books Ltd. USA. Lynch, K.,Rıvkın M.1979. A Walk Around The Block, Ittenson Rivlin Proshansky. Lynch, K. 1986. The Image of the City, The MIT Press, Cambridge Mass. Moughtin, C.1992
Notlar
kent içerisinde mekansal geziler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kentsel mekan ve tasarım kavramlarını tasarım sürecinde kullanabilme becerisi kazanır |
ÖÇ02 | Mimarlık ve şehircilik, bina ve kent, iç ve dış, kamusal ve özel arasında etkileşim ve geçişim rolündeki kentsel mekanların tanımlanması ve analizi yoluyla mekansal farkındalık kazanır |
ÖÇ03 | Ölçekler arası ilişkileri kurmayı öğrenir |
ÖÇ04 | İnsan, toplum, kent ve mekan kavramlarına yeni açılımlar getirir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mimarlık kuramı, tarihi ve pratiği ile bunlarla ilişkili diğer sanatlar, teknolojiler ve insan bilimleri hakkında sahip olduğu bilgiyi geliştirip, derinleştirerek uzmanlık düzeyinde kullanır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mimarlık, kentsel tasarım ve planlama konularında edindiği bilgiyi tasarım pratiği ya da kuramsal çalışmalarda özgün bir şekilde kullanır. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir araştırma süreci içinde araştırma ve değerlendirmeye ilişkin yöntemlerden amacına uygun olanını seçerek kullanır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mimarlık konu alanı içinde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel düşünce geliştirir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sürdürülebilir tasarım, çevresel koruma ve iyileştirme hakkında sahip olduğu bilgiyi kullanır. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kuram ve uygulama alanında yetkin, estetik, teknik, ekolojik vb. gereksinmeleri karşılayacak ortamlar oluşturabilmek amacıyla, yaratıcı, analitik, yenilikçi düşünceyle bilgiyi kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnsan ve yaşadığı çevre arasındaki ilişkiyi yapısal, işlevsel, teknik veya estetik bakış açısıyla, disiplinler arası bilgiyi ele alarak yorumlar. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Konu alanında elde edilen veri, bilgi ve bulguları düzenlemek, yorumlamak ve sunmak için uygun analiz yöntemlerini, bilgisayar teknolojilerini ve sunum tekniklerini seçerek kullanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sorumluluk alarak, bağımsız biçimde veya grup içinde uyumlu olarak bir çalışmayı teorik ve pratik yönleriyle yürütür. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplum yararını gözeterek seçilen bir konu alanı ya da belirlenen bir problem konusunda araştırma etiği ve bilimsel etik çerçevesinde, derinlemesine araştırma yapmak veya çözüm üretmek amacıyla, uygun yöntemleri kullanarak verilere ulaşıp sonuçları yorumlayarak çeşitli ortamlarda duyurur. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mimari süreçlerde ilgili bilgileri bireysel olarak edinerek seçme, değerlendirme, kayıt etme ve çeşitli uygulamalarla deneysel olarak bilgiyi üretir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alana özgü kavramları ve terminolojiyi bilerek, toplantı ve kongrelere katılarak sunum yaparak uygun iletişim araçlarını kullanarak düşünce ve görüşlerini toplum yararına ve etik kurallar içinde ifade eder. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mimarlık alanı ile ilgili konularda yenilikçi etik, çevresel ve toplumsal değerleri gözeterek strateji, politika ve uygulama planları geliştirerek çalışma sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alana özgü yurtiçi ve yurtdışında görülen güncel gelişmeleri yabancı dil bilgisini de kullanarak yayınlardan takip ederek yorumlar. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mimarlık disiplini ile ilişkili olan bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler-arası çalışmalarda kullanarak disiplinler arası etkileşimle bilgiyi yorumlar. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanışma, dersin içeriği hakkında bilgi aktarımı | katılım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | kentin yaşa yan bir organizma olarak bileşenleri | önerilen makale okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Mimarlık/şehircilik, bina/kent, iç/dış, kamusal /özel arasında etkileşim ve geçişim rolündeki kentsel mekan ların tanımlanmasıve analizi | önerilen makale okuması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Örnek araştırmaların sunumu ve tartışılması 1 | örnek seçiminin yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | 1. Ara sınav | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
|
6 | Kentsel arayüzlerin analizi | katılım | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Öğrenci çalışmalarının incelenmesi ve tartışılması 2 | sunumun hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Kentsel arayüzle dönük kentsel dönüşümlerin kent mekanları üzerine etkileri | katılım | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
9 | 2.Arasınav | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
|
10 | Öğrenci çalışmalarının incelenmesi ve tartışılması 3 | sunumun hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Öğrenci çalışmalarının incelenmesi ve tartışılması 4 | sunumun hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Öğrenci çalışmalarının incelenmesi ve tartışılması 5 | sunumun hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Öğrenci çalışmalarının incelenmesi ve tartışılması | sunumun hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Öğrenci çalışmalarının incelenmesi ve tartışılması 6 | sunumun hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Öğrenci çalışmalarının incelenmesi ve tartışılması 7 | sunumun hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Öğrenci çalışmalarının incelenmesi ve tartışılması 8 | sunumun hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
17 | FİNAL SINAVI | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |