MM0036 Kentsel Mimari ve Arayüzler

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MM0036
Ad Kentsel Mimari ve Arayüzler
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HAVVA ALKAN BALA


Dersin Amacı / Hedefi

Kentin yaşayan bir organizma olarak bileşenlerinin ve dönüşümlerinin irdelenmesini, mimarlık ve şehircilik, bina ve kent, iç ve dış, kamusal ve özel arasında etkileşim ve geçişim rolündeki kentsel mekanların tanımlanması ve analizini, kentsel arayüzlerin analizini, kentsel arayüzlere dönük kentsel dönüşümlerin kent mekanları üzerine etkilerini tartışmayı amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Kentsel mekan ve tasarım kavramlarını tasarım sürecinde kullanabilme becerisi kazandırmaya yönelik olarak kent ve yapı arakesitini kuramsal olarak açıklamak

Dersin Ön Koşulu

lisansüstü seçmeli önşartı bulunmamaktadır

Kaynaklar

Alexander, C. 1977. Building Edge, A Pattern Language, New York.Ashihara, Y. 1983. The Aesthetic Townscape, Mans sachusetts Institute of Technology, MIT Press.Bacon, N.1982. Design of Cities, The Viking Press, New York. Bumin, K. 1998. Demokrasi Arayışında Kent.İz Yayıncılık, İstanbul. Corbusier,L. 1971. The City of Tomorrow and It’s Planning, tranlated by Frederick Etchells, MIT Cullen, G. 1975. Townscape. Van Nostrand Reinhold Company, New York. Curran, R. 1983. Architecture and Urban Experience, Van Nostrand Reinhold Company, New York. Elliot, C., Stean, J.1994. Designing America Creating Urban Identity, Van Nostrand Reinhold. Ford, L.R. 2000. The SpacesBetween Buildings, The Hopkins University Press, Iliunois. Gehl, J.1977. The Interface Between Public Private Territories In residential Areas, Melbourne University. Gehl, J.1987. Life Between Buildings: Using Public Space, Van Nostrand Reinhold, New York. Günay, B. 1999. Urban Design is a Public Policy, METU Faculty of Architecture Press, Ankara. Jacobs, J. 1984. The Death & Life of Great American Cities, Penguin Books Ltd. USA. Lynch, K.,Rıvkın M.1979. A Walk Around The Block, Ittenson Rivlin Proshansky. Lynch, K. 1986. The Image of the City, The MIT Press, Cambridge Mass. Moughtin, C.1992

Notlar

kent içerisinde mekansal geziler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kentsel mekan ve tasarım kavramlarını tasarım sürecinde kullanabilme becerisi kazanır
ÖÇ02 Mimarlık ve şehircilik, bina ve kent, iç ve dış, kamusal ve özel arasında etkileşim ve geçişim rolündeki kentsel mekanların tanımlanması ve analizi yoluyla mekansal farkındalık kazanır
ÖÇ03 Ölçekler arası ilişkileri kurmayı öğrenir
ÖÇ04 İnsan, toplum, kent ve mekan kavramlarına yeni açılımlar getirir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mimarlık kuramı, tarihi ve pratiği ile bunlarla ilişkili diğer sanatlar, teknolojiler ve insan bilimleri hakkında sahip olduğu bilgiyi geliştirip, derinleştirerek uzmanlık düzeyinde kullanır.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mimarlık, kentsel tasarım ve planlama konularında edindiği bilgiyi tasarım pratiği ya da kuramsal çalışmalarda özgün bir şekilde kullanır. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir araştırma süreci içinde araştırma ve değerlendirmeye ilişkin yöntemlerden amacına uygun olanını seçerek kullanır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mimarlık konu alanı içinde bilginin doğası, kaynakları, bilgi üretimi ve bilginin sınanmasına ilişkin sorunlar konusunda eleştirel düşünce geliştirir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sürdürülebilir tasarım, çevresel koruma ve iyileştirme hakkında sahip olduğu bilgiyi kullanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kuram ve uygulama alanında yetkin, estetik, teknik, ekolojik vb. gereksinmeleri karşılayacak ortamlar oluşturabilmek amacıyla, yaratıcı, analitik, yenilikçi düşünceyle bilgiyi kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan ve yaşadığı çevre arasındaki ilişkiyi yapısal, işlevsel, teknik veya estetik bakış açısıyla, disiplinler arası bilgiyi ele alarak yorumlar.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Konu alanında elde edilen veri, bilgi ve bulguları düzenlemek, yorumlamak ve sunmak için uygun analiz yöntemlerini, bilgisayar teknolojilerini ve sunum tekniklerini seçerek kullanır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sorumluluk alarak, bağımsız biçimde veya grup içinde uyumlu olarak bir çalışmayı teorik ve pratik yönleriyle yürütür.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplum yararını gözeterek seçilen bir konu alanı ya da belirlenen bir problem konusunda araştırma etiği ve bilimsel etik çerçevesinde, derinlemesine araştırma yapmak veya çözüm üretmek amacıyla, uygun yöntemleri kullanarak verilere ulaşıp sonuçları yorumlayarak çeşitli ortamlarda duyurur.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mimari süreçlerde ilgili bilgileri bireysel olarak edinerek seçme, değerlendirme, kayıt etme ve çeşitli uygulamalarla deneysel olarak bilgiyi üretir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alana özgü kavramları ve terminolojiyi bilerek, toplantı ve kongrelere katılarak sunum yaparak uygun iletişim araçlarını kullanarak düşünce ve görüşlerini toplum yararına ve etik kurallar içinde ifade eder.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimarlık alanı ile ilgili konularda yenilikçi etik, çevresel ve toplumsal değerleri gözeterek strateji, politika ve uygulama planları geliştirerek çalışma sonuçlarını kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alana özgü yurtiçi ve yurtdışında görülen güncel gelişmeleri yabancı dil bilgisini de kullanarak yayınlardan takip ederek yorumlar.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimarlık disiplini ile ilişkili olan bilgiyi, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini, disiplinler-arası çalışmalarda kullanarak disiplinler arası etkileşimle bilgiyi yorumlar. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tanışma, dersin içeriği hakkında bilgi aktarımı katılım Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 kentin yaşa yan bir organizma olarak bileşenleri önerilen makale okuması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Mimarlık/şehircilik, bina/kent, iç/dış, kamusal /özel arasında etkileşim ve geçişim rolündeki kentsel mekan ların tanımlanmasıve analizi önerilen makale okuması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Örnek araştırmaların sunumu ve tartışılması 1 örnek seçiminin yapılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 1. Ara sınav Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Kentsel arayüzlerin analizi katılım Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Öğrenci çalışmalarının incelenmesi ve tartışılması 2 sunumun hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Kentsel arayüzle dönük kentsel dönüşümlerin kent mekanları üzerine etkileri katılım Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
9 2.Arasınav Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
10 Öğrenci çalışmalarının incelenmesi ve tartışılması 3 sunumun hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Öğrenci çalışmalarının incelenmesi ve tartışılması 4 sunumun hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Öğrenci çalışmalarının incelenmesi ve tartışılması 5 sunumun hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 Öğrenci çalışmalarının incelenmesi ve tartışılması sunumun hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Öğrenci çalışmalarının incelenmesi ve tartışılması 6 sunumun hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Öğrenci çalışmalarının incelenmesi ve tartışılması 7 sunumun hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Öğrenci çalışmalarının incelenmesi ve tartışılması 8 sunumun hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
17 FİNAL SINAVI Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 08.05.2024 09:24