Genel Bilgi
Kod | EFMZ101 |
Ad | Eğitime Giriş |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AYTEN İFLAZOĞLU SABAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MEDİHA SARI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MEDİHA SARI (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi BİRSEL AYBEK (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin genel amacı, eğitim-öğretim ve öğrenme ile ilgili temel kavramların kazandırılmasını sağlamak, bir eğitim kurumu olarak okulun işlevlerini, eğitimin toplumsal, felsefi, psikolojik ve ekonomik temellerini, diğer bilimlerle ilişkisini açıklamaktır. Bu derste ayrıca Türk Milli Eğitiminin genel yapısı, amacı, ilkeleri, ilgili yasaları ile öğretmenlik mesleğinin özelliklerinin açıklanarak öğrencilere kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Eğitim ve öğretimle ilgili temel kavramlar; eğitimin amaçları ve işlevleri; eğitimin diğer alanlarla ve bilimlerle ilişkisi; eğitimin hukuki, sosyal, kültürel, tarihi, politik, ekonomik, felsefi ve psikolojik temelleri; eğitim bilimlerinde yöntem; bir eğitim ve öğrenme ortamı olarak okul ve sınıf; öğretmenlik mesleği ve öğretmen yetiştirmede güncel gelişmeler; yirmi birinci yüzyılda eğitimle ilgili yönelimler.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Eğitim Bilimine Giriş Ders Notu
Notlar
Erden, M. (1998). Öğretmenlik Mesleğine Giriş. Ġstanbul: Alkım Yayıncılık, Kılbaş, Ş. (2003). Öğretmenlik Mesleğine Giriş. Adana: Nobel Yayın Dağıtım, Küçükahmet, L. (Editör) (2006). Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Nobel Yayıncılık, Oktay, A. (Editör) (2007) Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Pegem A Yayıncılık, Sönmez, V. (Editör) (2006). Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Anı Yayıncılık, Şişman, M. (2006). Eğitim Bilimine Giriş. Ankara: Pegem A Yayıncılık, Türkoğlu, A. (Editör, 2002). Öğretmenlik Mesleğine Giriş. Mikro Yayınevi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler Eğitim-Öğretim ve Öğrenme kavramlarını açıklayabilir |
ÖÇ02 | Öğrenciler eğitimin alt türlerini ve bu türler arasındaki benzerlik ve farklılıkları açıklayabilir |
ÖÇ03 | Öğrenciler Eğitim Kurumlarının açık ve gizli işlevlerini açıklayabilir |
ÖÇ04 | Öğrenciler Eğitimin toplumsal, felsefi, psikolojik, sosyolojik, ekonomik ve hukuksal temellerini açıklayabilir |
ÖÇ05 | Eğitimin diğer bilimlerle ilişkisini kurma |
ÖÇ06 | Eğitim felsefesi akımlarını sınıflama, bu akımların genel felsefelerle ilişkisini belirtme |
ÖÇ07 | Türk Milli Eğitiminin temel ilkelerini sıralayarak her birini açıklama |
ÖÇ08 | Milli Eğitimle ilgili temel yasaları tanımlama |
ÖÇ09 | Öğretmenlik mesleğinin ve iyi bir öğretmenin niteliklerini açıklama |
ÖÇ10 | Türk Milli Eğimiyle ilgili tarihi olguları listeleme ve her birini kısaca açıklama, |
ÖÇ11 | Eğitimde kullanılan bilimsel araştırma yöntemlerini sınıflayarak açıklama |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce´´nin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretiminde kurama, uygulamaya ve alan terminolojisine yönelik kapsamlı içerik bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alan bilgisine katkıda bulunacak dilbilim, kültür, edebiyat, çeviri bilim, iletişim yan alanlarına ilişkin temel kavram, kuram ve akımların bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi öğrenci değişkenlerine ilişkin kapsamlı bilgiye sahiptir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alana yönelik nitel ve/ya nicel bilimsel yöntemlerin bilgisine sahiptir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alan bilgisini kullanarak, gereksinim duyulduğunda bu bilgiyi yeniden yapılandırarak, eğitsel amaçlar ve öğrencilerin dil yeterlilik düzeyleri, yaşları ve olası gereksinimleri doğrultusunda etkili plan, yöntem, materyal, etkinlik ve ölçme, değerlendirm | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eleştirel bir bakış açısıyla eğitsel içerik ve materyalleri inceleyebilir, gereksinim duyulduğunda bunları uyarlama ve geliştirme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretimde karşılaşılan sorunlara yönelik değerlendirmelerde bulunabilir, sınıf içi uygulamalarda sonuç odaklı çözüm önerileri geliştirebilir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim uygulamalarında inisiyatif alma ve yaratıcı olma gibi bağımsız davranış becerileri kazanır. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendini bir birey olarak tanıyabilme, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eğitim teknolojileri bağlamında kendisi için gerekli olacak bilgi ve iletişim teknolojileri kullanım bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizce öğretmenliği uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Milli Eğitim sisteminin yapısını, amaçlarını ve işlevlerini tanır.Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Birey olarak mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır ve eğitimdeki diğer paydaşlarla (okul yönetimi, veli vb.) ilet | 5 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki öz güven (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma), sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisine sahiptir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Eğitim-Öğretim ve Öğrenme Kavramları, Eğitim Türleri | Eğitim, öğretim, öğrenme kavramlarının farklı tanımlarını bulma ve yazma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Eğitim Kurumlarının İşlevleri, Eğitimin Temelleri | Kaynak kitapları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Eğitimin Toplumsal ve Ekonomik Temelleri | Kaynak kitapları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Eğitimin Psikolojik Temelleri | Kaynak kitapları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Felsefe ve Eğitim | Kaynak kitapları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Eğitim Felsefesi Akımları | Kaynak kitapları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Eğitim ve Hukuk | Kaynak kitapları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Eğitim ve Ekonomi | Kaynak kitapları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Eğitimin Siyasal Temelleri | Kaynak kitapları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Türk Eğitimin Tarihsel Gelişimi | Kaynak kitapları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Türk Eğitim Tarihi | Kaynak kitapları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Eğitimde Bilimsel Araştırmalar | Kaynak kitapları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Türk Eğitim Sistemi | Kaynak kitapları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Türk Eğitim Sisteminin Sorunları ve Çözüm Önerileri | Kaynak kitapları okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlanma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 14 | 14 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |