Genel Bilgi
Kod | INGZ111 |
Ad | Dinleme ve Sesletim 1 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. AYŞE GÖRGÜN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. AYŞE GÖRGÜN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör.Dr. AYŞE GÖRGÜN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Öğr. Gör.Dr. HÜLYA TUNCER (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Öğr. Gör. EBRU GENÇ (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin İngilizce'de sözcük ve tümce vurgusunu tanımasını, doğru yerleştirmesini ve karşılaştırmasını ve İngilizce'de gözlemlenen ses olaylarını tanımasını, açıklamasını sağlamak.İngilizce sesletim düzeylerinin geliştirecekler ve dinleme becerilerini geliştireceklerdir.
Dersin İçeriği
ingilizcedeki farklı ve benzer sesler, türkçe ve ingilizce arasındaki ses, vurgu ve tonlama farklılıkları, dinlemede detay ve genel anlam çıkarım becerilerini geliştirmek.
Dersin Ön Koşulu
YOK
Kaynaklar
Gear, J., & Gear, R. (2009). Cambridge preparation for the TOEFL test (Fourth ed.). Cambridge University Press.
Notlar
Ders hocası tarafından hazırlanan aktivite ve materyaller-Otantik materyaller The official guide to the TOEFL IBT. (2009). Mcgrawhill TOEFL preparation book 2020-2021 Matthiesen, S. J. (2017). Essential words for the TOEFL.Barrons.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | sözcük vurgusunu bilir |
ÖÇ02 | tümce vurgusunu bilir |
ÖÇ03 | ingilizcede tonlama olaylarını anlar, ayırt eder |
ÖÇ04 | sesli ve sessiz harfleri tanır, |
ÖÇ05 | ingilizce ve türkçedeki ses farklılıklarınıi bilir, sözcük ve tümce vurgularının farklılığını bilir |
ÖÇ06 | uluslarararsı ses alfabesini (IPA) bilir (okur ve yazar) |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce´´nin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretiminde kurama, uygulamaya ve alan terminolojisine yönelik kapsamlı içerik bilgisine sahiptir. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alan bilgisine katkıda bulunacak dilbilim, kültür, edebiyat, çeviri bilim, iletişim yan alanlarına ilişkin temel kavram, kuram ve akımların bilgisine sahiptir. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi öğrenci değişkenlerine ilişkin kapsamlı bilgiye sahiptir. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alana yönelik nitel ve/ya nicel bilimsel yöntemlerin bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alan bilgisini kullanarak, gereksinim duyulduğunda bu bilgiyi yeniden yapılandırarak, eğitsel amaçlar ve öğrencilerin dil yeterlilik düzeyleri, yaşları ve olası gereksinimleri doğrultusunda etkili plan, yöntem, materyal, etkinlik ve ölçme, değerlendirm | 1 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. | 1 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eleştirel bir bakış açısıyla eğitsel içerik ve materyalleri inceleyebilir, gereksinim duyulduğunda bunları uyarlama ve geliştirme becerisine sahiptir. | 1 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretimde karşılaşılan sorunlara yönelik değerlendirmelerde bulunabilir, sınıf içi uygulamalarda sonuç odaklı çözüm önerileri geliştirebilir. | 1 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | 1 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 1 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | 1 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim uygulamalarında inisiyatif alma ve yaratıcı olma gibi bağımsız davranış becerileri kazanır. | 5 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendini bir birey olarak tanıyabilme, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme becerisine sahiptir. | 5 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. | 5 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eğitim teknolojileri bağlamında kendisi için gerekli olacak bilgi ve iletişim teknolojileri kullanım bilgisine sahiptir. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizce öğretmenliği uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Milli Eğitim sisteminin yapısını, amaçlarını ve işlevlerini tanır.Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | 1 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Birey olarak mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır ve eğitimdeki diğer paydaşlarla (okul yönetimi, veli vb.) ilet | 1 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki öz güven (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma), sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisine sahiptir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders içerik, işleyiş biçimi, kaynaklarını ve değerlendirme ölçütlerini tanıtma | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
2 | Sayı, tarih, ülke ismi okuma çalışmaları, isim heceleme, telefon numarası söyleme | Çeşitli dinleme aktiviteleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Grup Çalışması, Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
3 | ses tonlamasında farklı duyguların anlaşılması ve yansıtılması | İnternette tarama yaparak örnek video ve ses kayıtları bulmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması, Benzetim, Bireysel Çalışma |
4 | Ders dışı okunan kitap ile ilgili film izleme ve kitap-film karşılaştırması yapma | Ders dışında izlenilecek film ile ilgili bir roman okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Benzetim, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma |
5 | Animasyon | Ders hocası tarafından seçilen bazı videolar ders öncesinde izlenecek | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
6 | Sınıf içi çeşitli dinleme aktiviteleri | Ön hazırlık gerektirmiyor | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması, Benzetim, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
7 | Amerikan-İngiliz aksanları-farklı örnekler | Farklı aksanlar içeren pasajları dinleme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Grup Çalışması, Benzetim, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
8 | Ara Sınav | Daha önceki pasajları dinleme, IPA alıştırmaları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kısa belgesel | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
10 | Güncel bir haber ile ilgili dinleme yapma | sözcük öğretimi | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
11 | TED konuşması | Ders öncesi izlenecek TED konuşması ile ilgli bazı düşündürücü sorular | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Benzetim, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
12 | Çeşitli dinleme aktiviteleri | Okuma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
13 | Şarkı | Some words and expressions about the song | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
14 | Engellilerle ilgili kısa bir film izleme | sözcük öğretimi | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
15 | Kısa film izleme | Sınıfta izlenecek kısa film konusu ile ilglili ön araştırma yapmak | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması, Bireysel Çalışma |
16 | Video izleme ve ilgili sözcük çalışması | Ön hazırlık gerektirmiyor | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Daha önceki pasajları dinleme, IPA alıştırmaları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,96 | ||
AKTS | 5 AKTS |