INGZ111 Dinleme ve Sesletim 1

5 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod INGZ111
Ad Dinleme ve Sesletim 1
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. AYŞE GÖRGÜN
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör.Dr. AYŞE GÖRGÜN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör.Dr. AYŞE GÖRGÜN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör.Dr. HÜLYA TUNCER (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. EBRU GENÇ (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilerin İngilizce'de sözcük ve tümce vurgusunu tanımasını, doğru yerleştirmesini ve karşılaştırmasını ve İngilizce'de gözlemlenen ses olaylarını tanımasını, açıklamasını sağlamak.İngilizce sesletim düzeylerinin geliştirecekler ve dinleme becerilerini geliştireceklerdir.

Dersin İçeriği

ingilizcedeki farklı ve benzer sesler, türkçe ve ingilizce arasındaki ses, vurgu ve tonlama farklılıkları, dinlemede detay ve genel anlam çıkarım becerilerini geliştirmek.

Dersin Ön Koşulu

YOK

Kaynaklar

Gear, J., & Gear, R. (2009). Cambridge preparation for the TOEFL test (Fourth ed.). Cambridge University Press.

Notlar

Ders hocası tarafından hazırlanan aktivite ve materyaller-Otantik materyaller The official guide to the TOEFL IBT. (2009). Mcgrawhill TOEFL preparation book 2020-2021 Matthiesen, S. J. (2017). Essential words for the TOEFL.Barrons.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 sözcük vurgusunu bilir
ÖÇ02 tümce vurgusunu bilir
ÖÇ03 ingilizcede tonlama olaylarını anlar, ayırt eder
ÖÇ04 sesli ve sessiz harfleri tanır,
ÖÇ05 ingilizce ve türkçedeki ses farklılıklarınıi bilir, sözcük ve tümce vurgularının farklılığını bilir
ÖÇ06 uluslarararsı ses alfabesini (IPA) bilir (okur ve yazar)


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce´´nin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretiminde kurama, uygulamaya ve alan terminolojisine yönelik kapsamlı içerik bilgisine sahiptir. 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alan bilgisine katkıda bulunacak dilbilim, kültür, edebiyat, çeviri bilim, iletişim yan alanlarına ilişkin temel kavram, kuram ve akımların bilgisine sahiptir. 1
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi öğrenci değişkenlerine ilişkin kapsamlı bilgiye sahiptir. 1
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alana yönelik nitel ve/ya nicel bilimsel yöntemlerin bilgisine sahiptir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alan bilgisini kullanarak, gereksinim duyulduğunda bu bilgiyi yeniden yapılandırarak, eğitsel amaçlar ve öğrencilerin dil yeterlilik düzeyleri, yaşları ve olası gereksinimleri doğrultusunda etkili plan, yöntem, materyal, etkinlik ve ölçme, değerlendirm 1
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. 1
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eleştirel bir bakış açısıyla eğitsel içerik ve materyalleri inceleyebilir, gereksinim duyulduğunda bunları uyarlama ve geliştirme becerisine sahiptir. 1
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce öğretimde karşılaşılan sorunlara yönelik değerlendirmelerde bulunabilir, sınıf içi uygulamalarda sonuç odaklı çözüm önerileri geliştirebilir. 1
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 1
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. 1
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. 1
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim uygulamalarında inisiyatif alma ve yaratıcı olma gibi bağımsız davranış becerileri kazanır. 5
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendini bir birey olarak tanıyabilme, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme becerisine sahiptir. 5
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. 5
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisine sahiptir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eğitim teknolojileri bağlamında kendisi için gerekli olacak bilgi ve iletişim teknolojileri kullanım bilgisine sahiptir. 5
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İngilizce öğretmenliği uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Milli Eğitim sisteminin yapısını, amaçlarını ve işlevlerini tanır.Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. 1
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Birey olarak mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır ve eğitimdeki diğer paydaşlarla (okul yönetimi, veli vb.) ilet 1
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki öz güven (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma), sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisine sahiptir. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders içerik, işleyiş biçimi, kaynaklarını ve değerlendirme ölçütlerini tanıtma Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
2 Sayı, tarih, ülke ismi okuma çalışmaları, isim heceleme, telefon numarası söyleme Çeşitli dinleme aktiviteleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Rol Oynama, Grup Çalışması, Örnek Olay, Bireysel Çalışma
3 ses tonlamasında farklı duyguların anlaşılması ve yansıtılması İnternette tarama yaparak örnek video ve ses kayıtları bulmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması, Benzetim, Bireysel Çalışma
4 Ders dışı okunan kitap ile ilgili film izleme ve kitap-film karşılaştırması yapma Ders dışında izlenilecek film ile ilgili bir roman okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması, Benzetim, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Bireysel Çalışma
5 Animasyon Ders hocası tarafından seçilen bazı videolar ders öncesinde izlenecek Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
6 Sınıf içi çeşitli dinleme aktiviteleri Ön hazırlık gerektirmiyor Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Grup Çalışması, Benzetim, Örnek Olay, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
7 Amerikan-İngiliz aksanları-farklı örnekler Farklı aksanlar içeren pasajları dinleme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Grup Çalışması, Benzetim, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
8 Ara Sınav Daha önceki pasajları dinleme, IPA alıştırmaları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Kısa belgesel Okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
10 Güncel bir haber ile ilgili dinleme yapma sözcük öğretimi Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
11 TED konuşması Ders öncesi izlenecek TED konuşması ile ilgli bazı düşündürücü sorular Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Benzetim, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
12 Çeşitli dinleme aktiviteleri Okuma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
13 Şarkı Some words and expressions about the song Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
14 Engellilerle ilgili kısa bir film izleme sözcük öğretimi Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma, Problem Çözme
15 Kısa film izleme Sınıfta izlenecek kısa film konusu ile ilglili ön araştırma yapmak Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması, Bireysel Çalışma
16 Video izleme ve ilgili sözcük çalışması Ön hazırlık gerektirmiyor Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Daha önceki pasajları dinleme, IPA alıştırmaları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 124
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,96
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 08.05.2024 10:25