Genel Bilgi
Kod | INGZ114 |
Ad | Sözlü İletişim Becerileri 2 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. AYŞE GÖRGÜN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. Öğr. Gör.Dr. AYŞE GÖRGÜN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. ERDOĞAN BADA (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Sibel AYBEK (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrenciler akademik ve günlük dilde kendilerini daha etkili bir biçimde ifade etme becerilerini geliştirirler.
Dersin İçeriği
Geçmiş deneyimlerle ilgili konuşma, gelecek planları ve tahminleri ile ilgili konuşma, güncel konularda tartışma, kültürel, tarihsel, gündelik konularda sunu yapma, okunan veya dinlenen bir parçayı kendi ifadeleriyle aktarma, özetleme, şiir okuma, kısa diyaloglar ve skeçler yazıp sahneleme
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul gerektirmez
Kaynaklar
Kovacks, K. (2019). IELTS için Konuşma. Collins. Getzel, E. & Yaunish, T. (2012). Toefl Konuşma Becerileri.
Notlar
İnternet kaynakları, öğretim elemanı tarafından hazırlanan materyaller
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler, kendilerini farklı ortamlarda ve farklı amaçlarla ifade etme becerisini kazanırlar. |
ÖÇ02 | Öğrenciler yaşadıkları deneyimleri aktarma, gelecek planları ve tahminleri hakkında konuşma becerilerini geliştirirler. |
ÖÇ03 | Öğrenciler gerçek yaşamda farklı ortamlarda karşılaşılabilecek durumlarla ilgili diyalog veya kısa skeçler yazıp oynarak bu durumlarda kullanılabilecek kelime, resmiyet düzeyi, vücut dili ve mimikler konusunda deneyim sahibi olurlar. |
ÖÇ04 | Öğrenciler kültürel, tarihsel veya güncel konularda araştırma ve sunu yaparak topluluk önünde konuşma, soruları yanıtlama becerilerini geliştirirler. |
ÖÇ05 | Öğrenciler farklı konularda tartışma ve ikna etme becerilerini geliştirirler. |
ÖÇ06 | Öğrenciler okudukları bir hikayeyi, dinledikleri veya okudukları bir parçayı kendi ifadeleriyle aktarma ve özetleme becerilerini geliştirirler. |
ÖÇ07 | Öğrenciler bu becerileri etkili biçimde kullanmak için gerekli olan kelime bilgisini tanımlar. |
ÖÇ08 | Öğrenciler telaffuz, tonlama, vücut dili gibi iletişimde etkili faktörler ile ilgili farkındalık geliştirir ve uygularlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce´´nin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretiminde kurama, uygulamaya ve alan terminolojisine yönelik kapsamlı içerik bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alan bilgisine katkıda bulunacak dilbilim, kültür, edebiyat, çeviri bilim, iletişim yan alanlarına ilişkin temel kavram, kuram ve akımların bilgisine sahiptir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi öğrenci değişkenlerine ilişkin kapsamlı bilgiye sahiptir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alana yönelik nitel ve/ya nicel bilimsel yöntemlerin bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alan bilgisini kullanarak, gereksinim duyulduğunda bu bilgiyi yeniden yapılandırarak, eğitsel amaçlar ve öğrencilerin dil yeterlilik düzeyleri, yaşları ve olası gereksinimleri doğrultusunda etkili plan, yöntem, materyal, etkinlik ve ölçme, değerlendirm | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eleştirel bir bakış açısıyla eğitsel içerik ve materyalleri inceleyebilir, gereksinim duyulduğunda bunları uyarlama ve geliştirme becerisine sahiptir. | 1 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretimde karşılaşılan sorunlara yönelik değerlendirmelerde bulunabilir, sınıf içi uygulamalarda sonuç odaklı çözüm önerileri geliştirebilir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | 1 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim uygulamalarında inisiyatif alma ve yaratıcı olma gibi bağımsız davranış becerileri kazanır. | 1 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendini bir birey olarak tanıyabilme, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme becerisine sahiptir. | 5 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. | 5 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisine sahiptir. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eğitim teknolojileri bağlamında kendisi için gerekli olacak bilgi ve iletişim teknolojileri kullanım bilgisine sahiptir. | 5 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizce öğretmenliği uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Milli Eğitim sisteminin yapısını, amaçlarını ve işlevlerini tanır.Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | 2 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Birey olarak mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır ve eğitimdeki diğer paydaşlarla (okul yönetimi, veli vb.) ilet | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki öz güven (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma), sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisine sahiptir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Geçmiş deneyimler hakkında konuşma | Kelime, gramer ve telaffuz çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Güncel konu ve sorunlarla ilgili konuşma, sunu yapma | Toplumsal yaşamdan bir konu/sorun belirleme ve sınıfta tartışma için araştırma yapma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
3 | Tartışma | Tartışılması kültürel, profesyonel ve kişisel gelişim açısından yararlı konularda beyin fırtınası yapma ve tartışma konusu seçme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
4 | Sebep-sonuç belirten konularda konuşma, sunu yapma | Sunu için hazırlanma, konu seçimi konusunda beyin fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
5 | İkna etme amaçlı konuşma, sunu yapma | Sunu için hazırlanma, konu seçimi konusunda beyin fırtınası | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
6 | Kısa hikaye okuyup aktarma, sunu yapma | Hikaye seçme okuma, sunu için hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
7 | Şiir okuma, şiir hakkında duygu ve fikir beyan etme, sunu yapma | Şiir seçme, sunu için hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
8 | Ara sınav | Ara sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Kültürel ve kişisel gelişime katkıda bulunabilecek pasaj dinleyip hakkında konuşma, sunu yapma | Pasajları seçme, sunu için hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
10 | Kültürel, profesyonel ve kişisel gelişime katkıda bulunabilecek videolar izleyip hakkında konuşma, sunu yapma | Videoları seçme, sunu için hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
11 | Gazete ve dergilerden güncel olaylar seçip hakkında konuşma, sunu yapma | Tartışılacak konulara karar verme, sunu için hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
12 | Kısa skeç yazıp sahneye koyma, sunu yapma | Skeç yazma, sunu için hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
13 | Güncel konularla ilgili araştırma yaparak bu konular hakkında sunu yap | Sunu için hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
14 | Kültürel, profesyonel ve kişisel gelişime katkıda bulunabilecek oyunlar oynama, sunu yapma | Oyunları seçme, sunu için hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
15 | Güncel konularda tartışma, fikir beyan etme | Güncel konularda araştırma yaparak konu hakkında tartışmaya ve fikir beyan etmeye hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl sonu sınavı | Yarıyıl sonu sınavı | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl sonu sınavı | Yarıyıl sonu sınavı | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 2 | 6 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,60 | ||
AKTS | 6 AKTS |