INGZ118 Okuma Becerileri 2

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod INGZ118
Ad Okuma Becerileri 2
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi ADNAN BİÇER
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, öğrencilerin ileri düzey akademik metinlerde yazarın argümanlarını ayırt etme, karmaşık metin yapıları ve metinler arası ilişkileri analiz etme, bağlam içinde akademik kelimeleri doğru bir şekilde yorumlama ve eleştirel okuma stratejilerini kullanarak akademik tartışmalara katkıda bulunma becerilerini geliştirmektir.

Dersin İçeriği

Ders, ileri düzey okuma stratejileri, metin analizi ve eleştirel düşünme becerilerinin geliştirilmesine odaklanır. Öğrenciler, daha uzun ve karmaşık akademik metinleri analiz ederek ana fikirleri, destekleyici detayları ve metinler arası ilişkileri belirler. Metinlerdeki yapısal ve dilsel özellikler üzerinde çalışarak, akademik kelime bilgisini genişletir ve tartışmalara dayalı yazma çalışmaları yapar.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ders kitabı

Notlar

Makale ve metin örnekleri


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenciler farklı okuma becerilerini kullanarak özgün metinleri (seyahat metinleri, otobiyografi vb.) analiz ederler.
ÖÇ02 Öğrenciler metinlerdeki fikirler üzerinden tartışma yaparlar.
ÖÇ03 Öğrenciler metinlerdeki akademik kelimeleri tanımlarlar.
ÖÇ04 Öğrenciler eleştirel okuma stratejilerini kullanabilecekler.
ÖÇ05 Öğrenciler metinlerin yazılma amacı ve bu amaca ulaşma tekniklerini değerlendirirler.
ÖÇ06 Öğrenciler karmaşık akademik metinlerde yazarın argümanlarını ayırt edebilir ve analiz edebilir.
ÖÇ07 Öğrenciler Metinler arası bağlantıları kurarak, farklı kaynakları birleştirip yorumlayabilir.
ÖÇ08 Öğrenciler yazarın tutumunu ve bakış açısını değerlendirebilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce´´nin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretiminde kurama, uygulamaya ve alan terminolojisine yönelik kapsamlı içerik bilgisine sahiptir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alan bilgisine katkıda bulunacak dilbilim, kültür, edebiyat, çeviri bilim, iletişim yan alanlarına ilişkin temel kavram, kuram ve akımların bilgisine sahiptir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi öğrenci değişkenlerine ilişkin kapsamlı bilgiye sahiptir. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alana yönelik nitel ve/ya nicel bilimsel yöntemlerin bilgisine sahiptir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alan bilgisini kullanarak, gereksinim duyulduğunda bu bilgiyi yeniden yapılandırarak, eğitsel amaçlar ve öğrencilerin dil yeterlilik düzeyleri, yaşları ve olası gereksinimleri doğrultusunda etkili plan, yöntem, materyal, etkinlik ve ölçme, değerlendirm
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eleştirel bir bakış açısıyla eğitsel içerik ve materyalleri inceleyebilir, gereksinim duyulduğunda bunları uyarlama ve geliştirme becerisine sahiptir. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce öğretimde karşılaşılan sorunlara yönelik değerlendirmelerde bulunabilir, sınıf içi uygulamalarda sonuç odaklı çözüm önerileri geliştirebilir.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim uygulamalarında inisiyatif alma ve yaratıcı olma gibi bağımsız davranış becerileri kazanır.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendini bir birey olarak tanıyabilme, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme becerisine sahiptir. 3
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. 4
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisine sahiptir. 5
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eğitim teknolojileri bağlamında kendisi için gerekli olacak bilgi ve iletişim teknolojileri kullanım bilgisine sahiptir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İngilizce öğretmenliği uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Milli Eğitim sisteminin yapısını, amaçlarını ve işlevlerini tanır.Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Birey olarak mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır ve eğitimdeki diğer paydaşlarla (okul yönetimi, veli vb.) ilet
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki öz güven (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma), sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisine sahiptir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş ve hedefler. İleri düzey okuma becerilerine genel bakış. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
2 Yazarın argümanlarını analiz etme. Örnek metinler üzerinde uygulama. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
3 Karmaşık metin yapılarını inceleme Uzun metinlerde yapı analizi Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
4 Akademik kelime bilgisi. Bağlam çalışmaları ve kelime bilgisi genişletme. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
5 Eleştirel okuma stratejileri Yazarın tutum ve bakış açısını belirleme. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
6 Metinler arası bağlantılar Birden fazla kaynak kullanarak analiz. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
7 Grup tartışmaları ve yazma Eleştirel düşünme uygulamaları. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Sebep-sonuç ve karşılaştırma makaleleri. İleri düzey okuma uygulamaları. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
10 Problem çözme metinleri Analiz ve tartışma. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
11 Metinler arası ilişkileri yazılı olarak ifade etme. Akademik yazma çalışmaları. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
12 Araştırma temelli okuma Uzun metin analizi ve raporlama. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
13 Polemik türü metinleri inceleme Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
14 Metinle ilgili genel izlenim oluşturma, metin türünü ve amacını belirleme Ön okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
15 Genel tekrar ve tartışmalar Bütüncül değerlendirme. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 19.12.2024 04:45