Genel Bilgi
Kod | INGZ118 |
Ad | Okuma Becerileri 2 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. HÜLYA TUNCER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencileri ileri düzey ve akademik metinleri okuyup anlayabilir ve yorumlayabilir hale getirmek
Dersin İçeriği
Ders içerisinde önceden belirlenen metinler gerekirse kelime ve içerik bazında incelenir, içerdiği fikirler tartışılır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders kitabı
Notlar
Makale örnekleri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler ileri ve akademik düzeydeki kelimeleri öğrenir. |
ÖÇ02 | öğrenciler ileri ve akademik düzeydeki metinleri okuyup, anlayıp, fikir yürütüp tartışabilir. |
ÖÇ03 | öğrenci kendi deneyimleriyle sentezleyerek metinlere eleştirel açıdan yaklaşabilir. |
ÖÇ04 | Tümevarım ve tümdengelim yollarıyla çıkarım yapabilecekler |
ÖÇ05 | Okuma metinlerindeki bilgiyi inceleyerek doğrudan ve dolaylı, yalın ve mecaz anlamları kavrayabilecekler |
ÖÇ06 | Okunan metinlere kısa sözlü ve yazılı olarak kişisel görüşlerini aktarabilecekler |
ÖÇ07 | okurun çıkaracağı anlam ile yazarın hedeflediği anlamın birbirinden farklı olabileceği gerçeğini anlayabilecekler |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce´´nin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretiminde kurama, uygulamaya ve alan terminolojisine yönelik kapsamlı içerik bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alan bilgisine katkıda bulunacak dilbilim, kültür, edebiyat, çeviri bilim, iletişim yan alanlarına ilişkin temel kavram, kuram ve akımların bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi öğrenci değişkenlerine ilişkin kapsamlı bilgiye sahiptir. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alana yönelik nitel ve/ya nicel bilimsel yöntemlerin bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alan bilgisini kullanarak, gereksinim duyulduğunda bu bilgiyi yeniden yapılandırarak, eğitsel amaçlar ve öğrencilerin dil yeterlilik düzeyleri, yaşları ve olası gereksinimleri doğrultusunda etkili plan, yöntem, materyal, etkinlik ve ölçme, değerlendirm | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eleştirel bir bakış açısıyla eğitsel içerik ve materyalleri inceleyebilir, gereksinim duyulduğunda bunları uyarlama ve geliştirme becerisine sahiptir. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretimde karşılaşılan sorunlara yönelik değerlendirmelerde bulunabilir, sınıf içi uygulamalarda sonuç odaklı çözüm önerileri geliştirebilir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim uygulamalarında inisiyatif alma ve yaratıcı olma gibi bağımsız davranış becerileri kazanır. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendini bir birey olarak tanıyabilme, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme becerisine sahiptir. | 3 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. | 4 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisine sahiptir. | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eğitim teknolojileri bağlamında kendisi için gerekli olacak bilgi ve iletişim teknolojileri kullanım bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizce öğretmenliği uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Milli Eğitim sisteminin yapısını, amaçlarını ve işlevlerini tanır.Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Birey olarak mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır ve eğitimdeki diğer paydaşlarla (okul yönetimi, veli vb.) ilet | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki öz güven (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma), sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisine sahiptir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | okuma parçasının bütün olarak anlama ve amacını belirleme | İlgili metinleri gözden geçirip tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
2 | metin inceleme: otobiyografi | İlgili metinleri gözden geçirip tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
3 | metin içeriğini tahmin etme. anafikir bulma amaçlı gözden geçirme ve zor kelimeleri irdeleme | ELT süreli yayınlarından bir makalenin gözden geçirilip,tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
4 | metin inceleme:kitapçık | ELT süreli yayınnlarından bir makalenin gözden geçirilip,tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
5 | metin hakkında genel izlenim oluşturma, metin yapısını oluşturan ip uçlarını bulma | Birebir Çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
6 | Günlük türü metinleri inceleme | ELT süreli yanınlarından bir makalenin gözden geçirilip,tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
7 | metini belli bilgi için tarama ve görevi yerine getirmek için gerekli olan bilgiyi bulma | Birebir çalışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | tekrar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
9 | Seyahat metinlerini inceleme | Birebir çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
10 | metinin genel izlenimine odaklanarak metin türünü bulma ve metin yapısını belirleyecek ip uçlarını belirleme | ELT süreli yanınlarından bir makalenin gözden geçirilip,tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
11 | Gazete haber makalelerini inceleme | ELT süreli yanınlarından bir makalenin gözden geçirilip,tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
12 | metin başlığından içerik tahmin etme.,metindeki fikirleri belirleyip yorumlama ve bilgi çıkarımı yapma | ELT süreli yanınlarından bir makalenin gözden geçirilip,tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
13 | Polemik türü metinleri inceleme | ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
14 | metinle ilgili genel izlenim oluşturma,metin türünü ve amacını belirleme | ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
15 | Konuşma türündeki metinleri inceleme | Birebir çalışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | tekrar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | tekrar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |