Genel Bilgi
Kod | INGZ303 |
Ad | İngilizce Dil Becerilerinin Öğretimi I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 5. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NEŞE CABAROĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi EBRU KAYA
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi EBRU KAYA (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. NEŞE CABAROĞLU (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. NEŞE CABAROĞLU (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin mikro öğretim yoluyla uygun öğretim teknik ve materyalleri seçebilmesi ve bunları sınıfta etkin bir biçimde kullanabilmesi
Dersin İçeriği
Kelime öğretimi ve dil bilgisi öğretiminde ders planı hazırlama ve uygulama; İngilizceyi yabancı dil olarak öğretmede kullanılan materyalleri ve teknikleri sınıfta uygulayabilme
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul ders yok
Kaynaklar
Doff, A. (1988) Teach English: A training course for teachers. Cambridge: CUP. Harmer, J. (2004). The Practice of English Language Teaching. Longman. Larsen-Freeman, D. (2002) Techniques and Principles in Language Teaching. Öğrencilerin mikro öğretimleri ve ders planları Önceki yıllarda hazırlanmış ders planları
Notlar
Harmer, J. (1998.) How to Teach English. Longman: Essex. Doff, A. (1988) Teach English: A training course for teachers. Cambridge: CUP. Harmer, J. (2004). The Practice of English Language Teaching. Longman. Hill, D. Jane and Flynn, Kathleen (2006) Classroom instruction that works with English language teachers. Alexandria (USA): Assoc. for Supervision & Curriculum Dev. Lee, W. R. (2000). Language teaching games and contests, 2nd revised edition. OUP. McLaughlin, Sky (2004) Games, Activities and Worksheets for the English Classroom: A practical Manual for vocabulary, grammar and pronunciation development A.M. Qattan Foundation McLaughlin, Sky (2003) Strategies for teaching English. A.M. Qattan Foundation
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler ders planı hazırlarken göz önüne alacakları faktörleri bilir |
ÖÇ02 | Öğrenciler yabancı dil öğretiminde dil öğretimine eleştirel bakış açıları geliştirebilrler |
ÖÇ03 | Öğrenciler mikro öğretimlerle öğretmenlik mesleğine ilişkin teorik bilgilerini pratiğe çevirebilirler |
ÖÇ04 | Öğrenciler seviye, yaş.ve konu gibi bir çok değişkenlere göre ders planı hazırlayabilirler |
ÖÇ05 | Öğrenciler hazırladıkları ders planını mikro öğretim sürecinde uygulayarak öğretmenlik deneyimi edinirler |
ÖÇ06 | İngilizce dilbilgisi ve kelime öğretiminde ilgili materyal ve teknikleri kullanabilirler |
ÖÇ07 | Öğrenciler birbirlerinin öğretimlerini tarafsız eleştirebilirler |
ÖÇ08 | İngilizce öğretimiyle ilgili yayınları takip edebilir ve yorumlayabilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce´´nin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretiminde kurama, uygulamaya ve alan terminolojisine yönelik kapsamlı içerik bilgisine sahiptir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alan bilgisine katkıda bulunacak dilbilim, kültür, edebiyat, çeviri bilim, iletişim yan alanlarına ilişkin temel kavram, kuram ve akımların bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi öğrenci değişkenlerine ilişkin kapsamlı bilgiye sahiptir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alana yönelik nitel ve/ya nicel bilimsel yöntemlerin bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alan bilgisini kullanarak, gereksinim duyulduğunda bu bilgiyi yeniden yapılandırarak, eğitsel amaçlar ve öğrencilerin dil yeterlilik düzeyleri, yaşları ve olası gereksinimleri doğrultusunda etkili plan, yöntem, materyal, etkinlik ve ölçme, değerlendirm | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eleştirel bir bakış açısıyla eğitsel içerik ve materyalleri inceleyebilir, gereksinim duyulduğunda bunları uyarlama ve geliştirme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretimde karşılaşılan sorunlara yönelik değerlendirmelerde bulunabilir, sınıf içi uygulamalarda sonuç odaklı çözüm önerileri geliştirebilir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim uygulamalarında inisiyatif alma ve yaratıcı olma gibi bağımsız davranış becerileri kazanır. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendini bir birey olarak tanıyabilme, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme becerisine sahiptir. | 2 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eğitim teknolojileri bağlamında kendisi için gerekli olacak bilgi ve iletişim teknolojileri kullanım bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizce öğretmenliği uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. | 2 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Milli Eğitim sisteminin yapısını, amaçlarını ve işlevlerini tanır.Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Birey olarak mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır ve eğitimdeki diğer paydaşlarla (okul yönetimi, veli vb.) ilet | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki öz güven (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma), sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisine sahiptir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İngilizcenin önemi ve dil öğretimine giriş, | Geçmiş konuları tekrar etmek | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Dil öğretimi ortamları | Kitaptan ilgili bölümü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
3 | Dil öğretim metot ve tekniklerini gözden geçirmek | Tekrar yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Sınıf içi idare üzerine yöntemler ve uygulama pratikleri, | Sınf idaresi hakkında araştırma yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
5 | Dil öğretiminde kişisel farklılıklar | Ders kitabında ilgili bölümü okumak ve konuyla ilgili bir makale okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
6 | İngilizce sınıflarında öğretmen rolleri | Kitaptan ilgili bölümü ve konuyla ilgili bir makale okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | İngilizce kelime öğretiminde ders planı hazırlama | Örnek ders planı inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Sınav için ders çalışma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
9 | Sınavları ve sınav sonuçlarını öğrencilerle beraber değerlendirme | Konuları gözden geçirme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
10 | İngilizce dilbilgisi öğretiminde ders planı hazırlama | Örnek ders planı inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Dilbilgisi mikro öğretimi | Örnek ders planı inceleme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
12 | Mikro öğretim: Zamanlar | Ders planı hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Bireysel Çalışma |
13 | Kelime mikro öğretimi | Örnek ders planı inceleme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma |
14 | Mikro öğretim : İsimler, fiiller, Sıfatlar, zarflar | Ders planı hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Bireysel Çalışma |
15 | Öğrencilerle dersin dönemlik eleştirisini yapma ve dönüt alma | Konuları gözden geçirmek | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav için ders çalışma | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav için ders çalışma | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |