Genel Bilgi
Kod | INGZ302 |
Ad | Çocuklara Yabancı Dil Öğretimi II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. RANA YILDIRIM |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. Prof. Dr. GÜLDEN İLİN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. RANA YILDIRIM (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin temel amacı, İngilizcenin yabancı dil olarak çocuklara öğretilmesini hem kuramsal hem de uygulama açısından incelemektir.
Dersin İçeriği
Çocukların özellikleri; çocuklar nasıl düşünür ve öğrenir; Çocuklara yabancı dil öğretimindeki öncelikler; Çocuklara yabancı dil öğretiminde kullanılacak aktiviteler; sınıf dili; çocuklara dilbilgisi yapılarının öğretilmesi; kelime öğretimi; Öyküler: Öykü okuma ve anlatma yoluyla dil öğretimi; sınıf yönetimi; çocuklara yabancı dil öğretiminde ölçme ve değerlendirme
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Halliwell, Susan (1992) Teaching English in the Primary Classroom, London: Longman. Scott, W. A., and Lisbeth, H. Ytreberg. (1990). Teaching English to Children. NY: Longman. Slatterly, M. and Willis, J. 2001. English for primary teachers: A handbook of activities and classroom language. Oxford: OUP Cameron, L. 2001. Teaching Languages to Young Learners. Cambridge:CUP Pinter, A. 2006. Teaching young language learners, Oxford: Oxford University Press,
Notlar
Halliwell, S. (1992) Teaching English in the Primary Classroom, London: Longman. Scott, W. A., and Lisbeth, H. Ytreberg. (1990). Teaching English to Children. NY: Longman. Slatterly, M. and Willis, J. 2001. English for primary teachers: A handbook of activities and classroom language. Oxford: Oxford University Press Cameron, L. 2001. Teaching Languages to Young Learners. Cambridge:CUP Pinter, A. 2006. Teaching young language learners, Oxford: Oxford University Press,
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Çocuk yaştaki dil öğrenen öğrencilerin özelliklerini bilir. |
ÖÇ02 | Dil öğretimiyle ilgili kuramsal bilgisi vardır. |
ÖÇ03 | Ders kitaplarını öğrenci yaşına ve özelliklerine göre eleştirel açıdan inceler ve gerekli değişiklikleri yapar. |
ÖÇ04 | Öğrenci gereksinimlerine göre ders materyali geliştirir. |
ÖÇ05 | Çocukların öğrenmesiyle ilgili kuramsal bilgisi vardır. |
ÖÇ06 | Çocukların bulunduğu sınıflarda sınıf yönetimi ile ilgili teknik ve stratejileri bilir. |
ÖÇ07 | Çocuklara uygun yabancı dil ölçme ve değerlendirme metodlarını bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce´´nin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretiminde kurama, uygulamaya ve alan terminolojisine yönelik kapsamlı içerik bilgisine sahiptir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alan bilgisine katkıda bulunacak dilbilim, kültür, edebiyat, çeviri bilim, iletişim yan alanlarına ilişkin temel kavram, kuram ve akımların bilgisine sahiptir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi öğrenci değişkenlerine ilişkin kapsamlı bilgiye sahiptir. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alana yönelik nitel ve/ya nicel bilimsel yöntemlerin bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alan bilgisini kullanarak, gereksinim duyulduğunda bu bilgiyi yeniden yapılandırarak, eğitsel amaçlar ve öğrencilerin dil yeterlilik düzeyleri, yaşları ve olası gereksinimleri doğrultusunda etkili plan, yöntem, materyal, etkinlik ve ölçme, değerlendirm | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eleştirel bir bakış açısıyla eğitsel içerik ve materyalleri inceleyebilir, gereksinim duyulduğunda bunları uyarlama ve geliştirme becerisine sahiptir. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretimde karşılaşılan sorunlara yönelik değerlendirmelerde bulunabilir, sınıf içi uygulamalarda sonuç odaklı çözüm önerileri geliştirebilir. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim uygulamalarında inisiyatif alma ve yaratıcı olma gibi bağımsız davranış becerileri kazanır. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendini bir birey olarak tanıyabilme, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. | 3 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisine sahiptir. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eğitim teknolojileri bağlamında kendisi için gerekli olacak bilgi ve iletişim teknolojileri kullanım bilgisine sahiptir. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizce öğretmenliği uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Milli Eğitim sisteminin yapısını, amaçlarını ve işlevlerini tanır.Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | 5 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Birey olarak mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır ve eğitimdeki diğer paydaşlarla (okul yönetimi, veli vb.) ilet | 5 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki öz güven (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma), sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisine sahiptir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Alımlayıcı beceriler: Dinleme Öğretimi-1 | 1. dönem verilen Çocuklara İngilizce Öğretimi I başlıklı derste işlenen konularla ilgili bilgi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Alımlayıcı beceriler: Dinleme Öğretimi-2 | 1. dönem verilen Çocuklara İngilizce Öğretimi I başlıklı derste işlenen konularla ilgili bilgi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Alımlayıcı beceriler: Dinleme Öğretimi-3 | 1. dönem verilen Çocuklara İngilizce Öğretimi I başlıklı derste işlenen konularla ilgili bilgi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Alımlayıcı beceriler: Okuma Öğretimi-1 | 1. dönem verilen Çocuklara İngilizce Öğretimi I başlıklı derste işlenen konularla ilgili bilgi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Alımlayıcı beceriler: Okuma Öğretimi-2 | 1. dönem verilen Çocuklara İngilizce Öğretimi I başlıklı derste işlenen konularla ilgili bilgi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Üretimsel beceriler: Konuşma Öğretimi-1 | 1. dönem verilen Çocuklara İngilizce Öğretimi I başlıklı derste işlenen konularla ilgili bilgi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Üretimsel beceriler: Konuşma öğretimi-2 | 1. dönem verilen Çocuklara İngilizce Öğretimi I başlıklı derste işlenen konularla ilgili bilgi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Üretimsel beceriler: Yazma öğretimi-1 | 1. dönem verilen Çocuklara İngilizce Öğretimi I başlıklı derste işlenen konularla ilgili bilgi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Üretimsel beceriler: Yazma öğretimi-2 | 1. dönem verilen Çocuklara İngilizce Öğretimi I başlıklı derste işlenen konularla ilgili bilgi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Çocuklarda düşünme eğitimi | 1. dönem verilen Çocuklara İngilizce Öğretimi I başlıklı derste işlenen konularla ilgili bilgi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Tema temelli dil öğretimi | 1. dönem verilen Çocuklara İngilizce Öğretimi I başlıklı derste işlenen konularla ilgili bilgi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Tema temelli dil öğretimi-2 | 1. dönem verilen Çocuklara İngilizce Öğretimi I başlıklı derste işlenen konularla ilgili bilgi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Etkinlik temelli dil öğrenme | 1. dönem verilen Çocuklara İngilizce Öğretimi I başlıklı derste işlenen konularla ilgili bilgi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Etkinlik temelli dil öğrenme-2 | 1. dönem verilen Çocuklara İngilizce Öğretimi I başlıklı derste işlenen konularla ilgili bilgi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Revizyon | okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |