Genel Bilgi
Kod | INGS302 |
Ad | İngilizce Öğretiminde Materyal Tasarımı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HASAN BEDİR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. Öğr. Gör.Dr. HÜLYA TUNCER (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
İngilizce öğreniminde kullanılan ders kitaplarını ve çeşitli materyal tanıma, geliştirme.
Dersin İçeriği
Bu ders, mevcut olan çeşitli digital materyalleri de içeren ders öğretim materyallerinin değerlendirmesi ve adapte edebime prensiplerini nasıl kullanacağınızı öğretir, böylece öğrencilerin materyal tanıma ve geliştirme ve deneyimler oluşturur.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ian McGrath (2016). Materials Evaluation and Design for Language Teaching
Notlar
Dick, W., Carry, L. & Carey, J. O. (2005), The Systematic Design of Instruction, 6th Edition, MA, Boston: Allyn and Bacon.(Chp 9)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğretim materyalini tanır |
ÖÇ02 | Öğretimde kullanılan eğitim teknolojilerini tanır |
ÖÇ03 | Öğretim teknolojilerinden çok sık kullanılan Web 2.0 araçlarını tanır ve dersine uygun olanı kullanır |
ÖÇ04 | Kelime öğretimi için hangi Web 2.0 araçlarını kullanabileceğine karar verir ve kullanabilir |
ÖÇ05 | Gramer öğretimi için hangi Web 2.0 araçlarını kullanabileceğine karar verir ve kullanabilir |
ÖÇ06 | Dinleme öğretimi için hangi Web 2.0 kullanabileceğine karar verir ve kullanabilir |
ÖÇ07 | Konuşma öğretimi için hangi Web 2.0 araçlarını kullanabileceğine karar verir ve kullanabilir. |
ÖÇ08 | Yazma öğretimi için hangi Web 2.0 araçlarını kullanabileceğine karar verir ve kullanabilir |
ÖÇ09 | Okuma öğretimi için hangi Web 2.0 araçlarını kullanabileceğine karar verir ve kullanabilir. |
ÖÇ10 | Telaffuz öğretimi için hangi Web 2.0 araçlarını kullanabileceğine karar verir ve kullanabilir. |
ÖÇ11 | Bütünleşik beceri öğretimi için hangi Web 2.0 araçlarını için kullanabileceğine karar verir ve kullanabilir. |
ÖÇ12 | Ölçme değerlendirme için kullanabilecekleri dijital araçları tanır ve kullanabilir |
ÖÇ13 | Eğitimde kullanılan çeşitli grafik organizerları tanır ve dijital araçlar kullanarak geliştirir |
ÖÇ14 | Ders planlarını gözden geçirir, geri dönütler ile ders planlarını iyileştirir |
ÖÇ15 | Dönütlere göre ders planlarını geliştirir ve sunar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce´´nin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretiminde kurama, uygulamaya ve alan terminolojisine yönelik kapsamlı içerik bilgisine sahiptir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alan bilgisine katkıda bulunacak dilbilim, kültür, edebiyat, çeviri bilim, iletişim yan alanlarına ilişkin temel kavram, kuram ve akımların bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi öğrenci değişkenlerine ilişkin kapsamlı bilgiye sahiptir. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alana yönelik nitel ve/ya nicel bilimsel yöntemlerin bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alan bilgisini kullanarak, gereksinim duyulduğunda bu bilgiyi yeniden yapılandırarak, eğitsel amaçlar ve öğrencilerin dil yeterlilik düzeyleri, yaşları ve olası gereksinimleri doğrultusunda etkili plan, yöntem, materyal, etkinlik ve ölçme, değerlendirm | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eleştirel bir bakış açısıyla eğitsel içerik ve materyalleri inceleyebilir, gereksinim duyulduğunda bunları uyarlama ve geliştirme becerisine sahiptir. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretimde karşılaşılan sorunlara yönelik değerlendirmelerde bulunabilir, sınıf içi uygulamalarda sonuç odaklı çözüm önerileri geliştirebilir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim uygulamalarında inisiyatif alma ve yaratıcı olma gibi bağımsız davranış becerileri kazanır. | 3 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendini bir birey olarak tanıyabilme, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme becerisine sahiptir. | 4 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. | 3 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisine sahiptir. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eğitim teknolojileri bağlamında kendisi için gerekli olacak bilgi ve iletişim teknolojileri kullanım bilgisine sahiptir. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizce öğretmenliği uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. | 2 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Milli Eğitim sisteminin yapısını, amaçlarını ve işlevlerini tanır.Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Birey olarak mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır ve eğitimdeki diğer paydaşlarla (okul yönetimi, veli vb.) ilet | 2 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki öz güven (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma), sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisine sahiptir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Öğretme ve öğrenme üzerine çoklu bakış açıları | Soru-Cevap | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
2 | Gelişen öğrenme teknolojileri | Teknoloji nedir | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Karma öğrenme ortamları | Anlatım-Tartışma-Gösteri | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
4 | Eğitim teknolojileri araştırmalarında konular ve eğilimler | Grup çalışması | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme |
5 | Eğitim teknolojisi yeniliklerini uygulamak | Grup çalışması-Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
6 | Çevrimiçi öğrenme | Anlatım-Tartışma-Gösteri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Çevrimiçi öğretim-öğrenim tasarımı | Anlatım-Gösteri | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Proje tasarım-Ödev | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | İkinci nesil internet araçları | Anlatım-Gösteri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | İkinci nesil internet araçlarının kelime öğretiminde kullanımı | Proje temelli öğrenme | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
11 | İkinci nesil internet araçlarının gramer öğretiminde kullanımı | Proje temelli öğrenme | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
12 | İkinci nesil internet araçlarının algılayıcı becerilerin öğretiminde kullanımı | Proje temelli öğrenme | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
13 | İkinci nesil internet araçlarının üretken becerilerin öğretiminde kullanımı | Proje temelli öğrenme | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
14 | İkinci nesil internet araçlarının bütünleşik beceri öğretimi öğretiminde kullanımı | Proje temelli öğrenme | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
15 | İkinci nesil internet araçlarının ölçme ve değerlendirme için kullanımı | Proje temelli öğrenme | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Proje tasarım-Proje Değerlendirmesi | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Proje tasarım-Proje Değerlendirmesi | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |