Genel Bilgi
Kod | INGS401 |
Ad | Ders kitabı İnceleme |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HASAN BEDİR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. YASEMİN KIRKGÖZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. YASEMİN KIRKGÖZ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. YASEMİN KIRKGÖZ (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
ders kitabı değerlendirme, uyarlama ve yeni materyal geliştirme
Dersin İçeriği
İngilizce ders kitaplarını değerlendirme ve materyal geliştirme
Dersin Ön Koşulu
Metot derslerini almış olmak
Kaynaklar
Cunningsworth, A. (1995). Choosing Your Coursebook. Oxford: Heineman. Tomlinson, B. (2013). Introduction: Are materials developing? In B. Tomlinson (Eds.), Developing materials for language teaching (pp. 1-17). Bloomsbury Publishing Plc
Notlar
Çeşitli Kadelemelerde kullanılan Ders kitapları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | öğrenciler farklı ders kitaplarını tanır |
ÖÇ02 | öğrenciler ders kitabı değerlendirme kriterlerini tanır. |
ÖÇ03 | öğrenciler ders kitaplarına eleştirisel bakış açısı geliştirir. |
ÖÇ04 | öğrenciler ders kitabı uyarlama yöntemlerini tanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce´´nin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretiminde kurama, uygulamaya ve alan terminolojisine yönelik kapsamlı içerik bilgisine sahiptir. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alan bilgisine katkıda bulunacak dilbilim, kültür, edebiyat, çeviri bilim, iletişim yan alanlarına ilişkin temel kavram, kuram ve akımların bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi öğrenci değişkenlerine ilişkin kapsamlı bilgiye sahiptir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alana yönelik nitel ve/ya nicel bilimsel yöntemlerin bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alan bilgisini kullanarak, gereksinim duyulduğunda bu bilgiyi yeniden yapılandırarak, eğitsel amaçlar ve öğrencilerin dil yeterlilik düzeyleri, yaşları ve olası gereksinimleri doğrultusunda etkili plan, yöntem, materyal, etkinlik ve ölçme, değerlendirm | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eleştirel bir bakış açısıyla eğitsel içerik ve materyalleri inceleyebilir, gereksinim duyulduğunda bunları uyarlama ve geliştirme becerisine sahiptir. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretimde karşılaşılan sorunlara yönelik değerlendirmelerde bulunabilir, sınıf içi uygulamalarda sonuç odaklı çözüm önerileri geliştirebilir. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim uygulamalarında inisiyatif alma ve yaratıcı olma gibi bağımsız davranış becerileri kazanır. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendini bir birey olarak tanıyabilme, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. | 4 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisine sahiptir. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eğitim teknolojileri bağlamında kendisi için gerekli olacak bilgi ve iletişim teknolojileri kullanım bilgisine sahiptir. | 4 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizce öğretmenliği uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. | 3 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Milli Eğitim sisteminin yapısını, amaçlarını ve işlevlerini tanır.Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Birey olarak mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır ve eğitimdeki diğer paydaşlarla (okul yönetimi, veli vb.) ilet | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki öz güven (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma), sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisine sahiptir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | ders kitaplarını tanıma | okuma, | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | ders kitabı değerlendirme ölçütlerini tanıma | araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
3 | ders kitabı değerlendirme çalışması | değerlendirme araçları araştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
4 | ders kitabı değerlendirme uygulaması | Araçları karşılaştırma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
5 | Kontrol listesine karar verme | değerlendirme aracına | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
6 | Kontrol Listesi kullanım aşamaları ve raporlama | uygulama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
7 | materyal uyarlama tekniklerini tanıma | bir kaç kitap bulma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | proje hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | okuma materyallerinin uyarlanması | reading materyali bulma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
10 | dinleme materyallerinin uyarlanması | dinleme materyeli bulma | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
11 | konuşma materyallerinin uyarlanması | konuşma materyali | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
12 | yazma materyallerinin uyarlanması | uyarlama | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
13 | materyal tasarımı teknikleri | materyal tasarım | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
14 | materyal tasarımında teknoloji kullanımı | teknoloji | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
15 | okuma ve dinleme materyali tasarlama | anlatım | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | uygulama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | uygulama | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |