INGZ403 İngilizce Öğretiminde Ders İçeriği Geliştirme

3 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod INGZ403
Ad İngilizce Öğretiminde Ders İçeriği Geliştirme
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HASAN BEDİR
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. GÜLDEN İLİN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. GÜLDEN İLİN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. GÜLDEN İLİN (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

İngilizce öğretmen adaylarına müfredat ve ders içeriği kavramlarını kazandırarak ders içeriği ve ilgili materyalleri seçmeyi, değerlendirmeyi ve tasarlamayı uygulamalı olarak vermektir.

Dersin İçeriği

İngilizce öğretiminde ders içeriği ve gereçleri tasarımı teori ve ilkeleri (örneğin.: İngilizce öğretiminde içerik ve gereç seçimi, uyarlanması, geliştirilmesi ve değerlendirilmesi) ve İngilizce ders kitabı kullanımına taraf ve karşıt olan temel görüşler; yöntem, ideoloji ve ders kitabı yazarı arasındaki ilişki; ders içeriği ve gereçlerinin seçimi ile ilgili format: öğrencinin dil yeterliliği, kullanım kolaylığı, kültürel içerik, iletişimsel etkileşimin uygunluğu ve dil kullanımı, öğrencilerin birbirleriyle ve öğretmenle etkileşimde bulunmasına yardımcı olan bütünce bazlı otantik, gerçek dünya bağlamında konuşlanmış gereçler; dil öğretimi için gereç uyarlaması ve geliştirilmesi, belirli öğrenme ihtiyaçlarına ve öğretim ortamlarına göre ders kitabı gereçlerinin uyarlanması, İngilizce öğretmeni adaylarının kendi öğretme gereçlerini ve yardımcı gereçleri uygun yönteme, öğrenci seviyesine, ihtiyaçlarına ve mevcut okul ortamına göre tasarlamaları; İngilizce içerik ve gereç değerlendirmesi, İngilizce ders kitabının İDÖ sınıf ortamında kullanımı ile ilgili dil gereçleri ve ders kitabı değerlendirme kriterleri ve içerik ve gereç tasarımı üzerine güncel İDE yöntemleri.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Richards,J.C & Bohlke, D.(2011). Creating Effective Language Lessons. U.S.A. Cambrıdge Unıversıty Press Nation, I.S.P & Macalister, J.(2009). Language Curriculum Design. N.Y. Routledge Sharon A. Lynch & Laverne Warner (2008) Creating Lesson Plans for all Learners, Kappa Delta Pi Record, 45:1, 10-15, DOI: 10.1080/00228958.2008.10516525 Heritage, M. (2010) Formative-Assessment: Making It happen In the Classroom McKay, P. (2006). Assessing Young Language Learners. Cambridge: Cambridge University Press. Developing Materials for Language Teaching. Brian Tomlinson. İkinci Baskı. Ornelles, C., Ray, A. B., & Wells, J. C. (2019). Designing online courses in teacher education to enhance adult learner engagement. International Journal of Teaching and Learning in Higher Education, 31(3), 547-557.

Notlar

Çeşitli çevrimiçi kaynak: Ders İçerikleri, Ders Planları, Müfredatlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenciler farklı öğrenme ortamlarını analiz ederler ve o durumlarda farklı materyaller kullanabilirler.
ÖÇ02 İngilizce dil öğretiminde ders içeriği ve materyal tasarımı teorilerini ve ilkelerinin belirlerler
ÖÇ03 İngilizce'nin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretiminde kurama, uygulamaya ve alan terminolojisine yönelik kapsamlı içerik bilgisini edinirler
ÖÇ04 Derse hazır olup olmadıklarını nasıl değerlendirebileceklerini belirleyecekler
ÖÇ05 Müfredat, ders programı ve ders planı arasındaki farkı anlayabilecekler
ÖÇ06 Dil Öğretiminde ders programı türlerini anlayabilecekler
ÖÇ07 Uygun yönteme, öğrenci seviyesine, ihtiyaçlara ve mevcut okul ortamına göre kendi öğretim materyallerini ve ek materyallerini tasarlarlar.
ÖÇ08 Ders kazanımlarının değerlendirme stratejileri geliştirecekler


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce´´nin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretiminde kurama, uygulamaya ve alan terminolojisine yönelik kapsamlı içerik bilgisine sahiptir. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alan bilgisine katkıda bulunacak dilbilim, kültür, edebiyat, çeviri bilim, iletişim yan alanlarına ilişkin temel kavram, kuram ve akımların bilgisine sahiptir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi öğrenci değişkenlerine ilişkin kapsamlı bilgiye sahiptir. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alana yönelik nitel ve/ya nicel bilimsel yöntemlerin bilgisine sahiptir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alan bilgisini kullanarak, gereksinim duyulduğunda bu bilgiyi yeniden yapılandırarak, eğitsel amaçlar ve öğrencilerin dil yeterlilik düzeyleri, yaşları ve olası gereksinimleri doğrultusunda etkili plan, yöntem, materyal, etkinlik ve ölçme, değerlendirm
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eleştirel bir bakış açısıyla eğitsel içerik ve materyalleri inceleyebilir, gereksinim duyulduğunda bunları uyarlama ve geliştirme becerisine sahiptir. 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce öğretimde karşılaşılan sorunlara yönelik değerlendirmelerde bulunabilir, sınıf içi uygulamalarda sonuç odaklı çözüm önerileri geliştirebilir. 3
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. 4
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim uygulamalarında inisiyatif alma ve yaratıcı olma gibi bağımsız davranış becerileri kazanır.
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendini bir birey olarak tanıyabilme, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme becerisine sahiptir. 4
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. 3
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisine sahiptir. 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eğitim teknolojileri bağlamında kendisi için gerekli olacak bilgi ve iletişim teknolojileri kullanım bilgisine sahiptir. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İngilizce öğretmenliği uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Milli Eğitim sisteminin yapısını, amaçlarını ve işlevlerini tanır.Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Birey olarak mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır ve eğitimdeki diğer paydaşlarla (okul yönetimi, veli vb.) ilet 3
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki öz güven (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma), sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisine sahiptir. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Öğretim hedeflerini belirlemek için ihtiyaç analizi Anket Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
2 Ders içeriği oluşturmanın ilkeleri İlgili kaynakları Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Ders içeriği oluşturmanın teorik çerçevesi Group çalışması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
4 İlgili Becerileri ve Giriş Davranışlarını Belirleyen Öğretim Analizi Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Öğretmenlik mesleğinde iletişim ve öğretme becerileri Araştırma ödevi Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Gösterip Yaptırma
6 Müfredat, Ders İçeriği ve Ders Planı Karşılaştırma Öğretim Yöntemleri:
Grup Çalışması
7 Öğrencileri ve Bağlamları Analiz Etme Eleştirel yaklaşım Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınav Proje Tasarım, Performans değerlendirmesi Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
9 Öğrenim amaçlarını yazma İlgili videoları izleme Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
10 Öğrenme yönetim sistemleri (LMS) gibi mevcut / yeni e-öğrenme ve uzaktan eğitim sistemleri. Yönetim sistemleri araştırma Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Proje Temelli Öğrenme
11 Öğretim teknolojileri ve materyal tasarımı. Sistemleri karşılaştırma Öğretim Yöntemleri:
Problem Çözme
12 Materyal tasarlama için teknloji kullanımı Proje hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Grup Çalışması, Proje Temelli Öğrenme
13 Öğrencilerin öğrenmesini ve gelişimini değerlendirme yöntemleri Araştırma Ödevi Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Gösterip Yaptırma
14 Öğrenci Ölçme ve değerlendirme teknikleri Değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Gösteri, Gösterip Yaptırma, Proje Temelli Öğrenme
15 Ders hedeflerinin değerlendirilmesi Tartışma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Problem Çözme
16 Final Sınavı projeleri Proje içeriği belirleme Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
17 Final Sınavı Proje geri dönütleri Dönüt alma Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 86
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,44
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.12.2024 01:08