Genel Bilgi
Kod | INGZ402 |
Ad | İngilizce Öğretiminde Sınav Hazırlama |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ABDURRAHMAN KİLİMCİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. Prof. Dr. ZUHAL OKAN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi ABDURRAHMAN KİLİMCİ (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, İngilizce öğretiminde ölçme ve değerlendirmenin işlev ve önemini kavratmak, farklı türdeki sınavların hangi amaçlarla kullanılabileceğine dair bilgi kazandırmak ve uygulama becerisi sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Yabancı dilde ölçme ve değerlendirme kuramları, Ölçme ve değerlendirme modelleri, Sınav hazırlama, uygulama ve değerlendirme stratejileri.
Dersin Ön Koşulu
İngilizce öğretiminde yöntem ve yaklaşımlar
Kaynaklar
Bachman, L., Damböck, B. (2018). Language Assessment for Classroom Teachers. UK: Oxford University Press.
Notlar
Bachman, L. (2022). Language Assessment in Practice: Developing Language Assessments and Justifying Their Use in the Real World. UK: Oxford University Press.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Test etme, ölçme ve değerlendirme arasındaki ilişkileri kavrar ve yorumlar. |
ÖÇ02 | Test güvenirliği ve geçerlik ölçülerini anlar ve uygular. |
ÖÇ03 | Sınıf içinde hedef dile uygun alternatif ölçme araçları planlar ve uygular. |
ÖÇ04 | Sınıf içi performans testleri hazırlar ve bu testleri ölçme prensiplerine göre oluşturur. |
ÖÇ05 | Dil portfolyosu değerlendirme sürecine hakim olur ve uygulama yeteneği geliştirir. |
ÖÇ06 | Geleneksel ve alternatif ölçme-değerlendirme yaklaşımlarının güvenirlik ve geçerlilik uygunluğunu analiz eder. |
ÖÇ07 | Dilbilgisi, sözcük bilgisi ve sesletim becerisini ölçen ölçme araç ve maddeleri tasarlar. |
ÖÇ08 | Dinleme, konuşma, okuma ve yazma becerilerini ölçen teknikleri iletişimsel dil öğretimi kapsamında değerlendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce´´nin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretiminde kurama, uygulamaya ve alan terminolojisine yönelik kapsamlı içerik bilgisine sahiptir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alan bilgisine katkıda bulunacak dilbilim, kültür, edebiyat, çeviri bilim, iletişim yan alanlarına ilişkin temel kavram, kuram ve akımların bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi öğrenci değişkenlerine ilişkin kapsamlı bilgiye sahiptir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alana yönelik nitel ve/ya nicel bilimsel yöntemlerin bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alan bilgisini kullanarak, gereksinim duyulduğunda bu bilgiyi yeniden yapılandırarak, eğitsel amaçlar ve öğrencilerin dil yeterlilik düzeyleri, yaşları ve olası gereksinimleri doğrultusunda etkili plan, yöntem, materyal, etkinlik ve ölçme, değerlendirm | 5 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eleştirel bir bakış açısıyla eğitsel içerik ve materyalleri inceleyebilir, gereksinim duyulduğunda bunları uyarlama ve geliştirme becerisine sahiptir. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretimde karşılaşılan sorunlara yönelik değerlendirmelerde bulunabilir, sınıf içi uygulamalarda sonuç odaklı çözüm önerileri geliştirebilir. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim uygulamalarında inisiyatif alma ve yaratıcı olma gibi bağımsız davranış becerileri kazanır. | 1 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendini bir birey olarak tanıyabilme, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eğitim teknolojileri bağlamında kendisi için gerekli olacak bilgi ve iletişim teknolojileri kullanım bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizce öğretmenliği uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Milli Eğitim sisteminin yapısını, amaçlarını ve işlevlerini tanır.Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Birey olarak mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır ve eğitimdeki diğer paydaşlarla (okul yönetimi, veli vb.) ilet | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki öz güven (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma), sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisine sahiptir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ölçme ve Değerlendirme Kavramlarına Giriş ve Bu Kavramların Tanımlama | ön okuma süreci, soru hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Yabancı Dilde Ölçme ve Değerlendirme Yaklaşımları | ön okuma süreci, soru hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Yabancı Dil Ölçme ve Değerlendirme İlkeleri | ön okuma süreci, soru hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Güvenirlik, Geçerlik, Özgünlük ve Uygulanabilirlik Prensipleri | ön okuma süreci, soru hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
5 | İngilizce Dilbilgisi Ölçme ve Değerlendirme | ön okuma süreci, soru hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | İngilizce Kelime Bilgisi Ölçme ve Değerlendirme | ön okuma süreci, soru hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | İngilizce Sözlü İletişim Becerilerini Ölçme ve Değerlendirme | ön okuma süreci, soru hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | İngilizce Okuma Becerisi Ölçme ve Değerlendirme | ön okuma süreci, soru hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
10 | İngilizce Yazma Becerisi Ölçme ve Değerlendirme | ön okuma süreci, soru hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
11 | Yabancı Dilde Etkin Sınav Hazırlayabilme Konusunda Pedagojik Uygulamalar | ön okuma süreci, soru hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Alternatif Test Hazırlama Model ve Teknikleri | ön okuma süreci, soru hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Eleştirel Tartışmalar | ön okuma süreci, soru hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Genel Ders Tekrarı ve İçerik Tartışmaları 1 | soru hazırlama, sınava hazırlık süreci | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
15 | Genel Ders Tekrarı ve İçerik Tartışmaları 2 | beyin fırtınası, sınıf içi tartışma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 7 | 7 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 109 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,36 | ||
AKTS | 4 AKTS |