Genel Bilgi
Kod | INGS404 |
Ad | Sınıf İçi Öğrenmelerin Değerlendirilmesi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. GÜLDEN İLİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. Prof. Dr. GÜLDEN İLİN (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. GÜLDEN İLİN (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğretmenlik uygulamasında ilk adım olan okulları tanıma, üniversite ile Milli Eğitim'e Bağlı okulların işbirliği içerisinde çalışmasına dayanır. Bu işbirliği için aşağıdaki kurumlar ortaklaşa çalışır; 1. Üniversite danışman hoca 2. Milli Eğitim Okullarından danışman doca 3. Öğretmen adayı. Bu üçlü beraber çalışarak öğretmen adayının okulları, kullanılan materyalleri ve öğrencileri tanımalarına yardımcı olacaktır.
Dersin İçeriği
Ders gözlemi nedir, gözlem ne amaçla yapılır, gözlemin amaçları nelerdir, ders gözlem görevleri, gözlemcinin ders gözlemi konusunda eğitimi, göreve bağlı ders gözleminin önemi
Dersin Ön Koşulu
öğretmenlik uygulaması dersini alıyor olmak
Kaynaklar
Nation and Macalister ((2010). language curriculum design. Rouledge
Notlar
Richard Kiely and Pauline Rea-Dickins (2005). Program Evaluation in Language education PALGRAVE MACMILLAN Language Education
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğretmen adayı olarak zayıf yanlarını tanımlar. |
ÖÇ02 | İlgili sorun ile ilgili yazın taraması yapar |
ÖÇ03 | Bir hedef belirleyerek bir eylem planı oluşturur ve rapor hazırlar |
ÖÇ04 | Konu ile ilgili ders gözlemleri yapar, mentorla ve öğrencilerle görüşmeler yaparak, haftalık yansıtıcı rapor yazar |
ÖÇ05 | Yaptığı hazırlık doğrultusunda ders planı hazırlar |
ÖÇ06 | Dersi uygulayarak kayda alır |
ÖÇ07 | Grup arkadaşları ile dersini tartışır |
ÖÇ08 | Öz değerlendirme yapar |
ÖÇ09 | Deneyimi üzerine yansıtıcı düşünceye dayalı haftalık rapor hazırlar |
ÖÇ10 | Grup arkadaşlarıyla gözlemlenen dersleri tartışır |
ÖÇ11 | Mentorla gözlemlenen dersleri tartışır |
ÖÇ12 | Arkadaşları ve danışmanıyla gözlemlenen dersleri tartışır |
ÖÇ13 | Deneyimleri doğrultusunda yeni ders planı yapar |
ÖÇ14 | Yeni planı uygulamaya koyar |
ÖÇ15 | Tüm deneyim temelinde ilgili tüm taraflarla yansıtıcı tartışmalar yapar ve son raporunu yazar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce´´nin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretiminde kurama, uygulamaya ve alan terminolojisine yönelik kapsamlı içerik bilgisine sahiptir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alan bilgisine katkıda bulunacak dilbilim, kültür, edebiyat, çeviri bilim, iletişim yan alanlarına ilişkin temel kavram, kuram ve akımların bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi öğrenci değişkenlerine ilişkin kapsamlı bilgiye sahiptir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alana yönelik nitel ve/ya nicel bilimsel yöntemlerin bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alan bilgisini kullanarak, gereksinim duyulduğunda bu bilgiyi yeniden yapılandırarak, eğitsel amaçlar ve öğrencilerin dil yeterlilik düzeyleri, yaşları ve olası gereksinimleri doğrultusunda etkili plan, yöntem, materyal, etkinlik ve ölçme, değerlendirm | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eleştirel bir bakış açısıyla eğitsel içerik ve materyalleri inceleyebilir, gereksinim duyulduğunda bunları uyarlama ve geliştirme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretimde karşılaşılan sorunlara yönelik değerlendirmelerde bulunabilir, sınıf içi uygulamalarda sonuç odaklı çözüm önerileri geliştirebilir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim uygulamalarında inisiyatif alma ve yaratıcı olma gibi bağımsız davranış becerileri kazanır. | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendini bir birey olarak tanıyabilme, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. | 4 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eğitim teknolojileri bağlamında kendisi için gerekli olacak bilgi ve iletişim teknolojileri kullanım bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizce öğretmenliği uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Milli Eğitim sisteminin yapısını, amaçlarını ve işlevlerini tanır.Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Birey olarak mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır ve eğitimdeki diğer paydaşlarla (okul yönetimi, veli vb.) ilet | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki öz güven (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma), sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisine sahiptir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bir öğretmen olarak zayıf yanlarını belirleme | Soru/Cevap | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
2 | Hedef belirleme | Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
3 | Yazın tarama | Ön okuma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
4 | Gözlem mentorla görüşme ve yansıtıcı değerlendirmelerle haftalık rapor yazma | Sınıf gözlemi ve alan notları alma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Ders planı hazırlama | Ders planı taslağı hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
6 | Ders anlatma, dersi kaydetme | Ders uygulaması | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
7 | Akran değerlendirmesi | Değerlendirme kriterlerinin belirlenmesi | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Rapor yazma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
9 | Öz değerlendirme | Öz değerlendirme | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
10 | Yeni hedef belirleme | Yansıtıcı düşünce | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
11 | Hedef belirleyerek uygulamaya koyma | Ders planı | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
12 | Tartışma - akran değerlendirmesi | Tartışma grubu oluşturma | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
13 | Mentorla değerlendirme | Görüşmeyi planlama | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
14 | Danışmanla değerlendirme | Danışmanla görüşme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Tüm sürecin değerlendirmesi | Danışman ve akranlar ile toplantı düzenleme | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Final Sınavları | Ders sunumu | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Problem Çözme |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |