INGZ209 İngiliz Edebiyatı 1

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod INGZ209
Ad İngiliz Edebiyatı 1
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. HÜLYA TUNCER
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör.Dr. HÜLYA TUNCER (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör.Dr. HÜLYA TUNCER (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. EBRU GENÇ (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. EBRU GENÇ (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilere edebi terimleri tanıtmak Öğrencilere edebi türleri (kısa hikaye, şiir, roman, drama) tanıtmak. Öğrencileri edebi metinleri okuma konusunda teşvik etmek. Öğrencileri edebi metinler hakkında yorum yazmaya teşvik etmek

Dersin İçeriği

Bu derste edebi terimlerin ne olduğu ve edebi metinler içinde nasıl kullanıldıkları öğretilir. Öğrencilere edebi türler tanıtılır ve birlikte edebi analizler yapılır.

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu yoktur.

Kaynaklar

1- The literature book (2016). Editors: Richard Gilbert, Diana Loxley, Kirsty Seymour-Ure, Marek Walisiewicz, Christopher Westhorp. DK Publishing: USA 2- Literature & Composition: Reading • Writing • Thinking (2011). Bedford/St. Martin’s: USA

Notlar

The Britannica guide to literary elements-Prose: literary terms and concepts (2012) edited by Kathleen Kuiper-1st ed. Rosen Educational Services, USA.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kısa hikaye ve romanları anlar ve zevkle okur.
ÖÇ02 Kısa hikaye ve roman arasındaki farkları belirler.
ÖÇ03 Edebi terimleri tanımlar.
ÖÇ04 Edebi eserler içerisinde edebi sanatların önemini kavrar ve örneğin, metafor, ironi, sembol gibi terimlerin eser içerisinde anlamı nasıl okuyucuya taşıdığının farkına varır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce´´nin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretiminde kurama, uygulamaya ve alan terminolojisine yönelik kapsamlı içerik bilgisine sahiptir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alan bilgisine katkıda bulunacak dilbilim, kültür, edebiyat, çeviri bilim, iletişim yan alanlarına ilişkin temel kavram, kuram ve akımların bilgisine sahiptir. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi öğrenci değişkenlerine ilişkin kapsamlı bilgiye sahiptir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alana yönelik nitel ve/ya nicel bilimsel yöntemlerin bilgisine sahiptir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alan bilgisini kullanarak, gereksinim duyulduğunda bu bilgiyi yeniden yapılandırarak, eğitsel amaçlar ve öğrencilerin dil yeterlilik düzeyleri, yaşları ve olası gereksinimleri doğrultusunda etkili plan, yöntem, materyal, etkinlik ve ölçme, değerlendirm 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eleştirel bir bakış açısıyla eğitsel içerik ve materyalleri inceleyebilir, gereksinim duyulduğunda bunları uyarlama ve geliştirme becerisine sahiptir. 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce öğretimde karşılaşılan sorunlara yönelik değerlendirmelerde bulunabilir, sınıf içi uygulamalarda sonuç odaklı çözüm önerileri geliştirebilir.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. 5
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İngilizce öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. 2
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Eğitim uygulamalarında inisiyatif alma ve yaratıcı olma gibi bağımsız davranış becerileri kazanır. 5
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kendini bir birey olarak tanıyabilme, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme becerisine sahiptir. 5
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. 4
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisine sahiptir. 2
PÖÇ16 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eğitim teknolojileri bağlamında kendisi için gerekli olacak bilgi ve iletişim teknolojileri kullanım bilgisine sahiptir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İngilizce öğretmenliği uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Milli Eğitim sisteminin yapısını, amaçlarını ve işlevlerini tanır.Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. 3
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Birey olarak mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır ve eğitimdeki diğer paydaşlarla (okul yönetimi, veli vb.) ilet 3
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki öz güven (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma), sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisine sahiptir. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Edebiyatın tanımlanması ve kısa hikayenin ne olduğunun açıklanması Edebiyat ve kısa hikaye tanımlarını araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
2 Kısa hikaye: A Days Wait (Ernest Hemingway). Edebi terimler: yer-zaman, çatışma A Days Wait hikayesini okuma, sorularını cevaplama ve yer-zaman ve çatışma terimlerini araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Kısa hikaye: Hearts and Hands ( OHenry) Edebi terimler: ironi ve karakterizasyon Hearts and Hands hikayesini okuma, sorularını cevaplama ve ironi ve karakterizasyon terimlerini araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
4 Kısa hikaye: Story of an Hour ( Kate Chopin) Edebi terimler: epifani (tezahür), ironi, yer-zaman Story of an Hour hikayesini okuma, sorularını cevaplama ve epifani (tezahür), ironi ve yer-zaman terimlerini araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Kısa hikaye: Priscilla in the Pond ( John Savage) Edebi terimler: bakış açısı, yer-zaman Priscilla in the Pond hikayesini okuma, sorularını cevaplama, bakış açısı, yer-zaman terimlerini araştırma ve hikayeyi başka bir bakış açısıyla yazma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Kısa hikaye: Scarlet Ibis. Yazar: James Hurst Edebi terimler: sembol, karakterizasyon, yer-zaman Scarlet Ibis hikayesini okuma, sorularını cevaplama ve sembol, karakterizasyon, ve yer-zaman terimlerini araştırma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Kısa hikaye: Later. Yazar: Michael Foster. Edebi terimler: anafikir, bakış açısı Later hikayesini okuma, sorularını cevaplama, ve anafikir ve bakış açısı terimlerini araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav Vize sınavına kadar incelenen hikaye ve edebi terimlerin tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Kısa hikaye: Thank You, Mam (Langston Hughes) Edebi terimler: karakterizasyon, anafikir, düzanlam, çağrışım Thank You, Mam hikayesini okuma, sorularını cevaplama ve karakterizasyon, anafikir, düzanlam, ve çağrışım terimlerini araştırma.Yazarın hayatıyla hikaye arasında bağlantı kurma. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Romanın tanımı, roman türleri, ve kısa hikaye ve roman arasındaki farklılıklar. Romanın tanımı, roman türleri, ve kısa hikaye ve roman arasındaki farklılıkları araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Romandan alıntı: Moby Dick (Herman Melville) Edebi terimler: olay örgüsü, dönüm (doruk) noktası. Moby Dick romanından alıntıyı okuma, sorularını cevaplama, ve gerekli edebi terimleri araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
12 Romandan alıntı: A Tale of Two Cities (Charles Dickens) Edebi terimler: karakterizasyon, sembol. A Tale of Two Cities romanından alıntıyı okuma, sorularını cevaplama, ve gerekli edebi terimleri araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Romandan alıntı: The Grapes of Wrath (John Steinbeck) Edebi terimler: karakterizasyon, yazım stili, mood, tone. The Grapes of Wrath romanından alıntıyı okuma, sorularını cevaplama, ve gerekli edebi terimleri araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Öğrencilerin kendi seçtikleri bir romandan alıntı ve o alıntı içindeki edebi terimlerin incelenmesi ve analizi Öğrencilerin kendi seçtikleri romandan alıntıyı okuma, sorularını cevaplama, ve gerekli edebi terimleri araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Öğrencilerin yine kendi seçtikleri bir romandan alıntı ve o alıntı içindeki edebi terimlerin incelenmesi ve analizi Öğrencilerin yine kendi seçtikleri romandan alıntıyı okuma, sorularını cevaplama, ve gerekli edebi terimleri araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Final sınavına kadar incelenen hikaye/roman ve edebi terimlerin tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Final sınavına kadar incelenen hikaye/roman ve edebi terimlerin tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 12 12
Toplam İş Yükü (Saat) 76
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,04
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 08.05.2024 02:14