Genel Bilgi
Kod | INGZ209 |
Ad | İngiliz Edebiyatı 1 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. EBRU GENÇ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. HÜLYA TUNCER
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör.Dr. HÜLYA TUNCER (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Öğr. Gör. EBRU GENÇ (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Öğr. Gör. EBRU GENÇ (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin edebi terimleri ve edebi türleri (kısa hikaye ve roman) kavramalarını sağlamak. Öğrencilerin edebi metinleri detaylı bir şekilde okuyabilme ve metinler hakkında yorum yapabilmelerini sağlamak.
Dersin İçeriği
Bu derste edebi terimlerin ne olduğu ve edebi metinler içinde nasıl kullanıldıkları öğretilir. Öğrencilere edebi türler tanıtılır ve birlikte edebi analizler yapılır. Geçmişi ve günümüzü sorgulayarak tarihi dönemler karşılaştırılır. Tarihsel dönemin, edebi akımların ve yazarın hayatının önemini birbiriyle ilişkilendirilerek tartışılır.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur.
Kaynaklar
1- The literature book (2016). Editors: Richard Gilbert, Diana Loxley, Kirsty Seymour-Ure, Marek Walisiewicz, Christopher Westhorp. DK Publishing: USA 2- Literature & Composition: Reading • Writing • Thinking (2011). Bedford/St. Martin’s: USA
Notlar
The Britannica guide to literary elements-Prose: literary terms and concepts (2012) edited by Kathleen Kuiper-1st ed. Rosen Educational Services, USA.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenciler kısa hikaye ve roman analizinde kullanılacak edebi terimleri tanımlarlar. |
ÖÇ02 | Öğrenciler edebi terimleri kullanarak kısa hikaye ve roman analizi yaparlar. |
ÖÇ03 | Öğrenciler kısa hikaye ve romanların yazıldığı dönem ile ilgili bilgi edinirler. |
ÖÇ04 | Öğrenciler, kısa hikaye ve romanların yazarlarının hayatları ile ilgili bilgi sahibi olurlar. |
ÖÇ05 | Öğrenciler, kısa hikaye ve romanlardaki edebi terimleri saptama yeteneği edinir. |
ÖÇ06 | Öğrenciler, İngiliz ve Amerikan Edebiyatında yazılmış kısa hikaye e romanlarla ilgili güncel ve ileri düzeydeki bilgilerini geliştirir. |
ÖÇ07 | Öğrenciler, okudukları kısa hikaye ve romanlar aracılığıyla İngiliz Kültürünü diğer kültürlerle karşılaştırıp bağ kurar. |
ÖÇ08 | Öğrenciler, okudukları kısa hikaye ve romanlardaki olay örgüsünü saptar, karakter analizi yapar, temaları açıklar e söz sanatlarını sınıflandırır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce´´nin yabancı dil olarak öğrenimi ve öğretiminde kurama, uygulamaya ve alan terminolojisine yönelik kapsamlı içerik bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alan bilgisine katkıda bulunacak dilbilim, kültür, edebiyat, çeviri bilim, iletişim yan alanlarına ilişkin temel kavram, kuram ve akımların bilgisine sahiptir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaş, dil düzeyleri, öğrenme biçemleri, strateji kullanımları gibi öğrenci değişkenlerine ilişkin kapsamlı bilgiye sahiptir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alana yönelik nitel ve/ya nicel bilimsel yöntemlerin bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alan bilgisini kullanarak, gereksinim duyulduğunda bu bilgiyi yeniden yapılandırarak, eğitsel amaçlar ve öğrencilerin dil yeterlilik düzeyleri, yaşları ve olası gereksinimleri doğrultusunda etkili plan, yöntem, materyal, etkinlik ve ölçme, değerlendirm | 2 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğretme öğrenme sürecini, öğrencilerin gelişim özelliklerini, bireysel farklılıklarını ve konu alanının özelliklerini dikkate alarak bilgi teknolojilerini hem öğretimi planlama sürecinde hem de öğrenme sürecinde etkili olarak kullanır. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eleştirel bir bakış açısıyla eğitsel içerik ve materyalleri inceleyebilir, gereksinim duyulduğunda bunları uyarlama ve geliştirme becerisine sahiptir. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretimde karşılaşılan sorunlara yönelik değerlendirmelerde bulunabilir, sınıf içi uygulamalarda sonuç odaklı çözüm önerileri geliştirebilir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencilerde eleştirel düşünme, yaratıcı düşünme ve problem çözme becerilerinin gelişimi için uygun yöntem ve teknikleri kullanır. | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Öğrencinin kazanımlarını farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İngilizce öğretmenliği uygulamalarında karşılaşılan ve öngörülemeyen sorunları çözmek için bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır ve mesleki bilgi ve becerilerini sürekli olarak geliştirir. | 2 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eğitim uygulamalarında inisiyatif alma ve yaratıcı olma gibi bağımsız davranış becerileri kazanır. | 5 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kendini bir birey olarak tanıyabilme, yaratıcı ve güçlü yönlerini kullanabilme becerisine sahiptir. | 5 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye ulaşma yollarını etkin bir şekilde kullanır. | 4 |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dil öğrenme stratejilerini etkili şekilde kullanabilme becerisine sahiptir. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Eğitim teknolojileri bağlamında kendisi için gerekli olacak bilgi ve iletişim teknolojileri kullanım bilgisine sahiptir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İngilizce öğretmenliği uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası kültürel unsurları tanır. | 5 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Milli Eğitim sisteminin yapısını, amaçlarını ve işlevlerini tanır.Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | 3 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Birey olarak mesleği ile ilgili görev, hak ve sorumluluklarını betimleyen mevzuata, demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır ve eğitimdeki diğer paydaşlarla (okul yönetimi, veli vb.) ilet | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki öz güven (Bir öğretmen olarak kendini yeterli bulma), sosyal, kültürel ve toplumsal sorumlulukları kavrama, benimseme ve uygulama becerisine sahiptir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Edebiyatın tanımlanması ve kısa hikayenin ne olduğunun açıklanması | Edebiyat ve kısa hikaye tanımlarını araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
2 | Kısa hikaye: A Days Wait (Ernest Hemingway). Edebi terimler: yer-zaman, çatışma | A Days Wait hikayesini okuma, sorularını cevaplama ve yer-zaman ve çatışma terimlerini araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Kısa hikaye: Hearts and Hands ( OHenry) Edebi terimler: ironi ve karakterizasyon | Hearts and Hands hikayesini okuma, sorularını cevaplama ve ironi ve karakterizasyon terimlerini araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
4 | Kısa hikaye: Story of an Hour ( Kate Chopin) Edebi terimler: epifani (tezahür), ironi, yer-zaman | Story of an Hour hikayesini okuma, sorularını cevaplama ve epifani (tezahür), ironi ve yer-zaman terimlerini araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Kısa hikaye: Priscilla in the Pond ( John Savage) Edebi terimler: bakış açısı, yer-zaman | Priscilla in the Pond hikayesini okuma, sorularını cevaplama, bakış açısı, yer-zaman terimlerini araştırma ve hikayeyi başka bir bakış açısıyla yazma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Kısa hikaye: Scarlet Ibis. Yazar: James Hurst Edebi terimler: sembol, karakterizasyon, yer-zaman | Scarlet Ibis hikayesini okuma, sorularını cevaplama ve sembol, karakterizasyon, ve yer-zaman terimlerini araştırma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Kısa hikaye: Later. Yazar: Michael Foster. Edebi terimler: anafikir, bakış açısı | Later hikayesini okuma, sorularını cevaplama, ve anafikir ve bakış açısı terimlerini araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | Vize sınavına kadar incelenen hikaye ve edebi terimlerin tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Kısa hikaye: Thank You, Mam (Langston Hughes) Edebi terimler: karakterizasyon, anafikir, düzanlam, çağrışım | Thank You, Mam hikayesini okuma, sorularını cevaplama ve karakterizasyon, anafikir, düzanlam, ve çağrışım terimlerini araştırma.Yazarın hayatıyla hikaye arasında bağlantı kurma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Romanın tanımı, roman türleri, ve kısa hikaye ve roman arasındaki farklılıklar. | Romanın tanımı, roman türleri, ve kısa hikaye ve roman arasındaki farklılıkları araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Romandan alıntı: Moby Dick (Herman Melville) Edebi terimler: olay örgüsü, dönüm (doruk) noktası. | Moby Dick romanından alıntıyı okuma, sorularını cevaplama, ve gerekli edebi terimleri araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması |
12 | Romandan alıntı: A Tale of Two Cities (Charles Dickens) Edebi terimler: karakterizasyon, sembol. | A Tale of Two Cities romanından alıntıyı okuma, sorularını cevaplama, ve gerekli edebi terimleri araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Romandan alıntı: The Grapes of Wrath (John Steinbeck) Edebi terimler: karakterizasyon, yazım stili, mood, tone. | The Grapes of Wrath romanından alıntıyı okuma, sorularını cevaplama, ve gerekli edebi terimleri araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Öğrencilerin kendi seçtikleri bir romandan alıntı ve o alıntı içindeki edebi terimlerin incelenmesi ve analizi | Öğrencilerin kendi seçtikleri romandan alıntıyı okuma, sorularını cevaplama, ve gerekli edebi terimleri araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Öğrencilerin yine kendi seçtikleri bir romandan alıntı ve o alıntı içindeki edebi terimlerin incelenmesi ve analizi | Öğrencilerin yine kendi seçtikleri romandan alıntıyı okuma, sorularını cevaplama, ve gerekli edebi terimleri araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavına kadar incelenen hikaye/roman ve edebi terimlerin tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavına kadar incelenen hikaye/roman ve edebi terimlerin tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 76 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,04 | ||
AKTS | 3 AKTS |