BKP111 Zooloji

4 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BKP111
Ad Zooloji
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi SAADET PINAR ÖZALP
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi SAADET PINAR ÖZALP (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders ile Zoolojinin tanımı ve sınıflandırılması, hücre, sitoplazma ve organeller, hayvansal dokuların yapısı ve fonksiyonları, hayvanlarda organ sistemleri ve işlevlerinin öğrenilmesi hedeflenmiştir.

Dersin İçeriği

Zoolojinin dalları ,canlıların özellikleri, hücre, hücre zarı, sitoplazma ve içindeki organeller, gelişme, hayvansal dokular( epitel doku, bağ ve destek doku, kas doku, sinir doku, kan doku),hayvanlarda organ sistemleri ve işlevleri, metabolizma, enzim, beslenme ve vitaminler, sindirim sistemi, solunum sistemi, dolaşım sistemi, boşaltım sistemi, sinir sistemi bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Teorik ders notları

Notlar

Power point sunum Zooloji ders kitabı ( Prof.Dr.Turgut Tanyolaç)


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Zoolojinin tanımı , alt dalları, canlıların oluşumunu kavrar. Canlıların ortak özelliklerini kavrar.
ÖÇ02 Canlıların fiziksel ve kimyasal yapılarını kavrar. Metabolizma, anabolizma ve katabolizma reaksiyonlarını kavrar.
ÖÇ03 Protoplazmanın yapısına giren organik maddeleri kavrar.( Proteinler, karbonhidratlar. lipitler, nükleik asitler)
ÖÇ04 hücrenin yapısı, işlevi ve genel morfolojisini kavrar. Hücre zarının görevleri, hücre zarından madde geçişi, aktif ve pasif iletim mekanizmalarını kavrar.
ÖÇ05 Sitoplazma, içindeki organeller, ve görevlerini kavrar. ( Endoplazmik retikulum ,ribozom, golgi kompleksi, mitokondri, lizozom, koful, vakuol , sentriol, çekirdek)
ÖÇ06 Hücre bölünmesi, bölünme tipleri, segmentasyon ve yumurta tiplerini kavrar
ÖÇ07 Hayvansal dokular , dokuların sınıflandırılmasını kavrar. Epitel doku ve özelliklerini kavrar.
ÖÇ08 Enzimler, enzimlerin sınıflandırılması, Vitaminler ve vitaminlerin sınıflandırılmasını kavrar.
ÖÇ09 Bağ ve destek dokusu , kıkırdak doku, kemik doku, ve özelliklerini kavrar.
ÖÇ10 Kas doku, çeşitleri, görevleri ve özelliklerini kavrar.
ÖÇ11 Sinir dokusu, nöronlar, sinir iletimi, sinaps türleri ve görevlerini kavrar.
ÖÇ12 Vitaminler, vitaminlerin sınıflandırılması, Vitaminlerin görevlerini kavrar Enzimler ve sınıflandırılmalarını kavrar.
ÖÇ13 Kan dokusu, kan dokunun özellikleri, kan hücreleri, kan dokunun görevlerini kavrar.
ÖÇ14 Sindirim sistemi, sindirim sistemindeki yapılar, enzimler ,enzimlerin sınıflandırılması ve görevlerini kavrar.
ÖÇ15 Dolaşım ve solunum sistemini kavrar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Bitki Koruma Alanında yeterli kuramsal bilgilere ve alt yapıya sahip olur. 3
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kültür Bitkisi yetiştiriciliğinde verim kaybına neden olan hastalık, zararlı ve yabancı otların biyolojisi, ekolojisi, sistematiği, mücadele yöntemleri gibi Bitki Koruma’ nın temel konularını uygulamalı bir şekilde öğrenerek bilgi sahibi olur.
PÖÇ03 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bitki Koruma disiplini içerisinde yer alan, savaş yöntemlerini, hem teorikte hem de pratikte öğrenerek, doğru bir şekilde uygulanmasını sağlar. Bitki koruma sorunlarının çözümü için sahip olduğu bilgileri kullanarak, arazi çalışmaları yapar, veri toplar, değerlendirir, raporlar ve doğal kaynakların korunması ve sürdürülebilirliğini ön planda tutarak en uygun mücadele yöntemini modern tasarıma modelleyerek kullanma becerisine sahip olur. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bitki Koruma Alanında, bitki yetiştiriciliği sırasında verim kaybına neden olan herhangi bir etmeni ya da bitki yetiştiriciliğini sınırlayan herhangi bir çevresel faktörü literatür bilgilerine dayalı olarak tespit eder, ve Bitki Koruma alanına uygun her türlü teknolojik alet ve ekipmanı kullanarak çözüm önerileri geliştirebilir.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bitki Koruma Alanında, karşılaşılan bir sorun için, tek başına arazi denemesi kurabilir, laboratuvar kullanabilir, laboratuvarda hastalık, zararlı ve yabancı otların teşhisini yapabilir. Araştırma amaçlı üretim, analiz yapma, sonuçları değerlendirme, yorumlama, raporlama ve yazılı ve sözlü olarak sunma becerisi kazanır.
PÖÇ06 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bitki Koruma ile ilgili konularda bireysel çalışmalar yapmakla beraber, disiplin içi ve disiplinler arası ekip çalışması da yapabilir ve bu sayede mesleki etik sorumluluğu kazanır. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bitki Koruma alanındaki eski ve yeni bilgileri gerekli teknolojileri kullanarak, araştırarak bulma, değerlendirme, anlama ve aktarma, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, hastalık, zararlı ve yabancı otların mücadelesinde kullanılan bitki koruma ürünleri için reçete yazabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bitki Koruma içerisinde yer alan hastalık, zararlı ve yabancı otların tespit ve teşhis edilmesi, mücadele yönteminin tespit edilmesi, eradikasyonu, kullanılacak bitki koruma ürününün seçimi, uygulama şekli ve zamanı gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olur.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bitki Koruma ile disiplinler arası konularda etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan yasa ve yönetmelikler hakkında bilgi sahibi olur.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bitki Koruma alanıyla ilgili proje yazma ve yönetme, risk analizi yapma ve mücadele şekline karar verme gibi, meslek hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık, sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olur.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bitki Koruma uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın Bitki Koruma alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi, Bitki Koruma çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık sahibi olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Zooljinin tanımı , alt dalları, canlıların oluşumunu kavrar. kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
2 canlıların özellikleri , fiziksel ve kimyasal yapılarını kavrar. kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
3 protoplazmanın yapısına giren organik maddeleri kavrar. kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
4 hücrenin yapısı, işlevi ve genel morfolojisini kavrar. kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
5 hücre zarı, sitoplazma ve organelleri kavrar. kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
6 Hücre bölünmesi, gelişme ve yumurta tiplerini kavrar. kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
7 hayvansal dokular , epitel doku ve özelliklerini kavrar. kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
8 Ara Sınav kaynak okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Hayvansal dokulardan bağ ve destek dokusunu kavrar. kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
10 kas dokusu ve özelliklerini kavrar. kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
11 sinir ve kan dokusunu kavrar. kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
12 metabolizma, enzimleri kavrar. kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
13 beslenme ve vitaminleri kavrar. kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
14 Sindirim ve boşaltım sistemini kavrar. kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
15 solunum ve dolaşım sistemini kavrar. kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları genel tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 108
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,32
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 13.06.2024 05:07