IEM1814 Oyun Teorisi

8 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod IEM1814
Ad Oyun Teorisi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 8 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. ERSİN KIRAL
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. ERSİN KIRAL (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Karar verirken en uygun stratejiyi belirleme kazanımı sağlamak

Dersin İçeriği

Oyun Teorisine Giriş, Nash Dengesi, Mahkumlar Çıkmazı, Karma Stratejiler, Tam Rekabetçi Oyunlar, Sonlu Tekrarlı Oyunlar, Sonsuz Tekrarlı Oyunlar, Eksik Bilgili Oyunlar, Tam Bilgili Oyunlar, Statik ve Dinamik Oyunlar

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Oyun Teorisi Ensar Yılmaz

Notlar

Makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Oyun teorisi temel kavram ve teoremlerini açıklar.
ÖÇ02 Güncel oyun teorisi problemlerini değerlendirir
ÖÇ03 Sosyal bilimler alanında karşılaşılan uygun problemler için oyun modellemesi tasarlar.
ÖÇ04 Oyun modellerinin çözüm yöntemini bulur.
ÖÇ05 Çözümler için bir bilgisayar programı kullanır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ekonometrik bir problemi tespit edip bu probleme yeni bir çözüm önerir 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem Araştırması alanında güncel kavramları kullanarak yeni bilgiler geliştirir 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ekonometrik yöntemlerin diğer alan ve disiplinlere hangi amaçla ve nasıl uygulandığını açıklar
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sahip olduğu bilgileri kullanarak İktisat, İşletme ve diğer sosyal bilimlerde yer alan problemlere özgün çözümler getirir 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Karşılaşılan problemi çözmek üzere matematik, istatistik ve ekonometri bilgisi kullanarak yeni bir model oluşturur 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Modeli tahmin etmek için en uygun yöntemden elde ettiği sonuçları yorumlar 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Problemlere çözüm önerileri geliştirmek üzere kavramsal düzeyde analiz yapar 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Amaca uygun bir şekilde veri toplar 4
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanarak elde ettiği bilgileri sentezler 4
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Analiz sonuçlarını uygun bir şekilde sunar 5
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bulgularını Türkçe veya yabancı bir dilde yüksek lisans tezine ya da mesleki bir rapora dönüştürür 2
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Karşılaştığı problemleri çözmek üzere güncel yaklaşım ve yöntemleri araştırıp yeni çözümler önerir 2
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ekonometrik ve istatistiki yöntemleri kullanarak uzun vadeli plan ve stratejiler geliştirir 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir problemi çözmek üzere Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem ile ilgili bilgileri kullanarak bireysel çalışma yapar 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Ekip içinde sorumluluk alarak liderlik yapar
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izleyerek kendini sürekli yeniler 5
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir örgüt/kurum için vizyon, amaç ve hedef belirlemek amacıyla alanında öğrendiği bilgileri kullanır 3
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem ile ilgili bir paket program kullanır veya yeni bir bilgisayar kodu yazar
PÖÇ19 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde yorumlar/kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri uygular 5
PÖÇ21 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Güncel konuları takip ederek iktisadi ve sosyal olaylara ilişkin verileri yorumlar 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş Kaynaklardan ilgili bölümlerin gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
2 Nash dengesi: teori Kaynaklardan ilgili bölümlerin gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
3 Nash dengesi: Gösterimler Kaynaklardan ilgili bölümlerin gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
4 Karma stratejili denge Kaynaklardan ilgili bölümlerin gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
5 Mükemmel Bilgiyle Kapsamlı Oyunlar (I): Teori Kaynaklardan ilgili bölümlerin gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 Mükemmel Bilgiyle Kapsamlı Oyunlar (II): gösterimler Kaynaklardan ilgili bölümlerin gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
7 Mükemmel bilgiyle kapsamlı oyunlar: uzantılar ve tartışma Kaynaklardan ilgili bölümlerin gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
8 Ara Sınav Kaynaklardan ilgili bölümlerin gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Bayesyen oyunlar Kaynaklardan ilgili bölümlerin gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 Mükemmel bilgiyle kapsamlı oyunlar Kaynaklardan ilgili bölümlerin gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 Tam rekabetçi oyunlar ve maksimizazyon Kaynaklardan ilgili bölümlerin gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 Tekrarlı oyunlar: Mahkum çıkmazı Kaynaklardan ilgili bölümlerin gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
13 Sonsuz tekrarlı oyunlar Kaynaklardan ilgili bölümlerin gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
14 Sonsuz tekrarlı oyunlarda Nash dengesi Kaynaklardan ilgili bölümlerin gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
15 Sonlu tekrarlı oyunlar Kaynaklardan ilgili bölümlerin gözden geçirilmesi Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Kaynaklardan ilgili bölümlerin gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Kaynaklardan ilgili bölümlerin gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 8 112
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 4 8
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 212
Toplam İş Yükü / 25 (s) 8,48
AKTS 8 AKTS

Güncelleme Zamanı: 08.05.2024 11:17