Genel Bilgi
Kod | PFS800 |
Ad | Seminer (Z) |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Seminer |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NESLİHAN COŞKUN KARADAĞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. NESLİHAN COŞKUN KARADAĞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ZUHAL ERGEN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. NESLİHAN COŞKUN KARADAĞ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. VOLKAN YURDADOĞ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. HAŞİM AKÇA (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. VOLKAN YURDADOĞ (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi İSMAİL GÜNEŞ (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. ZUHAL ERGEN (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Dr. Öğr. Üyesi İSMAİL GÜNEŞ (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. HAŞİM AKÇA (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. SONER YAKAR (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. SONER YAKAR (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders doktora öğrencilerinin, tez konuları ile ilgili güncel ve eğitim öğretim sürecine katkı sağlayacak bir çalışmayı, bilimsel araştırma yöntemlerine uygun olacak şekilde hazırlayarak buna ek olarak topluluk önünde anlatabilme, tartışabilme ve iletişim yeteneğini geliştirmeyi amaçlamaktadır.
Dersin İçeriği
Seminer dersi program kapsamında, belirli bir konuyu veya problemi tanımlama, veri toplama, verileri analiz edip tartışma ve varılan sonuçların önerilen bilimsel yazım kurallarına uygun biçimde bir rapor olarak sunma amacına yöneliktir
Dersin Ön Koşulu
Bu dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Seminer konusu hakkında temel kaynaklar
Notlar
Seminer konusu hakkında temel kaynaklar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilgilerini, aynı veya farklı bir alanda uzmanlık düzeyine taşımak ve geliştirmek |
ÖÇ02 | Farklı disiplinlerden gelen bilgileri bütünleştirebilmek |
ÖÇ03 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenilemek |
ÖÇ04 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilmek |
ÖÇ05 | Alanı ile ilgili konularda uygulama planları geliştirebilmek ve sonuçlarını kalite süreci çerçevesinde değerlendirebilmek |
ÖÇ06 | Alanı ile ilgili çalışmaları, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek yürütebilmek |
ÖÇ07 | İleri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek |
ÖÇ08 | Sosyal olaylara duyarlı ve gerektiğinde eleştirel bakış açısına sahip olabilmek |
ÖÇ09 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek |
ÖÇ10 | Öğrendiklerini araştırma raporu yazımına aktarabilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanla ilgili temel kavramsal bilgileri, teori ve uygulama arasındaki ilişkiyi de kapsayacak şekilde açıklayabilir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Maliye alanında karşılaşılan sorunları alanından ve farklı disiplinlerden elde ettiği bilgilerle sentezleyerek sonuçlarını değerlendirebilir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Vergilendirme süreciyle ilgili sahip olduğu teorik ve hukuki bilgileri kullanarak, vergi sistemlerinin işleyişini ve farklı vergi sistemlerini açıklayabilir | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomik ve mali sorunlara karşı uygulanabilecek politika önerilerini maliye politikası(gelir, harcama ve borçlanma) bağlamında açıklar. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı İle ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder. | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Maliye alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürüterek yayımlayabilir. | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanına dair temel kuramlara ilişkin bilgilerden yola çıkarak akademik kurallara uygun eserler hazırlayabilir. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bir projede yürütücü yada katılımcı olarak uygun sorumluluklar yüklenir. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Küreselleşme sürecinde kamu kesiminin iktisadi hayattaki rolü ve uluslararası mali problemlere karşı çözüm önerileri geliştirebilir. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kamu ve özel sektörün ihtiyaç duyduğu uzman ve araştırmacılarda olması gereken maliye teorisi, mali hukuk, mali iktisat, bütçe ve mali planlama ilgili sorunlara çözüm önerileri getirebilir. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çalışma yaptığı alanla ilgili örgüt/kurum için vizyon ve hedef belirler. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Maliye alanındaki güncel gelişmeleri ve hazırladığı çalışmaları, alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | 4 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili en az bir yabancı dili etkin şekilde kullanma ve yabancı literatürü takip etme beceresine sahip olur. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması sürecinde bilimsel ve etik değerlere uygun davranır. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Konu seçimi | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
3 | Konu seçimi 2 | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
4 | Bilimsel araştırma yöntemleri | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Bilimsel araştırma yöntemleri 2 | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Bilimsel araştırma yöntemleri 3 | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
7 | Bilimsel araştırma yöntemleri 4 | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Makale yazım teknikleri | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
9 | Makale yazım teknikleri 2 | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
10 | Makale yazım teknikleri 3 | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Makale yazım teknikleri 4 | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Sunum teknikleri | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Sunum teknikleri 2 | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
14 | Sunum teknikleri 3 | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Sunum teknikleri 4 | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Genel konu tekrarı | geleneksel öğrenme metodları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık çaliıması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 0 | 0 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 50 | 50 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 50 | 50 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 212 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8,48 | ||
AKTS | 8 AKTS |