PFS800 Seminer (Z)

8 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod PFS800
Ad Seminer (Z)
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 8 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Seminer
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. NESLİHAN COŞKUN KARADAĞ
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. NESLİHAN COŞKUN KARADAĞ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ZUHAL ERGEN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. NESLİHAN COŞKUN KARADAĞ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. VOLKAN YURDADOĞ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. HAŞİM AKÇA (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. VOLKAN YURDADOĞ (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi İSMAİL GÜNEŞ (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ZUHAL ERGEN (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi İSMAİL GÜNEŞ (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. HAŞİM AKÇA (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. SONER YAKAR (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. SONER YAKAR (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu ders doktora öğrencilerinin, tez konuları ile ilgili güncel ve eğitim öğretim sürecine katkı sağlayacak bir çalışmayı, bilimsel araştırma yöntemlerine uygun olacak şekilde hazırlayarak buna ek olarak topluluk önünde anlatabilme, tartışabilme ve iletişim yeteneğini geliştirmeyi amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Seminer dersi program kapsamında, belirli bir konuyu veya problemi tanımlama, veri toplama, verileri analiz edip tartışma ve varılan sonuçların önerilen bilimsel yazım kurallarına uygun biçimde bir rapor olarak sunma amacına yöneliktir

Dersin Ön Koşulu

Bu dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Seminer konusu hakkında temel kaynaklar

Notlar

Seminer konusu hakkında temel kaynaklar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bilgilerini, aynı veya farklı bir alanda uzmanlık düzeyine taşımak ve geliştirmek
ÖÇ02 Farklı disiplinlerden gelen bilgileri bütünleştirebilmek
ÖÇ03 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenilemek
ÖÇ04 Alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilmek
ÖÇ05 Alanı ile ilgili konularda uygulama planları geliştirebilmek ve sonuçlarını kalite süreci çerçevesinde değerlendirebilmek
ÖÇ06 Alanı ile ilgili çalışmaları, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek yürütebilmek
ÖÇ07 İleri düzey çalışmaları bağımsız olarak yürütebilmek
ÖÇ08 Sosyal olaylara duyarlı ve gerektiğinde eleştirel bakış açısına sahip olabilmek
ÖÇ09 Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilmek
ÖÇ10 Öğrendiklerini araştırma raporu yazımına aktarabilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanla ilgili temel kavramsal bilgileri, teori ve uygulama arasındaki ilişkiyi de kapsayacak şekilde açıklayabilir. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Maliye alanında karşılaşılan sorunları alanından ve farklı disiplinlerden elde ettiği bilgilerle sentezleyerek sonuçlarını değerlendirebilir. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Vergilendirme süreciyle ilgili sahip olduğu teorik ve hukuki bilgileri kullanarak, vergi sistemlerinin işleyişini ve farklı vergi sistemlerini açıklayabilir
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ekonomik ve mali sorunlara karşı uygulanabilecek politika önerilerini maliye politikası(gelir, harcama ve borçlanma) bağlamında açıklar. 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı İle ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder. 5
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Maliye alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürüterek yayımlayabilir. 2
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanına dair temel kuramlara ilişkin bilgilerden yola çıkarak akademik kurallara uygun eserler hazırlayabilir. 3
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili bir projede yürütücü yada katılımcı olarak uygun sorumluluklar yüklenir. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Küreselleşme sürecinde kamu kesiminin iktisadi hayattaki rolü ve uluslararası mali problemlere karşı çözüm önerileri geliştirebilir. 2
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kamu ve özel sektörün ihtiyaç duyduğu uzman ve araştırmacılarda olması gereken maliye teorisi, mali hukuk, mali iktisat, bütçe ve mali planlama ilgili sorunlara çözüm önerileri getirebilir. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çalışma yaptığı alanla ilgili örgüt/kurum için vizyon ve hedef belirler. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Maliye alanındaki güncel gelişmeleri ve hazırladığı çalışmaları, alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir. 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanı ile ilgili en az bir yabancı dili etkin şekilde kullanma ve yabancı literatürü takip etme beceresine sahip olur. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması sürecinde bilimsel ve etik değerlere uygun davranır. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Konu seçimi geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
3 Konu seçimi 2 geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Bireysel Çalışma
4 Bilimsel araştırma yöntemleri geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Bilimsel araştırma yöntemleri 2 geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Bilimsel araştırma yöntemleri 3 geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
7 Bilimsel araştırma yöntemleri 4 geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Makale yazım teknikleri geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
9 Makale yazım teknikleri 2 geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
10 Makale yazım teknikleri 3 geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 Makale yazım teknikleri 4 geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 Sunum teknikleri geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Sunum teknikleri 2 geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
14 Sunum teknikleri 3 geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Sunum teknikleri 4 geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Genel konu tekrarı geleneksel öğrenme metodları Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık çaliıması Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 0 0
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 8 112
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 50 50
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 50 50
Toplam İş Yükü (Saat) 212
Toplam İş Yükü / 25 (s) 8,48
AKTS 8 AKTS

Güncelleme Zamanı: 08.05.2024 11:28