Genel Bilgi
Kod | PF820 |
Ad | Küresel Kamu Maliyesi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 8 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MELEK AKDOĞAN GEDİK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. MELEK AKDOĞAN GEDİK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı küresel ekonomideki mali gelişmelerin analizini yapmaktır
Dersin İçeriği
Bu derste küreselleşme süreci ile kamu maliyesi içinde yer alan yeni kavram ve gelişmelerin takibi ve analizi yapılmaktadır
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yok
Kaynaklar
Kaul, I., I. Grunberg ve M. A. Stern (der.) (1999). Global Public Goods: International Cooperation in the 21st Century. New York ve Oxford: Oxford University Press. Erdoğdu, M. M. (2006). Küresel Kolektif Varlıklar, Finansman Problemleri ve Düzeltici Vergileme Temelli Çözüm Yolları. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Cilt: XXI, No. 1, ss. 269-295. Kaul, I. ve P. Conceiçao (der.) (2006). The New Public Finance: Responding to Global Challenges. New York ve Oxford: Oxford University Press. Stiglitz, J. (2006). Making Globalization Work. New York: W. W. Norton Company.Kaul, I., I. Grunberg ve M. A. Stern (der.) (1999). Global Public Goods: International Cooperation in the 21st Century. New York ve Oxford: Oxford University Press. Erdoğdu, M. M. (2006). Küresel Kolektif Varlıklar, Finansman Problemleri ve Düzeltici Vergileme Temelli Çözüm Yolları. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Cilt: XXI, No. 1, ss. 269-295. Kaul, I. ve P. Conceiçao (der.) (2006). The New Public Finance: Responding to Global Challenges. New York ve Oxford: Oxford University Press. Stiglitz, J. (2006). Making Globalization Work. New York: W. W. Norton Company.Kaul, I., I. Grunberg ve M. A. Stern (der.) (1999). Global Public Goods: International Cooperation in the 21st Century. New York ve Oxford: Oxford University Press. Erdoğdu, M. M. (2006). Küresel Kolektif Varlıklar, Finansman Problemleri ve Düzeltici Vergileme Temelli Çözüm Yolları. Marmara Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dergisi. Cilt: XXI, No. 1, ss. 269-295. Kaul, I. ve P. Conceiçao (der.) (2006).
Notlar
The New Public Finance: Responding to Global Challenges. New York ve Oxford: Oxford University Press. Stiglitz, J. (2006). Making Globalization Work. New York: W. W. Norton Company.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Küreselleşmenin ne olup ne olmadığını açıklar; niteliği ve evrelerini tanımlar; süreci hızlandıran ve ona biçim veren kurumları ayırt eder |
ÖÇ02 | Küreselleşen dünya ülkelerinde kamu kesiminin niteliğini gözlemler |
ÖÇ03 | Küreselleşmeyle birlikte değişen kamu kesimi araç ve amaçlarını kavrar |
ÖÇ04 | Uluslararası kamusal mallara ilişkin sorunları çözümler |
ÖÇ05 | Küreselleşmenin kamu gelir ve gider yapısındaki etkisini ölçer |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanla ilgili temel kavramsal bilgileri, teori ve uygulama arasındaki ilişkiyi de kapsayacak şekilde açıklayabilir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Maliye alanında karşılaşılan sorunları alanından ve farklı disiplinlerden elde ettiği bilgilerle sentezleyerek sonuçlarını değerlendirebilir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Vergilendirme süreciyle ilgili sahip olduğu teorik ve hukuki bilgileri kullanarak, vergi sistemlerinin işleyişini ve farklı vergi sistemlerini açıklayabilir | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonomik ve mali sorunlara karşı uygulanabilecek politika önerilerini maliye politikası(gelir, harcama ve borçlanma) bağlamında açıklar. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı İle ilgili ulusal ve uluslararası yayınları takip eder. | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Maliye alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürüterek yayımlayabilir. | 3 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanına dair temel kuramlara ilişkin bilgilerden yola çıkarak akademik kurallara uygun eserler hazırlayabilir. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bir projede yürütücü yada katılımcı olarak uygun sorumluluklar yüklenir. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Küreselleşme sürecinde kamu kesiminin iktisadi hayattaki rolü ve uluslararası mali problemlere karşı çözüm önerileri geliştirebilir. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Kamu ve özel sektörün ihtiyaç duyduğu uzman ve araştırmacılarda olması gereken maliye teorisi, mali hukuk, mali iktisat, bütçe ve mali planlama ilgili sorunlara çözüm önerileri getirebilir. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çalışma yaptığı alanla ilgili örgüt/kurum için vizyon ve hedef belirler. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Maliye alanındaki güncel gelişmeleri ve hazırladığı çalışmaları, alanındaki ve alanı dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarabilir. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanı ile ilgili en az bir yabancı dili etkin şekilde kullanma ve yabancı literatürü takip etme beceresine sahip olur. | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanla ilgili bilgi ve birikimlerin oluşturulması sürecinde bilimsel ve etik değerlere uygun davranır. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | “Küreselleşme” Kavramı, Niteliği ve Evreleri | Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Küreselleşme Sürecini Hızlandıran ve Ona Biçim Veren Kurumlar | Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Küreselleşme Sürecinde Ulus Devletlerin Ekonomideki Rollerindeki Değişimler | Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Küresel Kolektif Varlık ve Hizmetlerin Özgün Nitelikleri | Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Küresel Kolektif Varlık ve Hizmetlerin Tasnifi: Küresel Saf Kolektif Hizmetler | Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Küresel Kolektif Varlık ve Hizmetlerin Tasnifi: Yarı Kolektif Hizmetler | Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Küresel Kolektif Varlık ve Hizmetlerin Tasnifi: Küresel Erdemli Hizmetler ve Küresel Ortak Havuz Varlıkları | Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | Küresel Kolektif Varlık ve Hizmetlerin Arzına İlişkin Ortak Karar Alma Problemleri | Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Küresel Kararların Alınmasında Meşruiyet Problemi | Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Küresel Öncelikleri Belirleme Zorluğu; Etkin Bir Yaptırım Mekanizmasından Yoksunluk | Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Küresel Vergi Rekabeti | Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Küresel Kolektif Varlık ve Hizmetlerin Finansman Problemleri: “Bedavacı Problemi” ve Algı Yanılsamaları | Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Küresel Kolektif Varlık ve Hizmetlerin Mevcut Finansman Kaynakları | Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Gelecekte Uygulanabilecek Olası Finansman Kaynakları | Belirtilen kitapların,makalelerin ilgili bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarı Yıl Sonu Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarı Yıl Sonu Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 8 | 112 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 4 | 8 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 212 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8,48 | ||
AKTS | 8 AKTS |