MIM138 Mimari Proje II

8 AKTS - 6-2 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 7 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MIM138
Ad Mimari Proje II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 6-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 8 AKTS
Yerel Kredi 7 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. ÖZLEM ŞENYİĞİT SARIKAYA
Dersin Öğretim Elemanı (A Grubu) ()


Dersin Amacı / Hedefi

Mimari tasarım sürecinde; gerekli bilgiyi toplama, birleştirme, değerlendirme, geliştirme. Mekansal ve işlevsel organizasyonları okuyabilme-yapabilme. Sınırlı ölçüde teknolojik problemlerin çözümü. Tasarımda üç boyutlu düşünebilme yeteneğinin geliştirilmesi.

Dersin İçeriği

Çevresel etmenler, fiziksel analizler içeren, kullanıcı gereksinmeleri ve estetik değerler bağlamında bir proje tasarımı.

Dersin Ön Koşulu

Var - Mimari Proje 1

Kaynaklar

Haftalık Program PPS Sunumlar

Notlar

Ernst NEUFERT, Neufert - Yapı Tasarımı, beta yayınevi


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Konu ile ilgili örneklerin eskizlerle analiz eder
ÖÇ02 İhtiyaç programı, fonksiyon şeması, eleman analizleri yapar
ÖÇ03 Küçük ölçekli leke etütleri ve maketler yapar
ÖÇ04 Yapıya ve çevresine estetik değer kazandırmak için uygulamalar yapar
ÖÇ05 Geliştirilen projenin uygun çizimler ve maket ile sunumunu yapar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarım fikrini uygun yöntemlerle ifade amacıyla mimari teknik çizim ve sunumda, dijital teknolojileri, üç boyutlu modelleri, uygun yöntemlerle kullanır. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yerel, bölgesel ve küresel çerçevede Mimarlık örneklerinin tarihsel ve kültürel süreçler içinde değişimini ve gelişimini anlar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çevresel sistemlerin tasarımında aydınlatma, akustik, yalıtım, iklimlendirme ve enerji kullanımı konularının temel ilkelerine dayanarak çözümler üretir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Düşey ve yatay sirkülasyon elemanları, tesisat, altyapı, iletişim, güvenlik ve yangın sistemlerinden oluşan servis sitemlerinin temel ilkelerini açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişimi ve taşıyıcı sistem uygulamalarına ait bilgiyi, strüktürün düşey ve yanal yükler karşısında davranış ilkelerine dayanarak strüktür sisteminin seçiminde kullanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yapı elemanları, yapı bileşenleri ve yapı malzemelerinin özelliklerine dayanarak tasarımda bir araya gelişlerinin temel ilkelerini açıklar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tasarımda işlev biçim ilişkisinde, çevre, insan, kültür gibi unsurlara ait tasarım bilgisini eleştirel ve yenilikçi bakış açısıyla değerlendirerek bina, iç mekan, yapı yakın çevresi ve kentsel tasarım düzeyinde yorumlar. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sürdürülebilirliğin mimari tasarım kararlarında doğal ve kültürel açıdan önemli bina ve alanları da kapsayan yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasında ilkeleri kullanır.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi eskiz aşamasından uygulama projesi aşamasına kadar (strüktürel ve çevresel sistemler, güvenlik, bölücü sistemler, yönetmelikler vb.) geliştirir.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mimarlık alanında veri araçlarına, örnek uygulamalara, veri toplama yöntemlerine, değerlendirmelere, tanımlara, karşılaştırmalara dayanarak ürettiği tasarım bilgisini kullanır. 5
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarihi çevrenin karakteristiğine uygun olarak, tarihi yapıları ve anıtları belgeleme çalışmalarını ve restorasyon projelerini gerekli tekniklerle hazırlar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimarlık alanı ile ilgili bireysel olarak planını, teknik şartnamesini ve projesini hazırladığı bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alarak , sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayarak yönetir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yapı üretim sürecinde; yapı metrajı, yapı maliyeti tahmini ve iş programı ile birlikte yapı maliyetinin hazırlanması konusunda, mesleki çalışmalar-uygulamalar yapılırken tarafların menfaatlerini koruyabilecek belgeler hazırlar (İhale, sözleşme vb.).
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme motivasyonuyla mesleki, kültürel ve sanatsal gelişimi bağlamında, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, bilgiye ulaşmak için ilgili veri tabanlarını kullanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimarlık ile ilgili toplumsal bilinç temelinde tasarım verilerini sürdürülebilirlik amacıyla kullanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mimarlık alanıyla ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma, mimarlık ile ilgili seminer ve toplantıları izleme, düzenleme, proje hazırlama ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurtdışı kaynaklı yayınları takip etme konusunda yetkindir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimarlıkta etik değerleri anlama konusunda, toplum yararına, tarihe ve kültüre saygılı, doğaya karşı mesleki ve insani bakımdan sorumluluklarını bilerek tasarım yapar.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimari tasarım ve planlama süreçlerinde insani, toplumsal, çevresel koşulların etkisini gözeterek topladığı veriyi sentezler.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişimde stajın rolünü/işveren ve stajyerin hak ve sorumluluklarını kabul eder.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Konunun Verilmesi ve Konuyla ilgili Sunum Proje Konusuna ilişkin önerilerin geliştirilmesi-Arazi Önerilerinin Değerlendirilmesi-Yapılan Araştırmaların Yorumlanması 1 Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Proje Konusuna ilişkin önerilerin geliştirilmesi -Arazi Önerilerinin Değerlendirilmesi-Yapılan Araştırmaların Yorumlanması. Proje Konusuna ilişkin önerilerin geliştirilmesi -Arazi Önerilerinin Değerlendirilmesi-Yapılan Araştırmaların Yorumlanması- Arazi Etüdü 2 Araştırma dosyasının hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
3 Proje Konusuna ilişkin önerilerin geliştirilmesi – Konsept Fikir Geliştirme- Arazi Etüdü- Leke Çalışması Proje Konusuna ilişkin önerilerin geliştirilmesi – Konsept Fikir Geliştirme- Leke Çalışması 3 Eskiz Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
4 Proje Konusuna ilişkin önerilerin geliştirilmesi – Konsept Fikir Geliştirme- Leke Çalışması-Yerleşim kararlarının alınması 4 KONSEPT JÜRİSİ Eskiz Çalışması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
5 Projenin Geliştirilmesi – Vaziyet Planının Geliştirilmesi/3 Boyutlu çalışmalar Projenin Geliştirilmesi – Vaziyet Planının Geliştirilmesi/3 Boyutlu çalışmalar 5 Eskiz, Ölçekli Çizimler, Çalışma Maketi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
6 Projenin Geliştirilmesi – Vaziyet Planı- Plan-Kesitler-Görünüş ve 3 Boyutlu çalışmalar Projenin Geliştirilmesi – Plan-Kesitler-Görünüş ve 3 Boyutlu çalışmalar 6 Eskiz, Ölçekli Çizimler, Çalışma Maketi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
7 Projenin Geliştirilmesi – Plan-Kesitler-Görünüş ve 3 Boyutlu çalışmalar Projenin Geliştirilmesi – Plan-Kesitler-Görünüş ve 3 Boyutlu çalışmalar 7 Eskiz, Ölçekli Çizimler, Çalışma Maketi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
8 1. ARA JÜRİ Mimari Proje - Jüri Sunum Paftası Hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Jüri Değerlendirmesi
9 Projenin Geliştirilmesi –Plan-Kesitler-Görünüş ve 3 Boyutlu çalışmalar 8 Ölçekli Çizimler, Çalışma Maketi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
10 Projenin Geliştirilmesi –Plan-Kesitler-Görünüş ve 3 Boyutlu çalışmalar 9 Ölçekli Çizimler, Çalışma Maketi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
11 Projenin Geliştirilmesi –Plan-Kesitler-Görünüş ve 3 Boyutlu çalışmalar 10 Ölçekli Çizimler, Çalışma Maketi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
12 Projenin Geliştirilmesi –Plan-Kesitler-Görünüş ve 3 Boyutlu çalışmalar 11 Ölçekli Çizimler, Çalışma Maketi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
13 Projenin Geliştirilmesi –Plan-Kesitler-Görünüş ve 3 Boyutlu çalışmalar 12 Ölçekli Çizimler, Çalışma Maketi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
14 Projenin Geliştirilmesi –Plan-Kesitler-Görünüş ve 3 Boyutlu çalışmalar 13 Ölçekli Çizimler, Çalışma Maketi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
15 Projenin Geliştirilmesi –Plan-Kesitler-Görünüş ve 3 Boyutlu çalışmalar 14 Ölçekli Çizimler, Çalışma Maketi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Bireysel Çalışma
16 FİNAL JÜRİSİ Mimari Proje - Jüri Sunum Paftası Hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Jüri Değerlendirmesi
17 FİNAL JÜRİ DEĞERLENDİRMESİ Mimari Proje - Jüri Sunum Paftası Hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Jüri Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 28 3 84
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 28 2 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 28 2 56
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 2 1 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 199
Toplam İş Yükü / 25 (s) 7,96
AKTS 8 AKTS

Güncelleme Zamanı: 26.07.2024 02:00