MIM229 Maket Yapım Teknikleri

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MIM229
Ad Maket Yapım Teknikleri
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. ALTAY ÇOLAK
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. ALTAY ÇOLAK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Mimari bir ürünün 3 boyutlu anlatımı aşamasında; farklı malzeme, yöntem ve tekniklerle sunum zenginliğini artırırken, yeni tasarımlar kurgulamak.

Dersin İçeriği

Mimari bir ürünün 3 boyutlu anlatımı aşamasında; maket yapımı, farklı maket sunum ve teknikleri konularında öğrenci bilgilendirilir ve uygulamaları yapılır. Maket sunum yöntem ve tekniklerinin teorik bilgi altyapısı oluşturulduktan sonra, seçilen bir mimari yapının maketi üzerinde farklı yöntem ve teknikler sınanır. Seçilen mimari ürünün, maket yapım sürecinde; proje analizi, malzeme seçimi, topografya analizi ve arazi maketi, iç mekan, merdiven, çatı, kapı, pencere vb yapı elemanlarının ifade edilmesi, çeşitli malzeme ve el aletlerinin kullanımı bireysel ya da grup çalışmalarla uygulaması yapılır.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Haftalık Program PPS Sunumlar

Notlar

1. AKGÜN, m., Mimari maketler, Birsen Yayınevi, 2004. 2. HACIHASANOĞLU, O., Mimari Maket Yapım Teknikleri, İ. T. Ü. Mimarlık Fakültesi, 1992.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Üç boyutlu anlatımda teknik bilgiyle, el becerisini geliştirme, tasarımı 3. boyutta estetik düşünceyle buluşturma ve entelektüel bir sunum hazırlar
ÖÇ02 Tasarımın her aşamasında üç boyutlu hayal gücünü kullanır ve tasarımın temel ilkelerini üç boyutlu yorumlar
ÖÇ03 Farklı maket yapım tekniklerini, değişik malzeme ve kendine özgü sunumlarla ortaya koyarken, tasarım sürecinin her aşamasını üç boyutlu biçimlerle ifade eder
ÖÇ04 Mimari tasarımda, iç ve dış mekanların kompozisyonunun donatılarıyla uyumu aşamasında üç boyutlu görsel algı oluşturur, farklı alternatifler üreterek doğru sonucun yorumlar ve özgün bir şekilde sunar
ÖÇ05 Farklı bilgiler içerisinden doğruyu, deneysel çalışmalarla analiz ve sentez edilerek seçer, sonuç ürünü doğru malzemelerle en iyi biçimde sunar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarım fikrini uygun yöntemlerle ifade amacıyla mimari teknik çizim ve sunumda, dijital teknolojileri, üç boyutlu modelleri, uygun yöntemlerle kullanır. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yerel, bölgesel ve küresel çerçevede Mimarlık örneklerinin tarihsel ve kültürel süreçler içinde değişimini ve gelişimini anlar.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çevresel sistemlerin tasarımında aydınlatma, akustik, yalıtım, iklimlendirme ve enerji kullanımı konularının temel ilkelerine dayanarak çözümler üretir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Düşey ve yatay sirkülasyon elemanları, tesisat, altyapı, iletişim, güvenlik ve yangın sistemlerinden oluşan servis sitemlerinin temel ilkelerini açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişimi ve taşıyıcı sistem uygulamalarına ait bilgiyi, strüktürün düşey ve yanal yükler karşısında davranış ilkelerine dayanarak strüktür sisteminin seçiminde kullanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yapı elemanları, yapı bileşenleri ve yapı malzemelerinin özelliklerine dayanarak tasarımda bir araya gelişlerinin temel ilkelerini açıklar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tasarımda işlev biçim ilişkisinde, çevre, insan, kültür gibi unsurlara ait tasarım bilgisini eleştirel ve yenilikçi bakış açısıyla değerlendirerek bina, iç mekan, yapı yakın çevresi ve kentsel tasarım düzeyinde yorumlar. 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sürdürülebilirliğin mimari tasarım kararlarında doğal ve kültürel açıdan önemli bina ve alanları da kapsayan yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasında ilkeleri kullanır.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi eskiz aşamasından uygulama projesi aşamasına kadar (strüktürel ve çevresel sistemler, güvenlik, bölücü sistemler, yönetmelikler vb.) geliştirir.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mimarlık alanında veri araçlarına, örnek uygulamalara, veri toplama yöntemlerine, değerlendirmelere, tanımlara, karşılaştırmalara dayanarak ürettiği tasarım bilgisini kullanır.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarihi çevrenin karakteristiğine uygun olarak, tarihi yapıları ve anıtları belgeleme çalışmalarını ve restorasyon projelerini gerekli tekniklerle hazırlar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimarlık alanı ile ilgili bireysel olarak planını, teknik şartnamesini ve projesini hazırladığı bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alarak , sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayarak yönetir. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yapı üretim sürecinde; yapı metrajı, yapı maliyeti tahmini ve iş programı ile birlikte yapı maliyetinin hazırlanması konusunda, mesleki çalışmalar-uygulamalar yapılırken tarafların menfaatlerini koruyabilecek belgeler hazırlar (İhale, sözleşme vb.).
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme motivasyonuyla mesleki, kültürel ve sanatsal gelişimi bağlamında, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, bilgiye ulaşmak için ilgili veri tabanlarını kullanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimarlık ile ilgili toplumsal bilinç temelinde tasarım verilerini sürdürülebilirlik amacıyla kullanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mimarlık alanıyla ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma, mimarlık ile ilgili seminer ve toplantıları izleme, düzenleme, proje hazırlama ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurtdışı kaynaklı yayınları takip etme konusunda yetkindir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimarlıkta etik değerleri anlama konusunda, toplum yararına, tarihe ve kültüre saygılı, doğaya karşı mesleki ve insani bakımdan sorumluluklarını bilerek tasarım yapar.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimari tasarım ve planlama süreçlerinde insani, toplumsal, çevresel koşulların etkisini gözeterek topladığı veriyi sentezler.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişimde stajın rolünü/işveren ve stajyerin hak ve sorumluluklarını kabul eder.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 DERS İÇERİĞİ HAKKINDA GENEL BİLGİ Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 MAKET NEDİR - NEDEN MAKET YAPILIR Literatür Tarama, konuya uygun örnekler bulmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
3 MAKETİN TARİHİ Literatür Tarama, konuya uygun örnekler bulmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
4 MAKET KULLANIM ALANLARI 1 Literatür Tarama, konuya uygun örnekler bulmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
5 MAKET KULLANIM ALANLARI 2 Literatür Tarama, konuya uygun örnekler bulmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
6 MAKET TÜRLERİ Literatür Tarama, konuya uygun örnekler bulmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
7 HAREKETLİ VE TARİHİ ESER MAKETLERİ NEDEN MİMARİ MAKETİ Literatür Tarama, konuya uygun örnekler bulmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav Konuların genel tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 ARASINAV SUNUMLARI Ara sınavda teslimi yapılan ödevin özgün ve yaratıcı bir şekilde sunuma hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
10 MALZEME VE MAKET YAPIM 1 Literatür Tarama, konuya uygun örnekler bulmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
11 MALZEME VE MAKET YAPIM 2 Literatür Tarama, konuya uygun örnekler bulmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
12 MİMARİ MAKET ÇEŞİTLERİ Literatür Tarama, konuya uygun örnekler bulmak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
13 SONUÇ Geçmiş konuların analizi ve sentezi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
14 FİNAL SUNUMLARI 1 Finalde teslimi yapılacak ödevin özgün ve yaratıcı bir şekilde sunuma hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
15 FİNAL SUNUMLARI 2 Finalde teslimi yapılacak ödevin özgün ve yaratıcı bir şekilde sunuma hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Konuların genel tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Konuların genel tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 08.05.2024 12:01