Genel Bilgi
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı, belirlenen mimari proje konusu bağlamında, tasarımla ilgili araştırma yapabilme, fiziksel çevre analizi ile elde edilen bilgilerin değerlendirilmesi, tasarlanan projenin 2 ve 3 boyutlu çizimleri ile sunum paftalarını hazırlayabilme bilgi ve becerilerinin kazandırılmasıdır.
Dersin İçeriği
Dersin kapsamında, mimari projelerin incelenmesi, arazi analizi, fiziksel çevre verilerinin analizi, taşıyıcı sistem çözümleri, tasarlanan projenin pafta, maket veya dijital ortamda sunulması ile ilgi konular hakkında bilgilere yer verilmektedir.
Dersin Ön Koşulu
Mimari Proje 3
Kaynaklar
Mimarlık konulu basılı ve dijital bütün yayınlar, Mimari projeler
Notlar
Proje bilgi föyleri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Proje arazisini analiz eder, fiziksel çevre etkenleri açısından inceler |
ÖÇ02 | Bir konu hakkında mimari araştırmalar yapar |
ÖÇ03 | Tasarımı doğrultusunda farklı ölçeklerde maket yapar, sunum paftaları hazırlar |
ÖÇ04 | Tasarıma uygun olarak, malzeme, doku, renk ve taşıyıcı sistem önerileri geliştirir. |
ÖÇ05 | İşleve bağlı olarak ihtiyaç programını yorumlar, mekan çözüm önerileri sunar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım fikrini uygun yöntemlerle ifade amacıyla mimari teknik çizim ve sunumda, dijital teknolojileri, üç boyutlu modelleri, uygun yöntemlerle kullanır. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yerel, bölgesel ve küresel çerçevede Mimarlık örneklerinin tarihsel ve kültürel süreçler içinde değişimini ve gelişimini anlar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çevresel sistemlerin tasarımında aydınlatma, akustik, yalıtım, iklimlendirme ve enerji kullanımı konularının temel ilkelerine dayanarak çözümler üretir. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Düşey ve yatay sirkülasyon elemanları, tesisat, altyapı, iletişim, güvenlik ve yangın sistemlerinden oluşan servis sitemlerinin temel ilkelerini açıklar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişimi ve taşıyıcı sistem uygulamalarına ait bilgiyi, strüktürün düşey ve yanal yükler karşısında davranış ilkelerine dayanarak strüktür sisteminin seçiminde kullanır. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yapı elemanları, yapı bileşenleri ve yapı malzemelerinin özelliklerine dayanarak tasarımda bir araya gelişlerinin temel ilkelerini açıklar. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tasarımda işlev biçim ilişkisinde, çevre, insan, kültür gibi unsurlara ait tasarım bilgisini eleştirel ve yenilikçi bakış açısıyla değerlendirerek bina, iç mekan, yapı yakın çevresi ve kentsel tasarım düzeyinde yorumlar. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sürdürülebilirliğin mimari tasarım kararlarında doğal ve kültürel açıdan önemli bina ve alanları da kapsayan yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasında ilkeleri kullanır. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi eskiz aşamasından uygulama projesi aşamasına kadar (strüktürel ve çevresel sistemler, güvenlik, bölücü sistemler, yönetmelikler vb.) geliştirir. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mimarlık alanında veri araçlarına, örnek uygulamalara, veri toplama yöntemlerine, değerlendirmelere, tanımlara, karşılaştırmalara dayanarak ürettiği tasarım bilgisini kullanır. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tarihi çevrenin karakteristiğine uygun olarak, tarihi yapıları ve anıtları belgeleme çalışmalarını ve restorasyon projelerini gerekli tekniklerle hazırlar. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mimarlık alanı ile ilgili bireysel olarak planını, teknik şartnamesini ve projesini hazırladığı bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alarak , sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayarak yönetir. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Yapı üretim sürecinde; yapı metrajı, yapı maliyeti tahmini ve iş programı ile birlikte yapı maliyetinin hazırlanması konusunda, mesleki çalışmalar-uygulamalar yapılırken tarafların menfaatlerini koruyabilecek belgeler hazırlar (İhale, sözleşme vb.). | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenme motivasyonuyla mesleki, kültürel ve sanatsal gelişimi bağlamında, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, bilgiye ulaşmak için ilgili veri tabanlarını kullanır. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mimarlık ile ilgili toplumsal bilinç temelinde tasarım verilerini sürdürülebilirlik amacıyla kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mimarlık alanıyla ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma, mimarlık ile ilgili seminer ve toplantıları izleme, düzenleme, proje hazırlama ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurtdışı kaynaklı yayınları takip etme konusunda yetkindir. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mimarlıkta etik değerleri anlama konusunda, toplum yararına, tarihe ve kültüre saygılı, doğaya karşı mesleki ve insani bakımdan sorumluluklarını bilerek tasarım yapar. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Mimari tasarım ve planlama süreçlerinde insani, toplumsal, çevresel koşulların etkisini gözeterek topladığı veriyi sentezler. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimde stajın rolünü/işveren ve stajyerin hak ve sorumluluklarını kabul eder. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Konunun, Föyün ve Çalışma Alanının tanıtımı | Dersi tanıma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Fiziksel Çevre Analizi | Proje alanının analizi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Bireysel Çalışma |
3 | Fiziksel Çevre Analizi sonuçlarının değerlendirilmesi | Proje alanının analizi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
4 | Analizlerin ve Örnek Projelerin Sunulması | Konuyla ilgili araştırmalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
5 | Konsept Fikir Geliştirme, 1/500 Ölçekli Leke Çalışması ve Çalışma Maketi- Örnek Projelerin İncelenmesi | Konuyla ilgili araştırmalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
6 | Konsept Fikir Geliştirme, 1/500 Ölçekli Leke Çalışması ve Çalışma Maketi- Örnek Projelerin değerlendirilmesi | Konuyla ilgili araştırmalar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
7 | Konsept Fikir Geliştirme, 1/500 Ölçekli Leke Çalışması ve Çalışma Maketi- Örnek Projelerin analiz edilmesi | Konuyla ilgili araştırmalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
8 | Ara Jüri | Konuyla ilgili araştırmalar | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
9 | 1/200 Ölçekli Vaziyet Planı Geliştirmesi, Çalışma Maketi ve 3B Çalışmalarla sunumu- Örnek Projelerin İncelenmesi | Konuyla ilgili araştırmalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
10 | 1/200 Ölçekli Vaziyet Planı Geliştirmesi, Çalışma Maketi ve 3B Çalışmalarla sunumu- Örnek Projelerin değerlendirilmesi | Konuyla ilgili araştırmalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
11 | Proje geliştirilmesi_1/200 Ölçekli Vaziyet Planı, 1/100 Plan-Kesit-Görünüş-1/200 Maket | Konuyla ilgili araştırmalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
12 | Proje geliştirilmesi_1/200 Ölçekli Vaziyet Planı, 1/100 Plan-Kesit-Görünüş-1/200 Maket, taşıyıcı sistem analizi | Konuyla ilgili araştırmalar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Bireysel Çalışma |
13 | Proje geliştirilmesi_1/100 Ölçekli Görünüşler-1/200 Maket | Konuyla ilgili araştırmalar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma |
14 | Proje geliştirilmesi_1/100 Ölçekli Görünüşler-1/200 Maket, sunum paftası | Konuyla ilgili araştırmalar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım, Bireysel Çalışma |
15 | Temsil ve Sunum Teknikleri / Soru-Cevap | Konuyla ilgili araştırmalar | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Bireysel Çalışma |
16 | Final Jürisine hazırlık | Konuyla ilgili araştırmalar | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Final Jürisi | Konuyla ilgili araştırmalar | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 8 | 120 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 2 | 30 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 15 | 3 | 45 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 2 | 3 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 205 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8,20 | ||
AKTS | 8 AKTS |