MIM432 Çağdaş Mimarlık Akımları

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MIM432
Ad Çağdaş Mimarlık Akımları
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. FAZİLET DUYGU SABAN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Prof. Dr. FAZİLET DUYGU SABAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Günümüz mimarlığını hazırlayan toplumsal, ekonomik ve kültürel ortam, çağın düşünce ve felsefe yapısı, edebiyatı ve diğer sanat anlayışlarındaki değişimlerin mimarlık ürünlerinin oluşmasındaki yerleri ve değerlerini çözümleyebilecek kuramsal yaklaşımların ve bilgilerin verilmesi ve kavrama becerilerinin kazandırılması

Dersin İçeriği

Endüstri Devriminden Günümüze Mimarlık Ortamı, yeni Gelişen Teknolojiler ve Malzemelere Bağlı Oluşan ve Gelişen Mimarlık Akımları, yapıları Oluşturan Mimarların Felsefi Görüşleri ve Kuramsal Arka plan

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Fletcher, Sir B., 1996, History of Architecture, UK. Kruft, H.-W., 1994, A History of Architectural Theory From Vitruvius to the Present, Princeton Architectural Press, New York, Trachtenberg, M., Hyman, I., 1986, Architecture, From Prehistory to PostModernism, Harry N. Abrams, Netherlands Ragon, M., 2010, Modern Mimarlık ve Şehircilik Tarihi, Kabalcı Yayınları, İstanbul. Roth, L.M., 2000, Mimarlığın Öyküsü: Öğeleri, Tarihi ve Anlamı, Çev. Ergün Akça, Kabalcı Yayınevi. Wagner, O. (2021) Modern Mimarlık, İstanbul: Arketon.

Notlar

Fletcher, Sir B., 1996, History of Architecture, UK. Kruft, H.-W., 1994, A History of Architectural Theory From Vitruvius to the Present, Princeton Architectural Press, New York, Trachtenberg, M., Hyman, I., 1986, Architecture, From Prehistory to PostModernism, Harry N. Abrams, Netherlands Ragon, M., 2010, Modern Mimarlık ve Şehircilik Tarihi, Kabalcı Yayınları, İstanbul. Roth, L.M., 2000, Mimarlığın Öyküsü: Öğeleri, Tarihi ve Anlamı, Çev. Ergün Akça, Kabalcı Yayınevi. Wagner, O. (2021) Modern Mimarlık, İstanbul: Arketon.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Ulusal ve uluslar arası mimarlık akımlarını açıklar
ÖÇ02 İnsan, işlev ve biçim arasındaki ilişkiler ile mimaride kullanılan kavramları açıklama ve değerlendirme becerisi kazanır
ÖÇ03 Çağdaş Mimarlık akımlarını tanımlayabilme ve oluşturulmalarındaki temel ögeleri yorumlayabilme becerisi kazanır
ÖÇ04 Mimarlık tarihinin temel bilgilerini yorumlar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarım fikrini uygun yöntemlerle ifade amacıyla mimari teknik çizim ve sunumda, dijital teknolojileri, üç boyutlu modelleri, uygun yöntemlerle kullanır.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yerel, bölgesel ve küresel çerçevede Mimarlık örneklerinin tarihsel ve kültürel süreçler içinde değişimini ve gelişimini anlar. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çevresel sistemlerin tasarımında aydınlatma, akustik, yalıtım, iklimlendirme ve enerji kullanımı konularının temel ilkelerine dayanarak çözümler üretir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Düşey ve yatay sirkülasyon elemanları, tesisat, altyapı, iletişim, güvenlik ve yangın sistemlerinden oluşan servis sitemlerinin temel ilkelerini açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çağdaş taşıyıcı sistemlerin gelişimi ve taşıyıcı sistem uygulamalarına ait bilgiyi, strüktürün düşey ve yanal yükler karşısında davranış ilkelerine dayanarak strüktür sisteminin seçiminde kullanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yapı elemanları, yapı bileşenleri ve yapı malzemelerinin özelliklerine dayanarak tasarımda bir araya gelişlerinin temel ilkelerini açıklar.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Tasarımda işlev biçim ilişkisinde, çevre, insan, kültür gibi unsurlara ait tasarım bilgisini eleştirel ve yenilikçi bakış açısıyla değerlendirerek bina, iç mekan, yapı yakın çevresi ve kentsel tasarım düzeyinde yorumlar. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sürdürülebilirliğin mimari tasarım kararlarında doğal ve kültürel açıdan önemli bina ve alanları da kapsayan yapay kaynakların korunması ve sağlıklı bina ve yerleşimlerin oluşturulmasında ilkeleri kullanır. 3
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Geniş kapsamlı programı olan bir mimari projeyi eskiz aşamasından uygulama projesi aşamasına kadar (strüktürel ve çevresel sistemler, güvenlik, bölücü sistemler, yönetmelikler vb.) geliştirir.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mimarlık alanında veri araçlarına, örnek uygulamalara, veri toplama yöntemlerine, değerlendirmelere, tanımlara, karşılaştırmalara dayanarak ürettiği tasarım bilgisini kullanır.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarihi çevrenin karakteristiğine uygun olarak, tarihi yapıları ve anıtları belgeleme çalışmalarını ve restorasyon projelerini gerekli tekniklerle hazırlar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimarlık alanı ile ilgili bireysel olarak planını, teknik şartnamesini ve projesini hazırladığı bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Karşılaştığı problemleri çözmede bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alarak , sorumluluğu altında çalışanların gelişimlerine yönelik etkinlikleri planlayarak yönetir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Yapı üretim sürecinde; yapı metrajı, yapı maliyeti tahmini ve iş programı ile birlikte yapı maliyetinin hazırlanması konusunda, mesleki çalışmalar-uygulamalar yapılırken tarafların menfaatlerini koruyabilecek belgeler hazırlar (İhale, sözleşme vb.).
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenme motivasyonuyla mesleki, kültürel ve sanatsal gelişimi bağlamında, öğrenme gereksinimlerini belirleyerek, bilgiye ulaşmak için ilgili veri tabanlarını kullanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimarlık ile ilgili toplumsal bilinç temelinde tasarım verilerini sürdürülebilirlik amacıyla kullanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Mimarlık alanıyla ilgili yazılı ve sözlü etkin iletişim kurma, mimarlık ile ilgili seminer ve toplantıları izleme, düzenleme, proje hazırlama ve yabancı dil bilgilerine dayanarak yurtdışı kaynaklı yayınları takip etme konusunda yetkindir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimarlıkta etik değerleri anlama konusunda, toplum yararına, tarihe ve kültüre saygılı, doğaya karşı mesleki ve insani bakımdan sorumluluklarını bilerek tasarım yapar.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mimari tasarım ve planlama süreçlerinde insani, toplumsal, çevresel koşulların etkisini gözeterek topladığı veriyi sentezler.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki gelişimde stajın rolünü/işveren ve stajyerin hak ve sorumluluklarını kabul eder.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Endüstri devriminden günümüze mimarlık Ortamı Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Yeni Gelişen Teknolojiler ve Yeni Malzemelere Bağlı Oluşan ve Gelişen Mimarlık Akımları Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Yapıları Oluşturan Mimarların Felsefi Görüşleri ve Kuramsal Arkaplan 1914-1918 Kuramlar Dönemi Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Çağdaş Mimari Davranışın Ardında Yatan Düşünsel Dağarcığın Çeşitliliği Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Akımların Örneklerinin Analizi Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Akımların Örneklerinin Analizi-2 Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Akımların Örneklerinin Analizi-3 Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Kaynak okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Akımların Örneklerinin Analizi-4 Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Akımların Örneklerinin Analizi-5 Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Akımların Örneklerinin Analizi-6 Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Akımların Örneklerinin Analizi-7 Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Akımların Örneklerinin Analizi-8 Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Akımların Örneklerinin Analizi-9 Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Akımların Örneklerinin Analizi-10 Kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Kaynak okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Kaynak okuma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.10.2024 08:53