Genel Bilgi
Kod | FEAS110 |
Ad | Advanced English II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Uzaktan Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi FİGEN YILMAZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
C1 seviyesinde iş hayatında kullanılan kelime, deyim, dil bilgisi yapılarının yanı sıra alım-satım, şirket birleşmeleri, insan kaynakları, uzlaşma, iş bağlama, pazarlama bağlamlarında kullanılan İngiliz dilini tanıtmak.
Dersin İçeriği
C1 seviyesi Financial Times makaleleri, iş ingilizcesinde sıkça kullanılan kelimeler, deyimler ve dilbilgisi yapıları.
Dersin Ön Koşulu
C1 seviyesinde Genel İngilizce Bilgisi
Kaynaklar
Market Leader Upper Intermediate by Longman
Notlar
Türkiye ve dünya ekonomisi ile ilgili günlük haberler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | C1 seviyesinde iş İngilizcesinde sıkça kullanılan kelimeleri uygun bağlamda kullanabilir. |
ÖÇ02 | C1 seviyesinde iş İngilizcesinde sıkça kullanılan deyimleri uygun bağlamda kullanabilir. |
ÖÇ03 | C1 seviyesinde iş İngilizcesinde sıkça kullanılan dilbilgisi yapıları uygun bağlamda kullanabilir. |
ÖÇ04 | C1 seviyesinde Financial Times makalelerini okuyup anlayabilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem araştırması alanlarında temel kavramları ve teoremleri açıklar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Matematik, İstatistik ve Yöneylem araştırması bilgilerini tanımlar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme biliminin temel kavramlarını tanımlar | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İktisadi alt yapıya sahip olup iktisadi modeller oluşturur | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Karşılaşılan problemleri matematik, istatistik ve ekonometri bilgisi ile modeller | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Problemlere çözüm önerileri geliştirmek üzere kavramsal düzeyde analiz yapma/yorumlama becerisine sahiptir | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Veri toplar/analiz eder | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Model ile analiz edilen sonuçları yorumlar | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan elde ettiği bilgileri birleştirir | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemlerine geliştirir | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alarak liderlik yapar | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda kendini sürekli geliştirir | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler/kendini sürekli yeniler | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem ile ilgili bir paket programı kullanır | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır | 5 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde yorumlar/kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel iktisadi ve sosyal konulara ilişkin verileri yorumlar | 1 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri uygular | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İlk izlenim | Haftanın konusu ile ilgli olarak farklı kaynaklar temin etme. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
2 | Stajerlik | Haftanın konusu ile ilgli olarak farklı kaynaklar temin etme. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Temiz enerji | Haftanın konusu ile ilgli olarak farklı kaynaklar temin etme. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Müşteri ilişkileri Yönetimi | Haftanın konusu ile ilgli olarak farklı kaynaklar temin etme. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
5 | İşlerin geleceği | Haftanın konusu ile ilgli olarak farklı kaynaklar temin etme. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Güven banan: Şirket sorumluluğu | Haftanın konusu ile ilgli olarak farklı kaynaklar temin etme. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Sürdürülebilir bankacılık | Haftanın konusu ile ilgli olarak farklı kaynaklar temin etme. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Operasyon danışmanlığı | Haftanın konusu ile ilgli olarak farklı kaynaklar temin etme. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
9 | Operasyon danışmanlığı 2 | Haftanın konusu ile ilgli olarak farklı kaynaklar temin etme. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Strateji, hedef ve değerler | Haftanın konusu ile ilgli olarak farklı kaynaklar temin etme. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Online işlerde gelişmeler | Haftanın konusu ile ilgli olarak farklı kaynaklar temin etme. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Start-up için öneriler | Haftanın konusu ile ilgli olarak farklı kaynaklar temin etme. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Mükemmellik rehberi, Robin Sharma | Haftanın konusu ile ilgili farklı kaynaklar temin etme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Mükemmellik rehberi, Robin Sharma 2 | Haftanın konusu ile ilgili farklı kaynaklar temin etme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Mükemmellik rehberi, Robin Sharma 3 | Haftanın konusu ile ilgili farklı kaynaklar temin etme | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | Bütün kaynaklar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final Sınavı 2 | Bütün Kaynaklar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |