Genel Bilgi
Kod | ECOZ401 |
Ad | Economic Development |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi TOLGA KABAŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi TOLGA KABAŞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Gelişmekte olan ülkelerin kalkınma sorunlarını ve çözüm önerilerini anlatma. Bu bağlamda ders sürecinde gelişmekte olan ülkelerin özellikleri, kalkınma ve büyüme teorileri, gelişme modelleri, yoksulluk ve eşitsizlik, nüfus artışı ve kalkınma ilişkisi ortaya konulacaktır. Kalkınma süreci ve yolları en az gelişmiş ülkelerden örneklerle anlatılacaktır.
Dersin İçeriği
Kalkınma teorileri ve gelişmekte olan ülkelerin kalkınma sorunları anlatılacaktır. Kalkınma kavramının farklı tanımları yapılacak ve son yıllarda kalkınmanın en popüler yaklaşımlarına değinilecektir. En az gelişmiş ülkelerden örnek verilerek ders anlatılacaktır.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Michael P. Todaro, Stephen C. Smith,Economic Development, 11. Baskı, 2010.
Notlar
Dersle ilgili diğer kaynaklardan derlenmiş ders notları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ekonomik gelişmeyle ilgili küresel vizyonu açıklar |
ÖÇ02 | Ülkelerin ekonomik gelişmişlik düzeylerini karşılatırır |
ÖÇ03 | Klasik kalkınma ve büyüme teorilerini anlatır |
ÖÇ04 | Yoksulluk, eşitsizlik ve kalkınma ilişkisini açıklar |
ÖÇ05 | Kalkınmanın temel yaklaşımlarını ve kavramlarını açıklar |
ÖÇ06 | Kalkınma ile büyüme arasındaki farkı açıklar. |
ÖÇ07 | İnsani gelişme kavramını tanımlar ve önemini bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem araştırması alanlarında temel kavramları ve teoremleri açıklar | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel Matematik, İstatistik ve Yöneylem araştırması bilgilerini tanımlar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İşletme biliminin temel kavramlarını tanımlar | 2 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İktisadi alt yapıya sahip olup iktisadi modeller oluşturur | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Karşılaşılan problemleri matematik, istatistik ve ekonometri bilgisi ile modeller | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Problemlere çözüm önerileri geliştirmek üzere kavramsal düzeyde analiz yapma/yorumlama becerisine sahiptir | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Veri toplar/analiz eder | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Model ile analiz edilen sonuçları yorumlar | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırmadığı bir alanda akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan elde ettiği bilgileri birleştirir | 3 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri gerekli gördüğü durumlarda yeni çalışma yöntemlerine geliştirir | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alarak liderlik yapar | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki gelişimlerinin yanı sıra ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, kültürel, sanatsal ve sosyal alanlarda kendini sürekli geliştirir | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler/kendini sürekli yeniler | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Ekonometri, İstatistik ve Yöneylem ile ilgili bir paket programı kullanır | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Türkçeyi ve en az bir yabancı dili akademik yaşamın ve iş yaşamının gereklerine uygun biçimde kullanır | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İlgili kişilerin duygu, düşünce ve davranışlarını doğru bir şekilde yorumlar/kendisini yazılı ve sözlü olarak doğru bir şekilde ifade eder | 2 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Güncel iktisadi ve sosyal konulara ilişkin verileri yorumlar | 4 |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri uygular | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Derse Giriş | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Ekonomik Gelişmeyi Takdim | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Ekonomik Gelişmeyi Takdim: Bir Küresel Perspektif | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Karşılaştırmalı Ekonomik Gelişme | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Karşılaştırmalı Ekonomik Gelişme Örneklerle | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Karşılaştırmalı Ekonomik Gelişme Göstergelerle | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Klasik Büyüme Teorileri | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Anlatılan Konuların Ders Notları ve Kaynaklardan Tekrar Edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Klasik Kalkınma Teorileri | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Klasik Büyüme ve Kalkınma Teorileri | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Güncel Gelişmişlik ve Azgelişmişlik Modeleri | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Güncel Gelişmişlik ve Azgelişmişlik Teorileri | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Güncel Gelişmişlik ve Azgelişmişlik Teorileri Az Gelişmiş Ülkelerden Örneklerle | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Yoksulluk, Eşitsizlik ve Kalkınma | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Yoksulluk, Eşitsizlik ve Kalkınma İlişkisi | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Anlatılan Konuların Ders Notları ve Kaynaklardan Tekrar Edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Anlatılan Konuların Ders Notları ve Kaynaklardan Tekrar Edilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |