Genel Bilgi
Kod | İHH539 |
Ad | İç Hastalıkları Hemşireliği Uygulaması 1 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 0-6 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Pınar YEŞİL DEMİRCİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi Pınar YEŞİL DEMİRCİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Sistemlerle ilgili hastalığı olan bireyin tedavisi ve hemşirelik bakımı konusunda teorik bilgi, beceri ve yöntemleri, hemşirelik süreci doğrultusunda hemşireliğe ilişkin sorunları çözümleyebilecek kavramsal bilgi ve beceriyi kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders; Dersin Tanıtımı, Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Yeterliklerinin İlişkisinin Kurulması. Klinik ortamında iç hastalıkları hemşireliği becerilerinin çalışılması, Uygulama, Vaka Çalışması konularını içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Ön koşulsuz
Kaynaklar
Karadakovan A, Eti Aslan F. Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. Nobel Kitapevi:Adana, 2010 Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği, Erdil F, Özhan Elbaş N., Ankara,2004. Aslan Eti, F.,Karakovan, A., Çam, O. ve diğerleri. 2010; Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım, Nobel Kitabevi, Adana. Birol, L. 2004; Hemşirelik Süreci, Etki matbaacılık yayıncılık, İzmir. Birol,L., Akdemir, N. 2004; İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, Genişletilmiş 2. Baskı, Ankara
Notlar
Karadakovan A, Eti Aslan F. Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. Nobel Kitapevi:Adana, 2010 Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği, Erdil F, Özhan Elbaş N., Ankara,2004. Aslan Eti, F.,Karakovan, A., Çam, O. ve diğerleri. 2010; Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım, Nobel Kitabevi, Adana. Birol, L. 2004; Hemşirelik Süreci, Etki matbaacılık yayıncılık, İzmir. Birol,L., Akdemir, N. 2004; İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, Genişletilmiş 2. Baskı, Ankara
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Hasta, ailesi ve sağlık ekibi üyeleri ile iletişim kurar |
ÖÇ02 | Sistemlerle ilgili hastalığı olan bireylerin bakım sürecini planlar |
ÖÇ03 | Sistemlerle ilgili hastalığı olan bireylere uygulanan hemşirelik girişimlerinin sonucunu değerlendirir |
ÖÇ04 | Hasta ve ailesinin eğitim gereksinimlerine uygun eğitim ve danışmanlık planlar |
ÖÇ05 | Hemşirelik uygulamalarına ilişkin etik kurallara dikkat eder |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Belirsiz | Hemşirelik uygulamalarında kanıta dayalı hemşirelik bakımından yararlanır | 4 |
PÖÇ02 | Belirsiz | Sağlıklı ve hasta bireyin sorunlarını çözümlemede hemşirelikteki yeni yaklaşımları kullanır | 5 |
PÖÇ03 | Belirsiz | Farklı disiplinlerden ve kendi alanından edindiği temel bilgileri uygulama alanlarında kullanır ve verdiği hizmeti değerlendirir. | |
PÖÇ04 | Belirsiz | Araştırmadan elde ettiği sonuçları hemşirelik uygulamalarına yansıtır. | 3 |
PÖÇ05 | Belirsiz | Disiplinler arası iletişim sağlayabilir ve işbirliği kurabilir. | 2 |
PÖÇ06 | Belirsiz | Hemşirelik uygulamalarına eleştirel gözle bakar. | |
PÖÇ07 | Belirsiz | Bilimsel araştırmalarda ve yayınlarda etik ilkelere uygun çalışılmasına yönelik tutum geliştirir. | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin Tanıtımı, Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Yeterliklerinin İlişkisinin Kurulması. Klinik ortamında iç hastalıkları hemşireliği becerilerinin çalışılması | İç Hastalıkları Hemşireliği 1 ders notlarının çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Klinik ortamda iç hastalıkları hemşireliği becerilerinin çalışılması | İç Hastalıkları Hemşireliği 1 ders notlarının çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
3 | Uygulama, Vaka Çalışması 1 | Gordon Sağlık Örüntülerine göre bakım planı hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
4 | Uygulama, Vaka Çalışması 2 | Gordon Sağlık Örüntülerine göre bakım planı hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
5 | Uygulama, Vaka Çalışması 3 | Gordon Sağlık Örüntülerine göre bakım planı hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Uygulama, Vaka Çalışması 4 | Gordon Sağlık Örüntülerine göre bakım planı hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | Uygulama, Vaka Çalışması 5 | Gordon Sağlık Örüntülerine göre bakım planı hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay |
8 | Ara Sınavlar | Ders Notlarının gözden geçirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Uygulama, Vaka Çalışması 6 | Gordon Sağlık Örüntülerine göre bakım planı hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Uygulama, Vaka Çalışması 7 | Gordon Sağlık Örüntülerine göre bakım planı hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Uygulama, Vaka Çalışması 8 | Gordon Sağlık Örüntülerine göre bakım planı hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Uygulama, Vaka Çalışması 9 | Gordon Sağlık Örüntülerine göre bakım planı hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | Uygulama, Vaka Çalışması 10 | Gordon Sağlık Örüntülerine göre bakım planı hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Uygulama, Vaka Çalışması 11 | Gordon Sağlık Örüntülerine göre bakım planı hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Uygulama, Vaka Çalışması 12 | Gordon Sağlık Örüntülerine göre bakım planı hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Gordon Sağlık Örüntülerine göre bakım planı hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Gordon Sağlık Örüntülerine göre bakım planı hazırlanması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 6 | 90 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 15 | 1 | 15 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 7 | 3 | 21 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 128 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,12 | ||
AKTS | 5 AKTS |