İHH539 İç Hastalıkları Hemşireliği Uygulaması 1

5 AKTS - 0-6 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod İHH539
Ad İç Hastalıkları Hemşireliği Uygulaması 1
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 0-6 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Pınar YEŞİL DEMİRCİ
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi Pınar YEŞİL DEMİRCİ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Sistemlerle ilgili hastalığı olan bireyin tedavisi ve hemşirelik bakımı konusunda teorik bilgi, beceri ve yöntemleri, hemşirelik süreci doğrultusunda hemşireliğe ilişkin sorunları çözümleyebilecek kavramsal bilgi ve beceriyi kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Bu ders; Dersin Tanıtımı, Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Yeterliklerinin İlişkisinin Kurulması. Klinik ortamında iç hastalıkları hemşireliği becerilerinin çalışılması, Uygulama, Vaka Çalışması konularını içermektedir.

Dersin Ön Koşulu

Ön koşulsuz

Kaynaklar

Karadakovan A, Eti Aslan F. Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. Nobel Kitapevi:Adana, 2010 Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği, Erdil F, Özhan Elbaş N., Ankara,2004. Aslan Eti, F.,Karakovan, A., Çam, O. ve diğerleri. 2010; Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım, Nobel Kitabevi, Adana. Birol, L. 2004; Hemşirelik Süreci, Etki matbaacılık yayıncılık, İzmir. Birol,L., Akdemir, N. 2004; İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, Genişletilmiş 2. Baskı, Ankara

Notlar

Karadakovan A, Eti Aslan F. Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. Nobel Kitapevi:Adana, 2010 Cerrahi Hastalıkları Hemşireliği, Erdil F, Özhan Elbaş N., Ankara,2004. Aslan Eti, F.,Karakovan, A., Çam, O. ve diğerleri. 2010; Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım, Nobel Kitabevi, Adana. Birol, L. 2004; Hemşirelik Süreci, Etki matbaacılık yayıncılık, İzmir. Birol,L., Akdemir, N. 2004; İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı, Genişletilmiş 2. Baskı, Ankara


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Hasta, ailesi ve sağlık ekibi üyeleri ile iletişim kurar
ÖÇ02 Sistemlerle ilgili hastalığı olan bireylerin bakım sürecini planlar
ÖÇ03 Sistemlerle ilgili hastalığı olan bireylere uygulanan hemşirelik girişimlerinin sonucunu değerlendirir
ÖÇ04 Hasta ve ailesinin eğitim gereksinimlerine uygun eğitim ve danışmanlık planlar
ÖÇ05 Hemşirelik uygulamalarına ilişkin etik kurallara dikkat eder


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Belirsiz Hemşirelik uygulamalarında kanıta dayalı hemşirelik bakımından yararlanır 4
PÖÇ02 Belirsiz Sağlıklı ve hasta bireyin sorunlarını çözümlemede hemşirelikteki yeni yaklaşımları kullanır 5
PÖÇ03 Belirsiz Farklı disiplinlerden ve kendi alanından edindiği temel bilgileri uygulama alanlarında kullanır ve verdiği hizmeti değerlendirir.
PÖÇ04 Belirsiz Araştırmadan elde ettiği sonuçları hemşirelik uygulamalarına yansıtır. 3
PÖÇ05 Belirsiz Disiplinler arası iletişim sağlayabilir ve işbirliği kurabilir. 2
PÖÇ06 Belirsiz Hemşirelik uygulamalarına eleştirel gözle bakar.
PÖÇ07 Belirsiz Bilimsel araştırmalarda ve yayınlarda etik ilkelere uygun çalışılmasına yönelik tutum geliştirir. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin Tanıtımı, Ders Öğrenme Çıktıları ile Program Yeterliklerinin İlişkisinin Kurulması. Klinik ortamında iç hastalıkları hemşireliği becerilerinin çalışılması İç Hastalıkları Hemşireliği 1 ders notlarının çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
2 Klinik ortamda iç hastalıkları hemşireliği becerilerinin çalışılması İç Hastalıkları Hemşireliği 1 ders notlarının çalışılması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Tartışma
3 Uygulama, Vaka Çalışması 1 Gordon Sağlık Örüntülerine göre bakım planı hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Tartışma
4 Uygulama, Vaka Çalışması 2 Gordon Sağlık Örüntülerine göre bakım planı hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Tartışma
5 Uygulama, Vaka Çalışması 3 Gordon Sağlık Örüntülerine göre bakım planı hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Örnek Olay, Alıştırma ve Uygulama
6 Uygulama, Vaka Çalışması 4 Gordon Sağlık Örüntülerine göre bakım planı hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 Uygulama, Vaka Çalışması 5 Gordon Sağlık Örüntülerine göre bakım planı hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay
8 Ara Sınavlar Ders Notlarının gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Uygulama, Vaka Çalışması 6 Gordon Sağlık Örüntülerine göre bakım planı hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 Uygulama, Vaka Çalışması 7 Gordon Sağlık Örüntülerine göre bakım planı hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 Uygulama, Vaka Çalışması 8 Gordon Sağlık Örüntülerine göre bakım planı hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 Uygulama, Vaka Çalışması 9 Gordon Sağlık Örüntülerine göre bakım planı hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 Uygulama, Vaka Çalışması 10 Gordon Sağlık Örüntülerine göre bakım planı hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 Uygulama, Vaka Çalışması 11 Gordon Sağlık Örüntülerine göre bakım planı hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Uygulama, Vaka Çalışması 12 Gordon Sağlık Örüntülerine göre bakım planı hazırlanması Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Gordon Sağlık Örüntülerine göre bakım planı hazırlanması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Gordon Sağlık Örüntülerine göre bakım planı hazırlanması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 15 6 90
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 15 1 15
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 7 3 21
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 128
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,12
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 25.09.2024 10:54