TMT146 Kariyer Planlama

2 AKTS - 1-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 1 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TMT146
Ad Kariyer Planlama
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 1 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. KUBİLAY KAZIM VURSAVUŞ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Prof. Dr. KUBİLAY KAZIM VURSAVUŞ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Her bireyin kariyer planlama süreci kişisel özellikleri, ilgi, yetenek ve değerlerine göre farklıdır. Bu derste öğrencilerin üniversite aşamasında kariyer hedefleriyle ilgili kendilerini tanımaları, yeteneklerini, değerlerini belirlemeleri, güçlü ve geliştirilebilir yönlerini belirlemeleri sağlanacaktır. İş dünyasında konusunda uzman kişilerle beyin fırtınası olanakları yaratılacaktır. Dönem sonunda elde edilen bu farkındalıklarla her öğrenci için kısa ve uzun vadeli kariyer planlaması yapılması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Kariyerle ilgili kavramlar (Koçluk, Mentörlük, Özyeterlilik, Özgüven, Yetenek, Duygusal Zeka, Liderlik vb) Kariyer planlama kriterleri (kişisel özellikler, değerler, SWOT analizi vb) sektörden ilgili kişilerle beyin fırtınası, bireysel kısa ve uzun vadeli kariyer planlaması

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Kariyer planlama kitabı. Doç. Dr .Doğan Bozdoğan. Osman Gazi Üniversitesi Yayınları

Notlar

Ders Sunumları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kariyerle ilgili kavramları öğrenir
ÖÇ02 Kendisine ait güçlü ve geliştirilebilir yönlerini keşfeder
ÖÇ03 CV nasıl hazırlanır öğrenir
ÖÇ04 Kariyer olanaklarının farkına varır
ÖÇ05 Kısa ve uzun vadeli kariyer vizyonu oluşur


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Matematik, fen bilimleri ve Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi kazanır.
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği alanlarındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi kazanır
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mühendislik alanıyla ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında bir başka değişle eldeki imkanlar ve söz konusu alanın mevcut durumu dikkate alınarak belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazanır.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları geliştirme, seçme, kullanma ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği alanında karşılaşılan karmaşık problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütür, danışmanlık, denetim ve bilirkişilik yapar.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi kazanır.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme yetkinliği kazanır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenilemeye karşı olumlu tutum kazanır. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izler, projeler hazırlar, çözüm önerileri üretir ve paylaşır. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az başlangıç düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mühendislik alanıyla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlara yönelik hareket eder


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kariyer nedir Kariyer Planlamanın Önemi Ders Sunumları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Ben kimim: Kişilik Profili Ders Sunumları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Ben Kimim: Değerler Ders Sunumları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Ben Kimim (SWOT analizi) Ders Sunumları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Maslow Hiyerarşisi Ders Sunumları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Hedef belirleme Ders Sunumları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 İletişim ve Dinleme çalışmaları Ders Sunumları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Ders Konuları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 CV hazırlama kriterleri Ders Sunumları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Girişimcilik ve Girişimci nedir Ders Sunumları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Motivasyon (Sektörden konuşmacı daveti) Konuşmacı sunumu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Bilinçli Farkındalık ve İş dünyasında bilinçli farkındalık Ders Sunumları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Duygusal Zeka ve iş dünyasında duygusal zeka Ders Sunumu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Şiddetsiz İletişim Ders Sunumu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Vizyon (Kısa ve uzun vade vizyon çalışması) Ders Sunumu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders konuları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders Konuları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 60
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,40
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 08.05.2024 02:03