TMT335 Tarım Traktörleri

3 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TMT335
Ad Tarım Traktörleri
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Arş.Gör.Dr. ÇAĞDAŞ CİVELEK
Dersin Öğretim Elemanı Arş.Gör.Dr. ÇAĞDAŞ CİVELEK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı öğrencilerin traktörlerin tipleri, kullanım alanları ve tarımdaki yeri ile traktörlerde kullanılan termik motorlar ve güç aktarım sistemleri hakkında bilgi sahibi olmalarıdır.

Dersin İçeriği

Bu derste tarım traktörlerinin tarihi gelişimi, tarım traktörlerinin sınıflandırılması, traktörlerde kullanılan içten yanmalı motorlar ve motor sistemleri, traktör hareket ve güç aktarım sistemleri ile traktörlerde güç ve verim konuları hakkında bilgi verilmektedir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Ders sunumları ve notlar

Notlar

Ders sunumları ve notlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tarım traktörünün tanımlamasını yapar.
ÖÇ02 Tarım traktörü tiplerini sınıflandırır.
ÖÇ03 Tarım traktörlerinde kullanılan içten yanmalı motor tiplerini ve yapısal özelliklerini açıklar.
ÖÇ04 Tarım traktörlerinde kullanılan içten yanmalı motor parçalarını bilir ve gösterir.
ÖÇ05 İçten yanmalı motor parça ve sistemlerinin ne işe yaradığını ayırt eder.
ÖÇ06 Tarım traktörlerindeki güç sistemlerinin hangi uygulamalarda kullanıldığını bilir ve sınıflandırır.
ÖÇ07 Tarım traktörlerindeki güç aktarım sistemlerini ayırt eder.
ÖÇ08 Tarım traktörlerinde güç bilançosuna ilişkin hesapları yapar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Matematik, fen bilimleri ve Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi kazanır.
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği alanlarındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi kazanır
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mühendislik alanıyla ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında bir başka değişle eldeki imkanlar ve söz konusu alanın mevcut durumu dikkate alınarak belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama ve bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi kazanır.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern araçları geliştirme, seçme, kullanma ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi kazanır.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tarım Makinaları ve Teknolojileri Mühendisliği alanında karşılaşılan karmaşık problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, alan çalışması, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi kazanır.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanıyla ilgili çalışmaları bağımsız olarak yürütür, danışmanlık, denetim ve bilirkişilik yapar.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi kazanır.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında etkin rapor yazma ve yazılı olan raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılabilir talimat alma ve verme yetkinliği kazanır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği konusunda farkındalık; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenilemeye karşı olumlu tutum kazanır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplumun ve dünyanın gündemindeki olaylara/gelişmelere duyarlıdır ve bu gelişmeleri izler, projeler hazırlar, çözüm önerileri üretir ve paylaşır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az başlangıç düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler ve meslektaşları ile iletişim kurar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mühendislik alanıyla ilgili proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık kazanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlara yönelik hareket eder 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tarım traktörlerine giriş ve traktör tarihi Ders notu ve önerilen kaynaklardan okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Tarım traktörlerinin sınıflandırılması Ders notu ve önerilen kaynaklardan okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Tarım traktörlerinde kullanılan içten yanmalı motorlar, içten yanmalı motorun tanımı, motorun tarihsel gelişimi, dizel ve otto çevrimi Ders notu ve önerilen kaynaklardan okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Deney / Laboratuvar
4 İçten yanmalı motor sistemi ve elemanları, motorlarda güç ve verim Ders notu ve önerilen kaynaklardan okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Tarım traktörlerinde hareket iletim sistemleri Ders notu ve önerilen kaynaklardan okuma Öğretim Yöntemleri:
Gösteri
6 Tarım traktörlerinde yürütme sistemleri ve lastikler Ders notu ve önerilen kaynaklardan okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Tarım traktörlerinde yönlendirme sistemleri ve tipleri, yönlendirme sistemine ilişkin ayarlar Ders notu ve önerilen kaynaklardan okuma Öğretim Yöntemleri:
Deney / Laboratuvar
8 Ara Sınav Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Traktörlerde kuyruk mili, 3 nokta askı sistemi ve hidrolik sistemler, traktör-alet ile çeki ilişkisi Ders notu ve önerilen kaynaklardan okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Traktör çeki teorisi ve traktör zemin ilişkisi Ders notu ve önerilen kaynaklardan okuma Öğretim Yöntemleri:
Problem Çözme
11 Traktör mekaniği ve traktör stabilitesi Ders notu ve önerilen kaynaklardan okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Traktörlerde güç ve verim, traktörlerde güç ölçümü ve motor karakteristik eğrileri Ders notu ve önerilen kaynaklardan okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 OECD traktör test standartları, traktör performans testleri ve motor karakteristik eğrileri Ders notu ve önerilen kaynaklardan okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Tarım traktörlerinde ergonomik etmenler, traktörlerde gürültü ve titreşim düzeylerinin belirlenmesi Ders notu ve önerilen kaynaklardan okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Tarım traktörleri ve motorlarındaki yenilikler Ders notu ve önerilen kaynaklardan okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 87
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,48
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 08.05.2024 02:04