Genel Bilgi
Kod | FIZ109 |
Ad | Fizik |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. ZİYAFER GİZEM PORTAKAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. ZİYAFER GİZEM PORTAKAL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Su ürünleri öğrencileri için temel mekanik konularının anlaşılır kılınması ve bunları kendi amaçları doğrultusunda kullanabilme yetisi kazandırma
Dersin İçeriği
Vektörler, Bir boyutta hareket, iki boyutta hareket, Newton hareket yasaları
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yok
Kaynaklar
Fizik Klasik ve modern, F. J. Keller, W. E. Gettys, M. J. Skove. McGraw Hill, Inc.,1993
Notlar
Fizik Klasik ve modern, F. J. Keller, W. E. Gettys, M. J. Skove. McGraw Hill, Inc.,1993
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Temel mekanik konularını yorumlar |
ÖÇ02 | Etrafındaki olayları mekanik kavramları ile açıklar |
ÖÇ03 | Su ürünleri mezunu olarak temel mekanik konularını amaçları doğrultusunda kullanır. |
ÖÇ04 | Herhangi bir ekip içerisinde etkili çalışma becerisi gösterir ve sorumluluk alır. |
ÖÇ05 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincine sahip olur. |
ÖÇ06 | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının her alandaki etkilerinin bilincindedir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen Bilimleri ve temel mühendislik dallarında temel kavram ve ilkeleri açıklar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, tasarım, planlama ve teknoloji kullanımına yönelik temel bilgileri açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri ile ilgili strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme yöntemlerini açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri ile ilgili üretim ve/veya işleme süreçlerini açıklar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ürünleri le ilgili edindiği bilgilerin doğruluğunu, güvenirliğini ve güncelliğini değerlendirir | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak olay ve olguları bilimsel yöntemle inceler. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ürünleri ile ilgili sorunları bilimsel yöntemler kullanarak araştırır. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili işletmelerde danışmanlık, denetim ve bilirkişilik gibi görevlerin gerektirdiği beceri ve yetkinliğe sahiptir. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili işletmelerde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili disiplinler arası çalışmalar yapar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili sürekli yenilenen bilgi ve becerileri öğrenmek için yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgilere ulaşma ve onları kullanma yetkinliğine sahiptir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgileri toplum yararına kullanır. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplum ve dünya gündemindeki olayları izler. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşadığı sosyal çevrenin sorunlarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak projeler üretir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri çeşitli platformlarda toplumun bilinçlenmesi amacıyla paylaşır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili alanıyla ilgili kaynakları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Su ürünleri ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, su ürünleri yetiştiriciliği, avlama ve işleme teknolojisi alanlarında çalışmaları yürütür. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çevresel, teknik, teknolojik ve ekonomik yönleri dikkate alarak su ürünleri ile ilgili projeler hazırlayarak yönetir. | |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | |
PÖÇ22 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili mevzuatı bilerek ona uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Fizik ve ölçme, Boyut analizi, birim sistemleri, birim çevirme. | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Fiziksel nicelikler (skaler, vektörel) ve özellikleri. | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Hız (ortalama hız, ani hız), İvme (ortalama ivme, ani ivme), uygulama. | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Tek boyutta sabit ivmeli hareket, Serbest düşen cisimler, uygulama. | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | İki boyutta hareket (ter değiştirme, hız ve ivme vektörleri), İki boyutta sabit ivmeli hareket. | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Eğik atış hareketi ve uygulamaları | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Düzgün dairesel hareket ve uygulamaları, bağıl hız ve bağıl ivme, yüksek hızlarda bağıl hareket | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Arasınav | Arasınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Hareket kanunları, Kuvvet kavramı, Newton kanunları | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Dairesel hareket ve Newton kanunlarının diğer uygulamaları | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | İş ve enerji, sabit kuvvetin yaptığı iş, değişken bir kuvvetin yaptığı iş, bir yayın yaptığı iş. | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | İş ve kinetik enerji, Güç, enerjinin korununumu | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Mekanik enerjinin korunumu | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Momentum ve sistemlerin hareketi. | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Kuvvet ile momentum arasındaki ilişki | Ders kitabındaki ilgili konular | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Final Sınavı | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final Sınavı | Final Sınavı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |