Genel Bilgi
Kod | SUF103 |
Ad | Kıyı Yönetimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. HACER YELDAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. HACER YELDAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bütünlesik Kiyi Alanlari YönetiminiTanimlama ve Açiklama
Dersin İçeriği
Bütünlesik Kiyi Alan Yönetimine Giris, Neden BKAY, Zorunluluklar, Kazançlar, Kiyi Sistemi, Sisteme Bakis, Kullanici Fonksiyonlari Alt sistemi, Altyapi Alt sistemi , Yaklasim, Bütünlesim, Düzenlemeler, Uygulama , BKAYnin Asamalari, Baslangiç, Planlama, Uygulama, Izleme ve Degerlendirme, Yöntemler, Araçlar Ve Teknikler, Çevresel Degerlendirme Teknikleri, Politika Araçlari
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders Notu ve Kitaplar Diger Kaynaklar
Notlar
Seyhan.,K ve Başusta, N.,2008 Kıyısal Ekosistem Nobel Yayın Dağıtım
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kıyı Alanlarını Tanımlar |
ÖÇ02 | Kıyı Alanlarının Sınıflamasını Yapar |
ÖÇ03 | Kıyı Alanları Yönetemlerini Açıklar |
ÖÇ04 | Bütünleşik Yönetim ve Bütünleşme yöntemlerini Açıklar |
ÖÇ05 | Bütünleşik Kıyı Alanları Yönetim Planlarını Tanımlar |
ÖÇ06 | Coğrafik bilgi sistemini çözer. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen Bilimleri ve temel mühendislik dallarında temel kavram ve ilkeleri açıklar. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri le ilgili edindiği bilgilerin doğruluğunu, güvenirliğini ve güncelliğini değerlendirir | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, tasarım, planlama ve teknoloji kullanımına yönelik temel bilgileri açıklar. | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri ile ilgili strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme yöntemlerini açıklar. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri ile ilgili üretim ve/veya işleme süreçlerini açıklar. | 5 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ürünleri ile ilgili sorunları bilimsel yöntemler kullanarak araştırır. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ürünleri ile ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak olay ve olguları bilimsel yöntemle inceler. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili işletmelerde danışmanlık, denetim ve bilirkişilik gibi görevlerin gerektirdiği beceri ve yetkinliğe sahiptir. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili işletmelerde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili disiplinler arası çalışmalar yapar. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili sürekli yenilenen bilgi ve becerileri öğrenmek için yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili bilgilerin doğruluğunu sorgular. | 1 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgilere ulaşma ve onları kullanma yetkinliğine sahiptir. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgileri toplum yararına kullanır. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplum ve dünya gündemindeki olayları izler. | 2 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşadığı sosyal çevrenin sorunlarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak projeler üretir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri çeşitli platformlarda toplumun bilinçlenmesi amacıyla paylaşır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanıyla ilgili kaynakları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili yeterli seviyede kullanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Su ürünleri ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, su ürünleri yetiştiriciliği, avlama ve işleme teknolojisi alanlarında çalışmaları yürütür. | |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çevresel, teknik, teknolojik ve ekonomik yönleri dikkate alarak su ürünleri ile ilgili projeler hazırlayarak yönetir. | |
PÖÇ22 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | |
PÖÇ23 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili mevzuatı bilerek ona uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bütünlesik Kiyi Alan Yönetimine Giris | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Neden BKAY | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Zorunluluklar | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Kazançlar | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Kiyi Sistemi | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Kullanici Fonksiyonlari Alt sistemi | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Altyapi Alt sistemi | İlgili bölümün okunması | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
8 | Ara Sınav | İlgili bölümün okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Yaklasim | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Bütünlesim | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Düzenlemeler | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Uygulama | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | BKAYnin Asamalari | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Baslangiç, Planlama, Uygulama | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | İzleme ve Değerlendirme | İlgili bölümün okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 2 | 4 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 92 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,68 | ||
AKTS | 4 AKTS |