Genel Bilgi
Kod | TMD101 |
Ad | Mühendislik Mekaniği |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MÜGE ERKAN CAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr.Öğr.Üyesi MÜGE ERKAN CAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere, mühendislik tasarımlarında yararlanacakları statiğin temel esaslarını öğretebilmek ve bir statik problemini analiz edebilme ve çözebilme yeteneğini kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Kuvvet bileşke, bileşen, moment, atalet, direnç moment, yapıları etkileyen yükler, mesnet tepkileri, kirişler, çerçeveler, düzlem kafes kirişlerle ilgili problemleri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Balaban, A., 1984. Statik. Ankara Üniversitesi Ziraat Fakültesi yayınları: 902. Ders kitabı: 251.
Notlar
Ders için hazırlanan sunumlar (yayınlanmamış)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Statik esaslarını yapı statiği analizlerinde kullanabilir. |
ÖÇ02 | Mühendislik tasarımlarında yapı statiğine ilişkin temel verileri saptayabilir ve analiz edebilir. |
ÖÇ03 | Yapı statiği problemlerini belirleyebilir ve bu problemlere ilişkin alternatif çözümler üretebilir. |
ÖÇ04 | Statiğin temel ilkeleri ile ilgili bilgi ve problem çözme becerisi kazanır. |
ÖÇ05 | Dinamik ve Mukavemet gibi derslere hazırlık bilgilerini öğrenir. |
ÖÇ06 | Serbest cisim diyagramını çizebilir. |
ÖÇ07 | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerini öğrenir. |
ÖÇ08 | Temel mühendislik bilgilerini tasarım esaslarıyla ilişkilendirebilmeyi öğrenir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen Bilimleri ve temel mühendislik dallarında temel kavram ve ilkeleri açıklar. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, tasarım, planlama ve teknoloji kullanımına yönelik temel bilgileri açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri ile ilgili strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme yöntemlerini açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri ile ilgili üretim ve/veya işleme süreçlerini açıklar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ürünleri le ilgili edindiği bilgilerin doğruluğunu, güvenirliğini ve güncelliğini değerlendirir | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak olay ve olguları bilimsel yöntemle inceler. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ürünleri ile ilgili sorunları bilimsel yöntemler kullanarak araştırır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili işletmelerde danışmanlık, denetim ve bilirkişilik gibi görevlerin gerektirdiği beceri ve yetkinliğe sahiptir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili işletmelerde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili disiplinler arası çalışmalar yapar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili sürekli yenilenen bilgi ve becerileri öğrenmek için yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgilere ulaşma ve onları kullanma yetkinliğine sahiptir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgileri toplum yararına kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplum ve dünya gündemindeki olayları izler. | 1 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşadığı sosyal çevrenin sorunlarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak projeler üretir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri çeşitli platformlarda toplumun bilinçlenmesi amacıyla paylaşır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili alanıyla ilgili kaynakları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Su ürünleri ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, su ürünleri yetiştiriciliği, avlama ve işleme teknolojisi alanlarında çalışmaları yürütür. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çevresel, teknik, teknolojik ve ekonomik yönleri dikkate alarak su ürünleri ile ilgili projeler hazırlayarak yönetir. | |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | |
PÖÇ22 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili mevzuatı bilerek ona uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yapı statiğine giriş (Temel kavramlar, statiğin temel ilkeleri) | Ders notları ve videolarından yararlanılarak hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
2 | Skaler ve vektörel büyüklükler, statiğin temel ilkeleri, Newton yasaları, denge kavramı | Ders notları ve videolarından yararlanılarak hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
3 | Düzlem kuvvetler sisteminin bileşkesi (Kuvvetlerin bileşenleri) | Ders notları ve videolarından yararlanılarak hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
4 | Moment kavramı, kuvvetlerin momenti | Ders notları ve videolarından yararlanılarak hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
5 | Devam-Moment kavramı, kuvvetlerin momenti | Ders notları ve videolarından yararlanılarak hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
6 | Rijit cisimlerin dengesi (İki boyutlu yapılar, mesnet tipleri, denge denklemleri) | Ders notları ve videolarından yararlanılarak hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
7 | Yapı elemanlarında mesnet türleri, kiriş yüklenme durumları | Ders notları ve videolarından yararlanılarak hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Yazılı Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Mesnet tepki kuvvetleri | Ders notları ve videolarından yararlanılarak hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
10 | Ağırlık merkezi ve geometrik merkez | Ders notları ve videolarından yararlanılarak hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
11 | Atalet momenti | Ders notları ve videolarından yararlanılarak hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
12 | Kafes kiriş sistemleri, izostatik, çubuk kuvvetlerinin hesabı | Ders notları ve videolarından yararlanılarak hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
13 | Devam-Kafes kiriş sistemleri, izostatik, çubuk kuvvetlerinin hesabı | Ders notları ve videolarından yararlanılarak hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
14 | Yapılara gelen yükler-I (Yüklerin sınıflandırılması, kabul ve hesap yöntemleri) | Ders notları ve videolarından yararlanılarak hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
15 | Yapılara gelen yükler-II (Kar yükü, rüzgar yükü) | Ders notları ve videolarından yararlanılarak hazırlık yapılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 13 | 13 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,00 | ||
AKTS | 3 AKTS |