Genel Bilgi
Kod | SUF205 |
Ad | Limnoloji |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. FATMA ÇEVİK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. FATMA ÇEVİK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
İçsuları fizikokimyasal ve biyolojik özellikleri açısından tanıtmak, yüzeysel suların fizikokimyasal dinamiği ile biyotik çevre arasındaki fonksiyonel ilişkilere yönelik bilgi kazandırmak, havza yönetimi ve izleme çalışmalarında içsuların önemini vermektir.
Dersin İçeriği
İçsuların (göl, akarsu, geçiş suları) fiziksel, kimyasal ve biyolojik özellikleri, ötrofikasyon, limnolojik etüd, içsularda izleme ve mevzuatlar
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
GÖKSU, M.Z.L., 2014, LİMNOLOJİ, Akademisyen Kitapevi, ISBN-978-605-4649-96-9, Ankara, 227 s. TANYOLAÇ, J., 2004, Limnoloji. Hatiboğlu Yay., ISBN:975-752-746-6. 2.Bas., 239 s. EKİNGEN, G., 2001, Limnoloji. Mersin Üniversitesi, ISBN-975-6900-4. 208 s. WETZEL, R.G. 2017. Limnoloji, Göl ve Nehir Ekosistemleri. Çeviri editörü: ERGÖNÜL, M.B. Nobel Kitap, ISBN:978-605-320-739-9.
Notlar
Internet
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İç suları (akarsu, göl, baraj, gölet, lagün, yeraltı suyu) tanımlar. |
ÖÇ02 | Lentik sistemlerin fizikokimyasal ve biyolojik özellikleri hakkında bilgi verir. |
ÖÇ03 | Lotik sistemlerin fizikokimyasal ve biyolojik özelliklerini bilgi verir. |
ÖÇ04 | Suyun fizikokimyasal özelliklerinin ve hidromorfolojinin sucul ekosistemdeki canlıların biyoçeşitliliğine ve dağılımına etkisini açıklar. |
ÖÇ05 | Havza yönetiminde içsulardan elde edilecek verilerin önemini açıklar. |
ÖÇ06 | Limnolojik araştırma araç ve yöntemlerini değerlendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen Bilimleri ve temel mühendislik dallarında temel kavram ve ilkeleri açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, tasarım, planlama ve teknoloji kullanımına yönelik temel bilgileri açıklar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri ile ilgili strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme yöntemlerini açıklar. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri ile ilgili üretim ve/veya işleme süreçlerini açıklar. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ürünleri le ilgili edindiği bilgilerin doğruluğunu, güvenirliğini ve güncelliğini değerlendirir | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak olay ve olguları bilimsel yöntemle inceler. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ürünleri ile ilgili sorunları bilimsel yöntemler kullanarak araştırır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili işletmelerde danışmanlık, denetim ve bilirkişilik gibi görevlerin gerektirdiği beceri ve yetkinliğe sahiptir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili işletmelerde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili disiplinler arası çalışmalar yapar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili sürekli yenilenen bilgi ve becerileri öğrenmek için yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgilere ulaşma ve onları kullanma yetkinliğine sahiptir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgileri toplum yararına kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplum ve dünya gündemindeki olayları izler. | 1 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşadığı sosyal çevrenin sorunlarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak projeler üretir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri çeşitli platformlarda toplumun bilinçlenmesi amacıyla paylaşır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili alanıyla ilgili kaynakları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Su ürünleri ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, su ürünleri yetiştiriciliği, avlama ve işleme teknolojisi alanlarında çalışmaları yürütür. | 3 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çevresel, teknik, teknolojik ve ekonomik yönleri dikkate alarak su ürünleri ile ilgili projeler hazırlayarak yönetir. | |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | 1 |
PÖÇ22 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili mevzuatı bilerek ona uygun davranır. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giris, tanımlar, tarihçe | Kitaptaki ilgili bölüm okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | İçsuların sınıflandırılması, oluşumlarına göre göllerin sınıflandırılması | Kitaptaki ilgili bölüm okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Örnek Olay |
3 | Göl ve akarsuların morfolojik parametreleri | Kitaptaki ilgili bölüm okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Lentik ekosistemlerde suların fiziksel özellikleri | Kitaptaki ilgili bölüm okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Tabakalaşma ve karışım | Kitaptaki ilgili bölüm okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
6 | Lentik ekosistemlerde suların kimyasal özellikleri | Kitaptaki ilgili bölüm okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Lentik ekosistemlerde canlı toplulukları | Kitaptaki ilgili bölüm okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | ARA SINAV | Arasınav için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Göllerin verimliliklerine göre sınıflandırılması, göllerde evrim | Kitaptaki ilgili bölüm okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
10 | Ötrofikasyon ve restorasyon metodları | Kitaptaki ilgili bölüm okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
11 | Lotik ekosistemlerde suların fizikokimyasal özellikleri | Kitaptaki ilgili bölüm okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Lotik ekosistemlerde ekolojik olarak sınıflandırma ve canlı toplulukları | Kitaptaki ilgili bölüm okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Limnolojik etüd | Kitaptaki ilgili bölüm okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Havza yönetimi, izlemede içsuların önemi ve izlenmesi gereken biyolojik bileşenler | Kitaptaki ilgili bölüm okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | İçsularla ilgili mevzuatlar | Kitaptaki ilgili bölüm okunacak. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Final sınavı | Final sınavı için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final sınavı | Final sınavı için hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |